احساس میکنم جا موندم

سلام شبتون بخیر
من مشغله هام توی بازه زمانی کم، زیاد شده و کلی از زبانشناس عقب افتادم، (حدود یه ماه)، لایتنرم پر شده از کلمه های مرور نشده.
جدا از اون یه سری پارت از تعدادی از دوره ها رو خوندم و الان میخوام ادامشون ندم اما نمیدونم لغتاشونو چطور باهم از لایتنر حذف کنم.
میشه از تجربه هاتون بگید؟ چطور برگردم که سنگ بزرگی برای شروع دوباره نباشه و ضعیف هم نباشه؟
احساس میکنم قبلش زیاده روی کردم و کلی محتوا رو انتخاب کردم و تا به مرحله روان خوندن و متوجه شدن و تا حدودی تکرار کردن بعد از گوینده رسیدم، سریع رفتم فایل بعدی،اون دوره ها رو دوباره کار کنم تا تکنیک سایه رو روشون اجرا کنم؟

1 پسندیده

فکر میکنم لایتنر کار اشتباهی باشه در زبان شناس.
با حجمه ی عظیمی از کلمات روبرو هستیم.
مگه توی فارسی که یادش گرفتیم لایتنر استفاده کردیم؟
به نظرم از لایتنر استفاده نکن و از اول یادگیری عمیق رو شروع کن.
منم مثل تو ام و از لایتنر استفاده نمیکنم و اگر بکنم خیلی کم.مثلا هفته ای یکبار اونم پنجاه لغت.
فعلا دارم اینجوری میرم جلو تا ببینم نتیجه چی میشه.
این موضوع رو منم مطرح کردم توی تالار ولی کسی جوابی نداد

1 پسندیده

سلام
وقت بخیر

یکی از اشتباهات کاربران اینه تا یک لغت رو معنیش رو نمیدونن سریع میزنن اضافه به لایتنر که بعد همین باعث میشه لایتنر پر بشه و بعد وقت مرور نداشته باشن که توی لینک زیر گفتیم چطور از شلوغ شدن لایتنر جلوگیری بشه

همیشه خوندن یک دوره با تمرکز بالا بهتر از خوندن چند دوره با تمرکز کم و به صورت پراکنده هست و خیلی خوبه که زود متوجه شدین و میتونید جلوش رو بگیرین. بهتره تعیین سطح بشین و طبق سطحتون دوره و روش مطالعه گفته بشه که اصولی شروع کنید.

برای تعیین سطح هم چند روش خدمتتون میگم نتیجه رو بهمون بگین طبق همون راهنمایی بشین

:one:: تعیین سطح از طریق سایت testyourvocab.com

در این روش اگر تعداد لغاتی که می‌دونین زیر 1000 بود یعنی سطح شما مبتدی هست، اگر بین 1000 تا 5000 بود یعنی سطح شما زیر متوسط تا متوسط و بالای 5000 یعنی نزدیک پیشرفته هستین.

:two:: آزمون و خطا

در این روش یک منبع به عنوان مثال انگلیسی بدون تلاش رو در اپلیکیشن زبانشناس انتخاب می‌کنید. اگر بین 80 تا 90 درصد اون منبع رو متوجه شدین، یعنی اون دوره براتون مناسبه. اگر بالای 90 درصد متن رو متوجه میشین، یعنی باید با سطح بالاتر شروع کنید و اگر زیر 80 درصد متوجه شدین یعنی باید به دنبال منبع سطح پایین‌تر باشین.

:three:: استفاده از ویدئوی تست

ما ویدئویی رو براتون تهیه کردیم که می‌تونین با پاسخ‌دهی به سوالاتش، سطح خودتون رو به راحتی تعیین کنین. این ویدئو رو از لینک زیر مشاهده کنین :point_down:t2::point_down:t2::point_down:t2:

:four: تعیین سطح بدون امتحان

اگه حوصله‌ یا وقت تعیین سطح با استفاده از روش‌های بالا رو ندارین، بهتون توصیه می‌کنم نگهای به ویدئو یا مقاله‌ی زیر بندازین تا بدون امتحان خودتون رو تعیین سطح کنین:point_down:t2::point_down:t2::point_down:t2:

