دانلود متن و فیلمنامه کامل سریال فرندز PDF

اگر دنبال بهترین فیلم کوتاه انگلیسی برای یادگیری زبان گشته باشید، حتما دیده‌اید که بسیاری از افراد سریال فرندز را برای این کار پیشنهاد می‌کنند. در بیشتر سایت‌های اموزشی زبان این مجموعه به عنوان یکی از بهترین منابع یادگیری زبان به‌خصوص برای مکالمه‌ها و اصطلاحات روزمره معرفی شده است. اما چرا این سریال گزینه‌ی خوبی است؟ و چرا باید متن سریال فرندز را داشته باشیم و گاهی اوقات آن را مرور کنیم؟

محتوای جذاب

این سریال در مورد شش دوست است که در یک کافه دور هم جمع می‌شوند و در مورد بالا و پایین‌های زندگی صحبت می‌کنند. به همین دلیل، زبانی که در این سریال می‌شنوید تماما در مورد زندگی روزمره و کاملا کاربردی است. این سریال بسیار جذاب است و شما را وادار می‌کند که قسمت‌های بعدی را ببینید و از آن لذت ببرید. به همین دلیل، یادگیری زبان برای شما سخت و خسته‌کننده نمی‌شود. یادگیری زبان ممکن است برای بسیاری از ما طولانی شود و این طولانی شدن، آن را خسته‌کننده می‌کند. با استفاده از فیلم و سریال به‌خصوص سریال‌های کمدی مثل فرندز، می‌توانید فرایند یادگیری زبان را برای خودتان شیرین‌تر کنید.

کوتاه بودن اپیزودها

یکی از ویژگی‌های این سریال این است که اپیزودهای آن کمتر از نیم ساعت است. در کمتر از نیم ساعت می‌توانید آن را ببینید و متن سریال فرندز را هم زمان دنبال کنید. نیم ساعت دیگر هم می‌توانید برای تحقیق بیشتر و پیدا کردن معنی کلمه‌ها وقت بگذارید. در مجموع در یک ساعت می‌توانید اصطلاحات جدید و مفید یاد بگیرید. کوتاه بودن هر اپیزود باعث می‌شود که برای دیدن آن انگیزه داشته باشید و نتوانید بهانه‌ی «وقت‌ نداشتن» بیاورید.

کاربردی بودن

تمام دیالوگ‌هایی که در این سریال می‌شنوید مرتبط با زندگی روزمره است و حتما روزی به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید. می‌توانید اصطلاحات رایج را یاد بگیرید و در آزمون‌های مکالمه، تسلط خود را به رخ برگزارکننده‌ی آزمون بکشید و خودی نشان دهید. خوشبختانه متن سریال فرندز به‌راحتی در دسترس است و موقع دیدن سریال، نگران این نیستید که جایی را متوجه نشوید.

تاثیرات فرهنگی

این سریال یکی از محبوب‌ترین سریال‌های آمریکا و کل دنیا است. بسیاری از مردم با آن خاطره دارند و دیالوگ‌ها و تکیه کلام‌های شخصیت‌های آن بین مردم رایج شده است. علاوه بر این، بخشی از یادگیری زبان، آشنایی با فرهنگ کشورهایی است که به آن زبان صحبت می‌کنند. اگر به قصد مهاجرت زبان می‌خوانید، آشنایی با فرهنگ مقصد هم اهمیت زیادی دارد. دیدن سریال‌هایی شبیه فرندز که زندگی واقعی را به تصویر می‌کشد، شما را با فرهنگ آن جامعه آشنا می‌کند.

چرا باید متن سریال فرندز را داشته باشیم؟

ممکن است قبلا این سریال را به قصد یادگیری زبان دیده باشید. اگر دوست دارید دوباره آن را مرور کنید و اصطلاحات و دیالوگ‌های آن را یاد بگیرید ولی وقتی برای دیدن دوباره‌ی آن ندارید، مرور کردن فیلمنامه سریال فرندز می‌تواند کافی باشد تا شما دوباره تمام چیزهایی که یاد گرفته بودید به خاطر بیاورید. متن سریال فرندز را از زیر به‌صورت pdf دانلود کنید و در گوشی و لپ تاپ همراهتان داشته باشید. هر زمانی که فرصتی پیش آمد می‌توانید چند صفحه از آن را نگاه کنید.

