سوالاتی درباره فشرده خوانی

من الان در دوره داستان های کودکانه ، بسته اول هستم و تازه کارم با زبانشناس رو شروع کردم
من فعلا فقط فشرده خوانی انجام میدم و برای هر درس 4 یا 5 دقیقه ای این کارها رو انجام میدم

1 مرور کلی برای درک کلیت داستان و نشانه گذاری لغات
2 چندبار هم به صوت گوش میدم همراه با متن
3 چندبار هم فقط گوش میدم تا وقتی که کاملا سخنان گوینده رو بفهمم
4 قطع کردن جمله به جمله صوت و تکرار آن تا زمانی که تلفظم مثل گوینده باشه
5 حدود 1 یا 2 ساعت هم سایه انجام میدم
6 بعد هم چندبار روخوانی
7 سخنرانی تقریبا از حفظ
8 بازگویی داستان که فعلا نمی تونم انجام بدم ، این برای بعده

من سرعت داستان هم بیشتر میکنم چون توی فیلم ها دیدم خیلی سریعتر حرف می زنن من هم برای اینکه به اون سرعت عادت کنم سرعت رو بالاتر از 1 می برم اینکارم ممکنه اشکال داشته باشه؟

من 3 4 مورد اول از این کارها رو از روی مقاله نحوه مطالعه داستان های بچگانه فهمیدم که اونجا گفته بود فقط این ها کافیه برای راستان های کودکانه ولی من چون دوست داشتم سریعتر پیش برم بقیه که ماله مقاله 5 استراتژی برای
تقویت مکالمه هست رو هم انجام میدم

حالا سوالم اینه که این کارهای اضافه ای که انجام میدم ، بیهوده است یا بازدهی کمی داره برای داستان های کودکانه و فقط برای دوره های بالاتر مفیده یا نه برای این دوره هم مفیده و بازدهی خیلی خوبی نسبت به وقتی که براشون می زارم داره ؟

اگر روش دیگری دارید که به سریعتر یادگیری زبانم کمک کند هم لطفا بگید تا استفاده کنم

من هدفتم مکالمه سلیس و راحته ، برای این اولویت بندی کارهای بالا چطوری ؟

ممنون می شم کمکم کنید

6 پسندیده

سلام شما میتونید دوره داستانهای واقعی
یا دروس پایه انگلیسی بدون تلاش رو هم استفاده کنید البته اهسته و پیوسته
برای هر درس از این دروس حداقل یک هفته وقت بزارید و همون روش هایی که برای داستان بچه گانه انجام دادین برای این ها هم انجام بدین پیشرفت چشمگیری خواهید داشت
به نظرم برای شما دروس پایه انگلیسی بدون تلاش خیلی خوبه

5 پسندیده

من سطح خیلی پایینه فکر میکنم هنوز برای پایه انگلیسی بدون تلاش آماده نیستم میخوام بعد از داستان های بچه گانه اونا رو شروع کنم تا اون موقع دایره لغاتم بالاتر از الان باشه

3 پسندیده

سطحتون چنده ؟
دایره لغاتتون یکم رفت بالا حتما اونو شروع کنید

2 پسندیده

هنوز اول سطح 1 هستم و دایره لغاتم پایینه

3 پسندیده

چرا باید آهسته و پیوسته پیش بریم چرا سریع و پیوسته پیش نریم چون من الان وقت دارم و می تونم چند ساعت در روز زبان بخونم
چون من تا قبل از زبانشناس اصلا از انگلیسی خوشم نمیومد ولی الان که با زبانشناس انگلیسی رو شروع کردم بیشتر خوشم اومده ولی عاشقش نشدم
من شنیدم برای اینکه سریعتر انگلیسی رو یاد بگیرم باید درش غرق بشم
من هم میخوام با بیشتر خوندن هم سریعتر یاد بگیرم و هم بیشتر عاشقش بشم چون برای مکالمه سلیس ، هرچه بیشتر خوشم بیاد بهتر می شم

6 پسندیده

شما با سرعت و پیوسته هم میتونید پیش برین اما یادتون باشه راه طولانیه و تو این مسیر باید جوری پیش بریم که خدای نکرده وسط راه خسته و دلزده نشیم
همیشه اینجوری نیست که
هر چه زمان بیشتری بزاریم نتیجه بهتری هم میگیریم
چون ذهن ما هم نیاز به استراحت داره
جوری باید پیش بریم که همیشه تشنه یادگیری خودمونو نگه داریم
و این برای هر کسی متفاوته
بستگی به شرایط خودتون زمان روزانه برای یادگیری اختصاص بدین
موفق باشید :rose:

7 پسندیده

جان کلام @mehdi24666 :clap::clap::clap::clap::clap:

6 پسندیده