تشکر از زبانشناس... درختم ثمر داد:))

سلام به همه زبانشناسی های عزیز

سال نسبتا نو بر شما مبارک!

من چند ماه پیش که قدری ناامید شده بودم، اومدم یه خورده غر زدم که چرا یاد نمی‌گیرم و پیشرفت نمی‌کنم و حس درجا زدن دارم و اینا. دوستان اومدن از تجربه‌هاشون گفتن و خیلی بهم کمک کردن. اصلا همین که احساس کردم عضو یه اجتماعی هستم که همه توش هدف مشترکی داریم، کلی بهم انگیزه داد.

امروز یهو یادم اومد که بیام اينجا يک مسئله‌ای رو عنوان بنمایم… یه تشکر حسابی به خاطر چیزی که خودم هم فکر نمی‌کردم اتفاق بیفته.

من تصمیم داشتم امسال تابستون که اومد، یه کانال یوتیوب بزنم و توش زیبایی‌های ایران رو به دنیا نشون بدم. چون فکر می‌کنم رسانه‌ها تصویر خیلی بدی از ایران ساختن و کلا مردم دنیا تصورات عجیبی درباره ما دارن.

چند ماه پیش گفتم حالا درسته زبانم به اون خوبی نرسیده ولی حالا شروع کنم تا کم کم به اون حد برسم. اولین ویدیومو که منتشر کردم، عکس‌العمل‌ها برام خیلی جالب بود. جدا از تعريفايي كه از خود ويديو مي‌كردن، برام عجیب بود كه یک عالمه آدم با سن و سالای مختلف، مستقیم از خودم یا از پدر و مادرم، هی اینو می‌پرسیدن: زبان از کجا یاد گرفتی؟!

حتی غریبه‌ترها فکر می‌کردن خارج بزرگ شدم. نمی‌دونستن تو کلاس هفتم اولین باری که زبان داشتیم، از دوستم پرسیدم: ایز یعنی چی؟
گفت: هست.
گفتم: تو هستی میشه یو ایز؟ :slight_smile:

زبان خوندن من از سال ۹۴ شروع شد، با خوندن این لیستای کلمات مهم و کتاب داستانای ساده. دو ترم دو تا کلاس زبان مختلف رو هم امتحان کردم ولی نتونستم با هیچ کدوم ارتباط برقرار کنم. بي‌خيال شدم، در حدي كه حتي نمره‌هامو هم نگرفتم.
سال 95 بدون این که حتی چیزی سرچ کنم، تو کامنتای این مطلب، با زبانشناس آشنا شدم. شروعش کردم، فقط برای این که کلاس زبان نرم. همینقد یادمه که ظاهرش خیلی زشت بود. :laughing: و تعداد دوره هاش اینقدری بود که من داشتم برنامه می‌ریختم تا دو سه سال دیگه همه‌شو تموم کنم!

من کلا خیلی منظم نبودم. بیشترین دوره‌ای که پشت سر هم کار کردم، اون پنج ماهی بود که با اتوبوس مسیر مدرسه رو می‌رفتم. قایمکی گوشی می‌بردم مدرسه که تو راه برگشت زبان گوش بدم و کیف کنم.
و حالا سال اول دانشگاهم. به میزان کافی لغت و اصطلاح بلد نیستم و چون هیچ وقت تمرین حرف زدن و نوشتن نداشتم، (به توصیه ای جی تمرکزم روی ورودی بوده نه خروجی:) حتی تا دو سال پیش آن چنان فیلم هم نمیدیدم. اماااا درک چیزی که دارم می‌خونم یا می‌شنوم برام خیلی راحته. یادمه یکی دو سال پیش یه کتاب از مارک منسون خونده بودم و همینطوری رفتم اسمشو تو یوتیوب زدم و چند تا مصاحبه باز کردم. یه دفعه دیدم اِ! من که دارم کل حرفاشو می‌فهمم! اصلا خودم شوکه شده بودم! فکر نمی‌کردم خارج از زبانشناس هم بتونم چیزی رو متوجه بشم! حتی توی آزمون عملی دانشگاهم (برای رشته تئاتر) هم بهم گفتن انگلیسی حرف بزن و با تمام استرسی که داشتم، این کارو کردم و حسابی به حیرت واداشتمشون! :relieved:

