قواعد گرامری افعال دو بخشی

کسی میتونه در مورد گرامر افعال دو بخشی راهنماییم کنه مثلا فعل put on یا put away گاهی در جمله ای باهم میان و گاهی یک ضمیر یا مفعول بین دو کلمه فعل میاد مثلا در جمله I can put my bag away من کیفم را کنار میگذارم دو کلمه put away به معنی کنار گذاشتن از هم جدا شده اند، یا در جمله keep a lid on دو کلمه keep و‌on از هم جدا شده اند اما هنوز کلمه keep on معنی و مفهوم نگه داشتن را می دهد، چرا بعضی وقتها این افعال جدا می شوند و قاعده گرامریش چیست؟


این تاپیک مربوط به داستان« خودم به تنهایی » در نرم‌افزار «زبانشناس» است. پکیج: « داستان های مصور صوتی » داستان: « مخلوقات کوچک »

4 پسندیده

سلام دیشب این سوال رو پرسیدم ظاهرا کسی بهش توجه نکرد، برای همین دست بکار شدم خودم دنبال جواب گشتم
افعال دو بخشی در انگلیسی به دو دسته تقسیم میشن ۱- افعال جدا شدنی که شامل جز فعلیparticle+ ریشه فعلی(base) میشن. در این حالت هم مفعول رو میتونیم بین دو قسمت فعل بکار ببریم و هم بعد شکل کامل فعل
He turned on the lights.
He turned the lights on.
البته در صورتیکه مفعول بشکل ضمیر بیاد حتما باید بین دو قسمت فعل بیاد.
Jone turned the radio off.
Jone turned off the radio.
Jone turned it off.
۲- افعال جداشدنی که ترکیبی از ریشه فعل و حرف اضافه درست میشن و هرگز از هم جدا نمیشن و مفعول هم بعد از اونها میاد. لیست این افعال جدا شدنی و جدا نسدنی خیلی طولانیه و فکر کنم با گوگل کردن یا سرچ تو کتابهای گرامر قدیمی بتونید پیداش کنید ولی حفظ کردنشون سخته برای همین تو متن داستانها یاد بگیردشون امیدوارم خودمم بتونم یاد بگیریمشون.

5 پسندیده