معرفی و نقد کتاب به خانه ارواح خوش آمدید


اولین کتاب از مجموعه ی گوسبامپس که در زبانشناس وجود دارد این کتاب است. راوی این کتاب خانم تارا سند هستند،و این کتاب متشکل از ۱۸ فصل است.نویسنده هم آر ال آستاین است،که همین مجموعه کامل اورجینال او را به یکی از پرفروش ترین نویسندگان تبدیل کرده است.
داستان این کتاب راجع به خانواده ای است که پس از دریافت وصیت نامه ای از طرف یکی از آشنایان بسیار دورشان که حتی اسمش را هم نشده اند به شهری بی اسم و نشان نقل مکان میکنند تا به خانه ی بزرگی که برای آنها شده است بروند،از آنجا است که کم کم دختر شخصیت اصلی داستان احساس میکند که بچه های مختلفی را در خانه ی شان دیده است،ولی ناگهان آنها ناپدید میشوند.
فایل دانلود پی دی اف کتاب:
Stine, R.L. - [Goosebumps 01] - Welcome to Dead House (Undead) (v1.5).pdf (410.4 کیلوبایت)
کتاب بسیار جالبی است که پایانی کاملا غیر منتظره دارد و مخاطب را با خودش میکشاند،ممکن است فکر کنید که سطح این کتاب بسیار بالا است اما با توجه به روند داستان میتوان آن را متوجه شد.
یکی از نکاتی که پس از خواندن چند کتاب اول دریافتم،این بود که در بسیاری از فصول داستان،فصل با جملاتی مانند:ناگهان کسی من را گرفت،کسی آنجا بود،و جملاتی مانند این به پایان میرسد،تا خواننده به فصل بعدی برود تا بفهمد چه اتفاقی افتاده است،اما در بیشتر مواقع این تنها یکی تله بوده است،مثلا میگوید که دوستم من را گرفت،یا برادرم آنجا بود.و این باعث میشود که خواننده بگوید همین،چون منتظر اتفاق مهمی و جالبی بوده است.در فصول انتهایی داستان،این اتفاق بسیار کم میشود،و هیجان اضافه میگردد و مخاطب را با خود میکشاند.
نکته ی بسیار جذاب این کتب این است که در چند خط آخر داستان وقتی که فکر میکنید همه چیز به خوبی و خوشی تمام شده است،ناگهان معلوم میشود که هنوز ترسی باقی مانده است و یا اینکه هنوز ماجرا به پایان نرسیده است،و از نظر من این چند خط پایانی داستان ترسناک ترین قسمت کتاب هستند.
داستان های انتخاب شده جذاب هستند.
کلمات بسیار تکراری زیادی در داستان وجود دارد که شما را در یادگیری آن کلمات کمک میکند.برای راحتی بیشتر و روند صعودی یادگیری میتوانید از طبقه بندی صعودی کتاب های مجموعه استفاده کنید.

11 پسندیده

واقعا منم متوجه نشدم برای منم توضیح بدید منم همین سوال رو دارم

5 پسندیده

نقد و معرفی جالبی بود. کتاب های ترسناک یا غیر واقعی چندان محبوب من نیستن، اما از خوندن نوشته شما لذت بردم. ممنون

2 پسندیده