و حالا فقط همه ازم می‌پرسن: چجوری؟!
جواب همیشه یه کلمه‌س… :heavy_heart_exclamation:

خلاصه که دمتون گرم. راستش وقتی شروع کردم، اصلا فکر نمی‌کردم به درد بخوره. :rofl:
اينم ويديوي دوم من، عيب و ايراد داره ولي خيلي خوشحال ميشم كه ببینین و هر نظري که دارين بهم بگين، چه از نظر زبان، چه فرم و محتوا و هر چيز ديگه.

زبانشناسان و زبان‌آموزان، سال خوبی داشته باشین!
امیدوارم امسال همه به هدفاتون برسین. :star_struck:

56 پسندیده

سلام سارای عزیز
چقدر جذاب و هیجان انگیز داستان یادگیری خودت رو برامون به اشتراک گذاشتی، همیشه قشنگ ترین قسمت مطالب تالار اینه که تجربیات خوب دوستان رو می‌خونیم و لذتشو می‌بریم از این همه موفقیت :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

انشالله در مسیر یادگیری همچنان خوش بدرخشی و ما همه به وجود کاربران موفقی همچون شما افتخار کنیم :blush::heart_eyes::heart_eyes:

24 پسندیده

چقدر عالی تبریک میگم :heart_eyes::heart_eyes:
من که دیگ خانوادم عاصی شدن از بس تو خونه همینجوری هرچی ب ذهنم میرسه هی انگلیسی حرف میزنم:joy::neutral_face:
و واقعا عجیییییب پیشرفت خودمو حس میکنم بااینکع کمتر از شش ماهه از این اپ استفاده میکنم.و اینطوریه که میرم یه کاری که دارمو انجام میدم و بعد دلم ی خستگی درکردن که خاست میرم سراغ زبان شناس
یعنی انقدرررر برام حکم تفریح داره
نمیدونم چجوری تشکر کنم از تیم زبانشناس
ولی تک تکتون کلی دعای خیر پشتتونه:pleading_face::relieved:

18 پسندیده

سلام عزیزم :blush::blush:

چقد خوندن این تجربه برام جذاب و شیرین بود، چقد حالم خوب شد شاید باورت نشه اما با دیدن ویدیوت اشک شوق تو چشام جمع شد چقد کیف کردم از لهجه و نوع بیان بی نظیرت از سلیس بودن و روون حرف زدنت واااقعا لذت بردم تو این مسیر پر انرژی پیش برو چون تو یه دختر فوق العاده ای و من به شخصه بهت افتخار کردم و واست کف میزنم :grin::grin::clap::clap::clap:

با اینکه میگی فقط ورودی داشتی اما این ویدیو یه خروجی حسابی ازت به نمایش گذاشت جدی که کلی کیف کردم از دیدنش به امید اینکه موفقیت های بیشتری ازت ببینیم دختر پر تلاش :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart::heart::heart::heart:

19 پسندیده

ماشالا به شما چقدر فوق‌العاده :clap::clap::clap:

17 پسندیده

بسیار عالی. تبریک میگم بهتون. اگه دوست داشتید خوشحال میشیم از روشها و منابعی که استفاده کردید و چالشهایی که برطرفشون کردید برامون بگید تا ما هم استفاده کنیم.

13 پسندیده

سلام به شما. ماشالا شما فوق العاده هستین بهتون تبریک ویژه میگم.
کلی انگیزه و انرژی ازتون دریافت کردم.
امیدوار شدم یه روزی مثل شما بتونم خروجی داشته باشم.
عالی هستین.
:clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap:

12 پسندیده

آره واقعا منم همینطوری ام :smile:
مثلا وقتی میگن ول کن این چیزا رو یه کم هم استراحت کن… آدم میمونه چطور حسش رو توصیف کنه! واقعا من که خودم کلی چیز به جز زبان ازش یاد گرفتم.