فیلمنامه کامل فرندز.pdf (14.6 مگابایت)

16 پسندیده

سلام خوبین ،مشکل این فایل چیه ،چرا تا نصفه دانلود میشه و یهو قطع میشه ؟؟

1 پسندیده

چه چیز خوبیه. من دانلود کردم مشکلی پیش نیومد

3 پسندیده

واقعا میتونی برا من بفرستی ،تلگرام داری ؟؟

2 پسندیده

حتما. ایدیتون رو بدید تا بفرستم براتون

2 پسندیده

ممنون از لطف شما

2 پسندیده

خواهش میکنم

2 پسندیده

Friends - (www.balyan.ir).pdf (2.2 مگابایت)

این نسخه رو دانلود کنین تا فصل چهار داره دسته بندی شده و مرتبه

5 پسندیده

خیلی خوب بود
ممنون :pray:t4:

@emad24
فایل شما هم خوب بود
متشکرم :pray:t4:

2 پسندیده

بصورت فصل به فصل مجزا از هم دارم ولی اونجوری خیلی زیاد میشه چون word هستش نه pdf, اما اگه بخوایین و اگه ادمین ها بخاطر حجم زیادش اشکال نمیگیرن میتونم دونه دونه بفرستم.

1 پسندیده

به هيچ عنوان به هيچ عنوان براي يادگيري زبان در حالي كه خود فيلم هست استفاده از اين pdf نكنيد مگه عهد دقيانوسه فيلم رو دانلود كنيد به صدا دقيق گوش كنيد شدو بزنيد و هزار و يك المان ديگر براي يادگيري حتي اگه لازم باشه از جاتون بلند شيد عصباني بشيد خوشحال بشيد در كل اون جمله رو زندگي كنيد وقت ميزاريد مفيد باشه نه رفع تكليف عميق و مطالب تكراري. رمز موفقيت

1 پسندیده

خیلی هم عالی، تمرین بازیگری هم هست. خدا رو چه دیدی شاید سر از هالیوود دراوردیم.

1 پسندیده

اتفاقا خوندن متن از قبل و فهم اون بعد نگاه کردن خود فیام بدون هیچ زیر نویس و غیره میتونه روش خوبی باشه

1 پسندیده

اگه مي خواهيد جمله و كلمه رو مال خودتون كنيد و مثل همه ي جمله و كلمه هاي فارسي كه في البداهه ودر موقعيت لازم ميكني به قول پاسور بازا بايد با دوبله ي قشنگ فارسي با يك دو بلور صدا قشنگ كه به دلتون بشينه با همون صداي زيبا بشنوي اين كه ميگم واقعا تاثير داره چون ترجمه هاي ما گاهي وقتها معادل هاي بسيار عاميانه تري داره كه به محض فكر كردن تو فارسي اون مياد بالا نه ترجمه كتابي بعد خودمون اون رو بسازيم و با زير نويس انگليسي مقايسه كنيم چرا براي صحبت اين پروسه تو مغز اتفاق مي افته و ترتيب اينگًونه هست خيلي زمان بره ولي بي نهايت خوب برا تقويت مكالمه هست بعد كه جمله رو ساختي و مثل جمله انگليسي كردي يعني physical fluency رو بهش رسيدي بعد ميمونه mental fluency كه با گوش كردن و تقليد بهش ميرسي يه كليپ رو ٢٠ بار اين كار روش انجام بدي براي اسبيكينگ بهتره تا گسترده و پراكنده كار كني

2 پسندیده

فیلمنامه_فرندز_5فصل_اول_بصورت_مجزا.zip (79.8 مگابایت)

فیلمنامه_فرندز_5فصل_دوم_بصورت_مجزا.zip (85.0 مگابایت)

1 پسندیده

سلام به روی ماه همه‌ی دوستان نادیده ام. امیدوارم همیشه موفق باشید. فیلمنامه فرندز رو بصورت قسمت به قسمت هم براتون گذاشتم در دو فایل زیپ شده، رمز هم نداره. امیدوارم مفید باشه.
من شنیدم و دیدم بعضی گروه های زبان آموزان متن رو پرینت کردند و هرکدوم نقش یکی از شخصیت ها رو برداشتن و مثل تئاتر اجرا کردن. مثلا دیالوگ های راس یا جویی رو حفظ و سپس اجرا کردن بقصد یادگیری زبان انگلیسی. حالا هرکی استفاده خودش رو میکنه. موفق باشید

1 پسندیده

متشکرم
این پیشنهاد اجرا به شکل تئاتر جالب بود
اولین بار بود شنیدم :+1:t4:
بابت متن ها هم متشکرم :pray:t4:
فرندز رو تا بحال ندیده ام (البته چند قسمتی اش رو دیده ام)
باید سرفرصت ببینم

1 پسندیده

سطح زبان بالاتر از متوسط و پیشرفته رو مطلبه

1 پسندیده