1 پسندیده

سلام مشکل اینجاست که شما بدون اینکه یه درس حالا از هر دوره ای که هست کامل یاد بگیرید، اینجا منظورم یادگیری عمیق هست نه اینکه روخوانی کنید، رفتین دوره های زیادی مطالعه کردین و احتمالا هدفتون این بوده تا با مرور دروس تعداد بیشتری کلمه به لاینر اضافه کنید و سطحتون بالا تر بره. اینجا شما اشتباه کردین یه مثلی هست میگه باید از ابزار استفاده کنیم تا به هدف برسیم، اینجا ابزار لاینر هست و آموزش زبان انگلیسی هم هدف. اما شما درگیر ابزار شدید و هدف گم کردید. نیازی نیست تفکر شما این باشه من باید امروز 5 یا 10 یا 50 کلمه به تعداد کلمه هایی که می دانم اضافه کنم. لاینر اگر زیاد درگیرش بشید خسته کننده هستش. به نظرم شما از متون ساده شروع کنید ببینید که آیا با اون کلمات متن آشنایی دارید و اگر فقط صوت اون درس گوش کنید چقدر اون کلمات می فهمید اگر 80 درصد کلمات و جملات تونستید معنی کنید پس سطح شما از این درس بالاتر هستش. از دروس ابتدایی که به نظرم خیلی کمک میکنه انگلیسی روان هستش. شما یه داستان کوتاه اول دو سه بار گوش کنید روخوانی. بعد برید قسمت دومش که ای جی سوال جواب میکنه اونو هم بخونید. این دروس پایه شما را برای یادگیری معانی، سوال پرسیدن و جواب دادن و کمی گرامر، اسپیکینگ و لسنینگ میسازه. اول یه درس کامل یاد بگیرید اگر هر درس یاد بگیرید شما توی کل انگلیسی پیشرفت میکنید پس نیازی نیست از منابع زیادی استفاده کنید. اگر هنوز به سطحی نرسیدید که انگلیسی روان بخونید از داستان های کودکان شروع کنید. من الان 10 روز هستش هیچ کلمه ای به لاینر اضافه نکردم شاید اتفاقی، البته نه اینکه من دروسی که کلمه آبی دارند میخونم و اضافه نمیکنم نه. من دروسی که خوندم و آبیشون برداشتم دارم عمیق میخونم. پادکست هم گوش میکنم اما نمیرم داخل پادکست روخانی نمیکنم. فقط تقویت لسنینگ. مکالمات که خوندم مرور کردم هم مرتب گوش میدم. دلیلش اینکه اون منابعی که ما از طریق روخوانی بلدیم باید عمیق یادشون بگیریم. درسته که کلمه ای به لاینر اضافه نکردم اما هم دارم با پادکست ها لسنینگ تقویت میکنم و هم با خواندن مکالمات که اکثر کلماتش رنگشون برداشتم، تمرین و تکرار میکنم. و کلی هم پیشرفت کردم پس شما یکی دو منبع بچسبید مرتب مرور کنید و یادشون بگیرید. این احساس جا موندن و دست پاچگی برای این هست که از این منبع به اون منبع پریدید و یهو دیدید که حجم بزرگی از منابع هستش و با خودتون گفتین کی میتونه اینها بخونه. توی این مدت خیلی یاد گرفتید اما چون نمیتونید نتیجه ببینید احساس میکنید هیچی یاد نگرفتید.نگران نشید یکی دو منبع خوب ذره ذره شروع کنید. پشیمان نمی شوید. موفق باشید

2 پسندیده

سطح من A1هست.
باید چه دوره هایی بگذرونم؟

1 پسندیده

سلام مجید جان شما با داستان های بچه گانه شروع کنید، فقط هر داستانی شروع کردید چندین بار مرور کنید که کامل اون داستان، کلماتش یاد بگیرید. تا یه مدت که پیشرفت کردید، می توانید انگلیسی بدون تلاش ای جی هوگ شروع کنید و در کنارش باز هم داستان بخونید.هر چقدر داستان های کوتاه بیشتر و عمیق تر مرور کنید توی زبان انگلیسی بهتر و بیشتر و پویا تر پیشرفت می کنید.

1 پسندیده