نحوه مطالعه پادکست های AJ

دوستان گرامی پادکست های Aj خیلی کاربردی هست من اکثر جملات اش و رو می شناسم هم گرامری هم مفهومی معمولا دو هفته طول میکشه هر درس برای من چون واقعا تمایل دارم بخاطر بسپارم ولی حفظ نمی شوم و در طولانی مدت فراموش میکنم چه توصیه ای برای من دارید. با سپاس

@sepide-str


این تاپیک مربوط به درس« قدرت خواندن کتاب های عالی » در نرم‌افزار «زبانشناس» است. دوره: « پادکست آقای ای جی » فصل: « سری جدید »

2 پسندیده

دوست عزیز شما نباید حفظ کنی باید یاد بگیری یاد گرفتن با حفظ کردن خیلی فرق داره شما باید داستان و کلمه هاشو کامل درک کنی و بفهمی اینجوری یاد گرفتنه ،شما نباید حفظ کنی :slightly_smiling_face:

3 پسندیده

وقتی که داستان و کلمه هاشو یاد بگیری همیشه توی ذهنت باقی میمونه چون یاد گرفتی و حفظ نکردی

2 پسندیده

مرسی از پاسخ شما .توصیه شما کاملا متین است ولی برای من این کمک میکنه در درک خواندن مطالب بیشتر ولی در هنگام گفتگو من بیاد نمیاورم و حضور ذهن ندارم برای بیان این مطالب که حقیقتا برای ارتباط گرفتن مباحث جالبی ست.

3 پسندیده

فکر میکنم اگر یک هفته کامل داستان رو در ذهنتون دوره کنید کاملا توی ذهن شما باقی میماند

3 پسندیده

سلام.
من هم این مشکلو داشتم و با یکی مشورت کردم و یه پیشنهاد عالی بهم داد‌.
بذارید برنامه‌ی آخر شب خودمو بهتون بگم.
من توی روز ک یه درسیو می‌خونم، جملات جالبی ک فعل‌ها یا کلمه‌های جدیدی داره رو توی کاغذ یادداشت می‌کنم. دقیقا هرشب ۵ جمله.

بعد جلوی دوربین گوشیم شروع می‌کنم به صحبت کردن و هر از گاهی نگاهی به اون ۵ جمله‌ای که یادداشت کردم می‌ندازم و با استفاده از ساختارش و کلمات و فعلای جدیدی ک داره، جمله‌‌های متنوعی می‌سازم.
فردا صبح زود هم اولین کاری ک می‌کنم اینه که فیلم رو نگاه می‌کنم و تصحیحشون می‌کنم.

اینطوری به یادتون می‌مونه و شب بعد هم باز همین برنامه رو تکرار کنید.
البته باید اون کاغذهارو نگه دارید؛ چون آخر هفته باید بین اون جمله‌هایی که از همه بیشتر توش ضعیف هستید، مروری داشته باشید.

2 پسندیده

سلام دوست خوبم خوشحالم که پادکست‌های AJ براتون مفید واقع شده.
فراموش کردن مطالب در بلندمدت یک چالش هست و برای کمک به شما در به خاطر سپردن بهترِ مطالبِ AJ، چند روش در ادامه پیشنهاد می‌کنم:

تمرین فعالانه:

۱) یادداشت برداری: در حین گوش دادن به پادکست، نکات کلیدی، جملات جدید و مفاهیم مهم رو یادداشت کنید. این کار به شما کمک می‌کنه تا تمرکزتون رو حفظ کنید و مطالب رو بهتر درک کنید.

۲) تمرین گفتاری: بعد از گوش دادن به هر درس، سعی کنید جملات و اصطلاحات جدید رو به زبان خودتون بیانش کنید. و می‌تونید با خودتون صحبت کنید یا با یک دوست و یا پارتنر تمرین کنید.

۳) استفاده از مطالب در مکالمه: سعی کنید از جملات و اصطلاحاتی که یاد گرفته‌اید در مکالمات روزمره اتون استفاده کنید تا مطالب را به طور طبیعی به خاطر بسپارید و ازش استفاده کنید.

مرور و تکرار:

۱) گوش دادن دوباره و دوباره: هر درس رو چندین بار گوش بدید. هر بار که به درس گوش می‌دید، نکات جدیدی رو کشف میکنید و مطالب را بهتر به خاطر میسپرید.

خلاصه نویسی: بعد از گوش دادن به هر درس، خلاصه‌ای از نکات کلیدی رو یادداشت کنید.

تدریس به دیگران: مطالب جدید رو به شخص دیگری هم آموزش بدید تا مطالب را بهتر درک کنید و به خاطر بسپارید.

2 پسندیده