چرا استفاده از on?

Mummy Duck lived on a farm
چرا از on استفاده کرده؟
چرا از in استفاده نکرده؟

1 پسندیده

سلام خوش اومدین. حرف اضافه ها در زبان انگلیسی خیلی وقتا از قانون و قاعده ی خاصی پیروی نمیکنن، وقتایی هم که پیروی میکنن، خیلی کلیه و استثنا هم داره.
برای همین بهتره تک تک یاد بگیرین و یواش یواش توی ذهنتون میمونه.
مثلا اینکه میگیم at the beach, اما برای farm میگیم on, برای home میگیم at، وغیره

5 پسندیده

قاعده کلی وجود داره که وقتی درباره یک سطح صحبت میکنیم باید از on استفاده بشه. مثلا میگیم the book is on the table.
Farm هم به معنی مزرعه هست که یک سطح محسوب میشه و دیوار و سقف نداره. بخاطر همین گفته میشه on the farm .
اگر درباره جایی که دیوار و سقف داره و میشه داخلش رفت حرف بزنیم معمولا باید از in استفاده کنیم.

2 پسندیده

بله اینا خیلی درسته👍🏻 اما همونطور که گفتم استثنا داره، مثلا میگیم on a plane, on a ship, on television, و on the 2nd floor، که همش توضیح داره، ولی چون قانو های ریز ریز و standard expression و استثنا زیاد توش میاد بهتره خیلی قاعده ی کلی و سفت و سخت براشون در نظر نگیریم، حداقل در اوایل کار

4 پسندیده

حرفتون درسته، استثناء زیاد داریم. ولی به نظرم خوبه قاعده ها رو یاد بگیریم، کم کم با استثناء ها برخورد میکنیم و باهاشون آشنا میشیم.

مثلا درباره وسایل نقلیه این قاعده هست که هر وسیله ای که انسان بتونه توش بایسته باید از on استفاده کرد و هر کدوم که نشه ایستاد از in استفاده میشه.
On the ship, on the plane, on the bus یا in the car

1 پسندیده

بله قاعده داریم‌،زیادم داریم، این و خیلیای دیگه با یه سرچ ساده قابل دسترسی هستن. اما دقیقا در جواب قاعده ی قبلی بود که به اینجا رسیدیم، اول گفتین مکان بدون سقف رو باید بگیم on, اینارو در جواب اون گفتم، بعد مجبور میشیم توضیح اضافه کنیم که اما وسایل نقلیه که توشون وایمیسیم رو هم با اینکه سقف دارن باید بگیم on, و بازم اگه الان کسی بگه چرا میگیم on TV یا on computer یا on the phone? آیا منظور سطحشونه؟ باید بازم توضیح اضافه کنیم و بگیم نه برای وسایل هم میاد.این قواعد رو میشه گفت و پیدا کرد‌، اما حتی تو کتابای آموزش زبان مدرن هم عمدا ازشون پرهیز میشه تا حد زیادی. بخصوص در سطوح ابتدایی. چون اونوقت همین مساله ای پیش میاد که اینجا پیش اومد، وباید مدام توضیحات جدید اضافه کرد و یکی دو صفحه قواعد توضیح داد.
زبان آموزی که سطح اولیه ست فقط با حفظ کردن اینهمه اطلاعات گیج میشه، یا کارش زیاد میشه… در حد دونستن اوکیه، مسلما بد نیست که بدونیم، ولی اینکه فکر کنیم سریع وارد مرحله ی عمل و کاربرد میشن زیادی خوش بینانه ست. این نظر منه حداقل، و این چیزی بود که به دوست عزیز گفتم.
مرسی از شما

4 پسندیده

سلام ممنون از پاسختان

2 پسندیده