12 پسندیده

وای خیلی ممنونم!‌ واقعا خوشحالم که دوست داشتین و تایید میکنین! :star_struck:
اگرم اونجا لایک و سابسکرایب کنین خیلی به کارم کمک میکنه. :grinning:
بازم ممنون از لطفتون :smiling_face_with_three_hearts: :heart_eyes:

12 پسندیده

من اول از اون دوره‌های کودکانه شروع کردم، بعد رفتم داستان‌های واقعی. بعدشم هی ای جی هی ای جی:))).
گوش می‌دادم، کلمه‌ها رو مشخص می‌کردم، تکرار می‌کردم و سایه رو انجام می‌دادم. بعد از یه مدت دیگه تکرار برام تکراری شد! و از همون دفعه اولی که یه درس رو باز می‌کردم بدون نگاه کردن به متن سایه می‌رفتم.
الانم دارم هری پاتر کار می‌کنم و مثلا یه جورایی سعی می‌کنم بریتیش یاد بگیرم. ولی کلا اینو فهمیدم که باید خود اون متن برام جذاب باشه. مثلا دوره vip بعد از قدرت به نظرم یه کمی کسل کننده اومد. اول ولش کردم، بعد گفتم در کنار هری پاتر اونو هم پیش ببرم. کلا سعی می‌کنم اون زمانی رو که تو برنامه هستم، هم ازش لذت ببرم هم تا می‌تونم یاد بگیرم. به خاطر همین خیلی وقتا زمانم تموم میشه ولی همینطوری میرم به بقیه فیلما و کتابا هم سرک میکشم و از مزمزه کردن اون همه قصه و صدا و لهجه‌ی مختلف مشعوف میشم. :relieved: :star_struck:

18 پسندیده

سلام، کارتون خیلی عالی و شگفت انگیزه، امیدوارم همه ی زبان آموزایی که تازه کار با زبانشناس رو شروع کردن بتونن زودتر موفقیت های شما رو ببینن و شما رو به عنوان یه الگو قرار بدن :blush:

من که واقعا براتون خوشحالم و تو Youtube هم Subscribe تون کردم.
به امید موفقیت های پر شمار پیش رو. :rose:

17 پسندیده

مرسی از لطفتون. واقعا خوشحالم که مورد قبول بوده.
اختیار دارین… درس پس میدیم :sweat_smile:

خیلی ممنونم :smiling_face_with_three_hearts:

13 پسندیده

سلام و خعلی جالب بود خاطراتتون یه انگیزه خاصی گرفتم ممنون و موفق باشین در کل مسیر زندگیتون
من هم پنج سال کلاس زبان رفتم تقریبا از ده سالگیم و متاسفانه خعلی نمیخوندمو تمام انگیزه و علاقه زبانمو از دست داده بودم تااینکه با زبانشناس اشنا شدم و خلاصه اینکه مثل شما فهمیدم ک دارم بیشتر از اون چیزی که میخاسم یاد میگیرم و اکثره قسمتای فیلمو میفهمم خوشحال کنندس و من میخام که با این برنامه بتونم مثله یه بومی حرف بزنم
اما
اما :woman_facepalming:یه مشکلی که دارم اینکه نمیتونم درست حسابی تمرکز کنم و زنجیرمو نشکونم همین چند دیقه پیش به یه نفر تویه یه تایپیکی درباره ی تمرکز توضیح دادم اما خودم :woman_facepalming::woman_facepalming:اگه که خیلی سخت نگیرم به خودم نمیتونم تمرکز کنم
ممنون میشم از تجربه هاتون بگین و خوبیه این برنامه اینکه میتونیم باهام به راحتی ارتباط برقرار کنیم :kissing_closed_eyes:
سپاس

