تفاوت Draw و paint چیست؟ + ویدئو

فرق اصلی بین drawing (طراحی) و painting (نقاشی) این است که طراحی روی خطوط و اشکال تمرکز دارد، در حالی که نقاشی روی رنگ و فرم تمرکز دارد. برای دانستن جزئیات بیشتر با ما در این مقاله همراه باشید.

دو کلمه‌ی drawing و painting در نگاه اول معنای مشابهی دارند ولی متفاوت‌اند. اگر بخواهید به انگلیسی صحبت کنید و کلمات را دقیق و درست به کار ببرید، باید معنای دقیق هر کدام را بدانید. در ادامه در مورد تفاوت بین drawing و painting بیشتر بخوانید.

این دو کلمه معنای ظاهری مشابهی دارند و شاید فکر کنید که می‌توانید این دو کلمه را به‌جای هم استفاده کنید. اما تفاوت‌های مهمی دارند که دانستن آن‌ها کمک می‌کند کلمه‌ی درست را استفاده کنید. کلمه‌ی drawing به‌معنی طراحی و painting به‌معنای نقاشی است. حالا این دو کلمه چه تفاوتی با هم دارند؟

برای درک بهتر تفاوت بین drawing و painting بد نیست که هر دو کلمه را جدا بررسی کنیم.

منظور از Drawing چیست؟


طراحی یا Drawing هنر نمایش دادن یک شیء یا ترسیم یک شکل، پلان یا طرح با استفاده از خط است. طراحی به هر تصویری گفته می‌شود که با مداد، خودکار، مدادهای مومی و زغال طراحی شده و در آن از رنگ استفاده نشده باشد. در طراحی از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود مثلا مداد و خودکار، جوهر، مدادهای شمعی و مومی، قلم‌موهای جوهری و زغال. طراحی روی سطوح مختلفی انجام می‌شود؛ مثل کاغذ، مقوا و بوم.

صرف‌نظر از مواد مورد استفاده، طراحی، تصویر دقیقی از دنیای بصری، روی سطحی صاف است. حتی نقاشی‌های ساده یا دودل، کارتون‌ها، نقشه‌های فنی که در زمینه‌هایی مانند طراحی مد، معماری و طراحی داخلی از آن استفاده می‌شود، به عنوان طراحی یا Drawing در نظر گرفته می‌شود.

طراحی عمدتا بر ایجاد خطوط و اشکال با استفاده از مداد، خودکار یا زغال متمرکز است. معمولاً بر خلاف نقاشی، فقط از یک رنگ در طراحی استفاده می‌کنند. علاوه‌بر‌این، نقشه‌های واقع‌گرایانه، با اندازه‌گیری و در نظر گرفتن مقیاس‌ها انجام می‌شود.

منظور از Painting چیست؟


هنرمندان از ابزارهای مختلفی برای نقاشی‌های خود استفاده می‌کنند مثلا آبرنگ، رنگ آکریلیک، رنگ روغنی، فرسکو و تمپرا. این ابزارها و مواد معمولا روی سطوح صاف با استفاده از قلم‌مو قرار می‌گیرند. برخی هنرمندان با‌توجه به سبک کارشان از ابزارهای دیگری مثل اسفنج، کاردک، ایربراش و حتی انگشت هم استفاده می‌کنند.

نقاشی ممکن است روی سطح مختلفی انجام شود؛ کاغذ، بوم، چوب، شیشه، صفحات لاکی، دیواره‌های سفالی، برگ و بتن.

نقاشی می‌تواند طبیعی و واقع‌گرایانه باشد مثل نقاشی طبیعت بی‌جان و منظره‌ها، یا ممکن است انتزاعی، روایی، احساسی (مانند اکسپرسیونیسم)، نمادین (مانند هنر سمبولیست) باشد یا ماهیت سیاسی (مانند آرتیویسم) داشته باشد.

نقاشی چند جزء اساسی دارد که به آن‌ها عناصر یک نقاشی می‌گویند. این عناصر شامل رنگ، تن، خطوط، اشکال، بافت‌ها و شکل است. رنگ شاید مهمترین عنصر در یک نقاشی باشد. استفاده از رنگ حال‌وهوای کلی یک نقاشی را مشخص می‌کند؛ مثلا، یک نقاشی می‌تواند گرم و دعوت‌کننده باشد یا با توجه به رنگ‌های استفاده شده، تیره و تاریک باشد. ترکیب دقیق تمام این عناصر در کنار هم، منجر به ایجاد یک نقاشی خوب می‌شود.

تفاوت بین drawing و painting

برای اینکه تفاوت بین این دو کلمه را بهتر درک کنید، تعریف، تمرکز و نحوه‌ی به‌کارگیری رنگ در هر دو هنر را در نظر بگیرید.

تعریف

طراحی یا Drawing هنر ترسیم یک شکل یا طرح با استفاده از خطوط است.

نقاشی یا Painting، هنر استفاده از رنگ روی سطوحی مثل کاغذ و بوم و ترسیم اشیاء و مناظر با کمک رنگ است.

تمرکز

در طراحی، تمرکز هنرمند روی استفاده از خطوط و اشکال است.

در نقاشی، تمرکز هنرمند روی رنگ‌ها و فرم‌ها است.

استفاده از رنگ

طراحی معمولا با یک رنگ انجام می‌شود.

نقاشی با استفاده از چندین رنگ انجام می‌شود.

ابزار و وسایل مورد استفاده

در طراحی از مداد، خودکار، جوهر، مدادهای مومی، پاستل‌ها و قلم‌موهای جوهری و زغال استفاده می‌شود.

در نقاشی از وسایل مختلفی برای رنگ‌آمیزی استفاده می‌کنند که بستگی به سبک هنرمند دارد؛ مثلا آبرنگ، رنگ اکریلیک، رنگ روغنی و…

جمع‌بندی


به طور خلاصه، طراحی Drawing و نقاشی Painting دو هنر تجسمی متفاوت هستند. تفاوت اصلی بین طراحی و نقاشی در این است که طراحی روی خطوط و اشکال تمرکز دارد؛ در حالی که تمرکز نقاشی روی رنگ و فرم است. گاهی اوقات، طراحی می‌تواند مقدمه نقاشی باشد.


ویدئو

لینک دانلود ویدئو

10 پسندیده

ممنون از ویدیو ی مفیدتون :smiling_face_with_three_hearts::rainbow::ribbon:
فکر کنم می شه drawing

4 پسندیده

خواهش میکنم دوست عزیز . باریکلا دقیقا درسته پس خوب یاد گرفتید :clap::clap::clap::clap::hibiscus:

4 پسندیده

He is drawing an eye on a piece of paper …

?Is it right

5 پسندیده

Exactly! It is correct :clap::clap::clap::clap::clap:

3 پسندیده

Thanks alot
You’re a great teacher :cherry_blossom::blossom::rose:

4 پسندیده

خیلی عالی بود ممنونم بخاطر ویدئوهای خوبی که تولید میکنین.

3 پسندیده

بسیار عالی و کاربردی بود :ok_hand: :hibiscus:

4 پسندیده

And you’re a fabulous student . Keep it up . I’m proud of you :hibiscus::hibiscus::clap:

3 پسندیده

خواهش میکنم . لطف دارید به من . اگر چیزی به نظرتون میرسه بگید که ویدیو بسازم حتما راجع بهش . :hibiscus::hibiscus::hibiscus:

3 پسندیده

ممنون از حمایت شما دوست عزیز . خوشحالم که تونستم کمک کنم :hibiscus::hibiscus:

4 پسندیده