گوش کردن پادکست و نگاه کردن به متن

سلام دوستان
یه مشکلی من پیدا کردم زمانی که پادکست و یا هر موضوع مرتبط رو گوش میدم این ذهن و چشم ناخوداگاه دنبال زیرنویس و یا متن میگرده و احساس میکنم بیشتر دارم مهارت خوندنم تقویت میشه تا شنیداریم و هر روشی میرم این عادت از سرم بره که بتونم تمرکزی گوش بدم باز دنبال متن و زیرنویسم کسی با این مشکل روبرو شده و راه ی رفته که بتونه این ناخوداگاه دیدن متن رو راحت کنار بزاره؟

یه جا خوندم می‌گفت مهم نیست اگه یه جاهایی رو در دیدن فیلم یا گوش دادن به چیزی نفهمیدین! اجازه بدین تمرکزتون روی بقیه قسمت‌ها باشه چون اگه بخواین هی Pause کنید و دنبال معنی یا کلمه گفته شده بگردین نیمی از تمرکزتون رو از دست میدین. فقط تکرار و تکراره که به مرور زمان همه مهارت‌هاتون رو قوی می‌کنه

2 پسندیده

سلام دوست خوبم
برای این که با روش‌ها و استراتژ‌ی‌های تقویت لیسنینگ یا همون مهارت شنیداری آشنا شین، توصیه می‌کنم ویدئو یا مقاله زیر رو حتما بخونین:

حالا اگه بهم سطح زبان انگلیسی‌تون رو بگین، می‌تونم بهتون کمک کنم که دوره‌ی مناسب خودتون رو برای تقویت این مهارت انتخاب کنین.

ممنون از پاسخگویی
سطح ۳ در نرم افزار و per intermediate هستم. و دوره های که در زبان شناس به عنوان منبع اصلی میخونم این ها هستش:
انگلیسی بدون تلاش و نیمچه داستان ها و داستان های بچگانه و درکنارش هم پادکست های ESL

1 پسندیده

منابع هارو زیاد انتخاب کردین و اینکه سنگین هم هستش برای اینکه بازده خوبی بگیرید یه منبع اصلی انتخاب کنید و یک یا دو منبع فرعی.
انگلیسی بدون تلاش رو بخونید و نیمچه داستان ها رو ادامه ندید.
پادکست ESL رو فشرده شنوی کنید.
داستان های بچه گانه رو گسترده خوانی کنید.

شیوه مطالعه و توضیحات کامل در رابطه با این دوره انگلیسی بدون تلاش رو میتونید در مقاله زیر بخونید:

تشکر از راهنمایی
درخصوص انگلیسی بدون تلاش که اوکیه و نیمچه داستان ها هم وقتی میخونم احساس میکنم راحته برام و قابل فهم.

منظورتون از فشرده خوانی در خصوص پادکست های Esl چی هست و همچنین در خصوص گسترده خوانی در خصوص داستان های بچگانه هم توضیحی بدین ممنون.

1 پسندیده

ویدیوی زیر کامل توضیح داده شده :relaxed::ok_hand: