پرکاربردترین زبان های دنیا

زبان انگلیسی
زبان کسب و کار، اینترنت و زبان دوم مردم بسیاری از کشورها به حساب می‌آید. اگر قصد مسافرت خارجی داشته باشید یا برای کسب و کار خود با خارج از کشور ارتباط برقرار کنید، زبان انگلیسی در جایجای دنیا و در هر مرحله راهگشای شما خواهد بود. تعداد کسانی که زبان مادری‌شان انگلیسی است امروزه ۳۸۰ میلیون نفر است. انگلیسی در بسیاری از کشورها زبان میانجی است و مهم‌ترین زبان دنیا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، صنعتی، فرهنگی و علمی در روابط بین‌الملل به شمار می‌آید.

زبان اسپانیایی
زبان اسپانیایی دومین زبانی است که به‌طور گسترده درآمریکا صحبت میشود.در آمریکا حدود ۱۶ درصد جمعیت به اسپانیایی تکلم میکنند. اسپانیایی، زبان اصلی مردم برای زندگی روزمره، کسب و کار و تجارت در بیش از بیست کشور دنیاست. زبان اسپانیایی با ۴۷۰ میلیون نفر گوینده به عنوان زبان مادری، دومین زبان پرتکلم دنیا است. در آمریکا و بسیاری از کشورهای دنیا، مشاغل ویژه ای وجود دارند که برای استخدام در آن‌ها شرط دانستن زبان اسپانیایی و خواندن و نوشتن آن از شروط اصلی پذیرش است. بنابراین یادگیری زبان اسپانیایی می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

چینی ماندارین
اقتصاد چین در حال قبضه کردن تمام دنیاست. پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور اقتصاد چین جایگاه ایالات‌متحده را در رهبری اقتصادی جهان تصاحب کند. حتی اگر چنین نشود، چین نقشی مهم و اساسی در اقتصاد آینده دنیا بازی خواهد کرد. دلیلی که اهمیت یاد گرفتن زبان چینی را یاد آور می‌شود. چینی ماندارین هم اکنون زبان اصلی حدود ۸۸۰ میلیون نفر از مردم دنیاست. این زبان یکی از ۶ زبان رسمی سازمان ملل می‌باشد.

فرانسوی
زبان فرانسوی یکی از مهم‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری است. زبان فرانسه زبان اصلی مردم بسیاری از کشورها در شمال و غرب آفریقا است. این زبان همچنین زبان دوم جمعیت زیادی از مردم دنیا است. درحدود ۱۹۰ میلیون نفر، فرانسوی را به عنوان زبان دوم صحبت می‌کنند، و ۲۰۰ میلیون نفر دیگر هم آن را به عنون یک زبان دوم اکتسابی استفاده می‌کنند.اگر کسی به مطالعه تاریخ و تمدن اروپا علاقه داشته باشد، یادگیری زبان فرانسه درهای جدیدی را به روی او خواهد گشود.

انتظار می‌رود بسیاری از کشورهای در حال توسعه آفریقایی که زبان اصلی یا دوم مردم آن‌ها فرانسه است در چند دهه بعدی اقتصاد پویایی داشته باشند، بنابراین برای افراد متخصص و حرفه‌ای که در شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند، دانستن زبان فرانسه می‌تواند برگ برنده‌ای برای ربودن گوی سبقت از سایر رقبا برای مشارکت در اقتصاد این کشورها باشد.

عربی
کشورهای خاورمیانه نقش مهمی در معادلات سیاست و اقتصاد جهانی دارند. نفت و تندروهای افراطی همواره اعراب را در متن اصلی سیاست جهان نگاه داشته و می‌دارد. زبان عربی زبان ۲۵۰ میلیون مردم عرب زبان در بیش از بیست کشور عرب زبان دنیا است. زبان عربی یکی از زبان‌های زنده دنیا و از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد است. این دلایل باعث می‌شوند که زبان عربی، زبانی مهم برای یادگیری تلقی شود… این زبان امروز دارای لهجه‌ها و گویش های گوناگونی است و زبان عربی مدرن استاندارد به عنوان زبان رسمی نوشتار در همه کشورهای عرب پذیرفته شده است.

روسی
زبان روسی زبان اصلی ۱۸۵ میلیون نفر از مردم دنیاست. علاوه بر این، مردم سایر کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی زبان روسی را به عنوان دومین زبان خود به یاد دارند.

آلمانی
زبان ۱۲۰ میلیون نفر از مردم دنیا است. دانستن این زبان در بسیاری از نقاط دنیا برای تجارت و کسب و کار مفید واقع می‌شود. علاوه بر آن آلمان، پس از آمریکا و چین در جایگاه سومین اقتصاد بزرگ دنیا قرار دارد. بنابراین یادگیری زبان آلمانی بسیار سودمند است.

19 پسندیده

سلام خیلی مفید بود. ممنون

6 پسندیده

Thanks :rose::rose::rose::rose:
Good luck too :pray::pray::pray:

5 پسندیده

خواهش میکنم دوست عزیز :innocent::innocent::innocent::innocent::rose::rose::rose:

5 پسندیده

Well-needed information :pray:t2:

6 پسندیده

Your welcome
Thanks
:pray::innocent::rose:

6 پسندیده

I love Learn Languages, I Love English, And i Like
to know French, Spanish, Germam, Italianl

but It is not possible to lift several stones together

6 پسندیده

@marjan96 خانوم سلام

ممنون بابت تایپیک خوبتون :hibiscus::hibiscus::hibiscus::hibiscus: :revolving_hearts:

من همشونو دوس دارممم :heart_eyes:

3 پسندیده

We have to be very genius to learn 6 or 7 different languages
:frowning::frowning::frowning::frowning::frowning:
But I want
:roll_eyes:

4 پسندیده

خواهش میکنم عزیزم :rose::rose::rose::rose:

4 پسندیده

yes, i say i like, but i cant…
Best ‌Way is focus on English
if you know English ,you can Have relationship with all people around the world :smiley::us:

3 پسندیده

Hi there. “to agree” is a verb and it’s wrong to use it in that way.

Correct form: I agree with you

6 پسندیده

Yeah I understand :sweat_smile:
I like to speak all of the world language
:expressionless::expressionless::expressionless::expressionless:

3 پسندیده

Language is a communication tool,if You know Enough English ,You Dont need to Learn other language

do you agree?

5 پسندیده

Yeees…

I agree with you @daydream3r

4 پسندیده

You’re right mate. We’re on the same page somehow. But what if the one who you want to communicate with, doesn’t know English? :joy: Yeah I know it’s not your fault. But anyway, the
communication won’t be made then :worried:

6 پسندیده

I think we should communicate with hand and face movements …
But if the audience is blind …
:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

4 پسندیده

:joy::joy::joy:

I dont know :joy:
We must have a goal to learn a language

we cant learn 3 or 4 or 5 or More Language together
If it was possible I Learn 5 Language together

6 پسندیده

Anytime… :v:t2: :v:t2:

8 پسندیده

What’s mean “anytime”? :roll_eyes:J

5 پسندیده