12 پسندیده

سلام چقدر عالی و هیجان انگیز . واقعااااا لذت بردم . کارت فوق‌العاده بود هم زبانت و هم محتوا . خیلی دوسش داشتم و تو یوتیوب Subscribe کردم .
و یه اتفاق جالب اینه که من حرفاتو توی ویدیو فهمیدم . واقعا برام عجیب بود که بدون زیرنویس فارسی یا حتی انگلیسی تونستم بفهمم . خیلی هیجان‌زده‌ام :cry::sob:
امیدوارم یه روزی بتونم یه همچین خروجی پرقدرتی داشته باشم .
برات آرزوی موفقیت و کلی اتفاق خوب دارم . سال نو مبارک :balloon::yellow_heart::star_struck:

8 پسندیده

آره منم زیاد دچار این مشکل می‌شم. برای رفعش اول این که سعی می کنم زمان و مکان هر کارم مشخص باشه که با هم قاطی نشه. یعنی مثلا ذهنم می‌دونه که توی رختخواب باید بخوابه و توی حیاط باید کتاب بخونه و توی اتوبوس باید زبان کار کنه:) حالا همیشه هم نمیشه ولی تا حدی سعی می‌کنم این رو رعایت کنم.
بعد این که به نظرم نباید بذاریم چیزی برای ذهنمون عادی بشه. مثلا اگه یه دوره‌ای رو دیدیم که کامل متوجه می‌شیم، این دفعه سرعتش رو بالا ببریم که درکش سخت بشه. یا اگه می‌تونیم با سرعت عادی سایه بریم، این دفعه دو برابرش کنیم. یعنی یه جوری چالش درست کنیم برای ذهن که مجبور شه تمرکز کنه و حواسش جای دیگه نره.
من یه مدت یه عادت بدی هم پیدا کرده بودم که درس‌ها رو پلی می‌کردم و بعد خودم می‌رفتم بیرون از برنامه، مثلا چت می‌کردم! که خب دیدم خیلی داره بهم آسیب می‌زنه و سعی کردم حذفش کنم. کلا هر چی multitasking رو از زندگی‌مون کم کنیم، وضعیت تمرکزمون به شکل عجیبی بهتر می‌شه.
امیدوارم به نتیجه برسین :shamrock:

خیلی ممنون! خوشحالم که دوست داشتی! آره می‌دونم چی می‌گی، آدم اون لحظه‌ای که یهو می‌بینه داره می‌فهمه یه حس عجیبه داره انگار اولین باره زبان رو کشف کرده. :joy: :heart_eyes:. خیلی کیف میده.
مرسی بازم… امیدوارم تو سال جدید به هدفات برسی :star_struck:

14 پسندیده

اول از هر چیز باید از خودتون بخاطر تلاش خودتون تشکر کنید چند ماه پیش به شما گفتم برید دنبال چیزی که ازش لذت میبرید و تقلا نکنید زور نزید که به زور یاد بگیرید اگر از مسیر لذت ببرید فرایند یادگیری خود به خود اتفاق می افته و پیشرفت می کنید البته که باید تحقیق و شناخت در مسیر توسط فرد انجام بشه

موفق باشید دوست عزیر و در مسیر زندگی بیشتر پیشرفت کنید

8 پسندیده

بله همینطوره. کلا وجه تمایز زبانشناس هم نسبت به سایر متودها و برنامه‌ها همینه که می‌تونی ازش لذت ببری و اصلا به یادگیری فکر نکنی.
مرسی به همچنین. :relaxed:

10 پسندیده

سلام سارا جون؛ امیدوارم حال دلت فوق العاده باشه.
من تازه این بخش رو دیدم؛ نمیدونی چقدرر ذوق کردم برات، دلم رفت برای این همه لطافت وجودت و مِهرِ تویِ کلامت.
خیلی خیلی بهت تبریک میگم، عالی هستی.
آرزو می کنم بدون توقف سطوح موفقیت رو بالا بری و ما هم از دیدن شوقت، مدام ذوق کنیم دختر دوستداشتنی :green_heart::seedling:

4 پسندیده

سلام افسانه جان
ممنونم از محبتت. خوشحالم کردی!
منم برات آرزوی موفقیت می‌کنم. :smiling_face_with_three_hearts: :green_heart:

3 پسندیده