کار با جعبه لایتنر و مشکل لغات زیاد در حالت مرور

تجربیات خود را در مورد کار با لایتنر در قالب چهار پیشنهاد برای کسانی که از زیاد بودن لغات در حال مرور لایتنر خود راحت نیستن ارائه میکنم امیدوارم برای دوستان زبانشناس مفید باشه:
1- هر کلمه‌ای که معنی آن را نمی‌دانید فوراً به لاینتر اضافه نکنید، ابتدا در نظر بگیرید که آیا این لغت جدید برای شما کاربردی و پر تکرار است یا خیر، اگر لغتی خاص باشد و احتمال تکرارش برای شما پایین است، الزامی ندارد حتما آنرا حفظ کنید و جعبه لایتنر خود رو با لغات کم کاربرد پر نکنید. حفظ کردن لغات کم کاربرد را به زمان دیگری موکول کنید.

2- اگر معنی لغتی در ابتدا فراموش کرده‌اید و با یکی دوبار یادآوری یا مرور متن به خاطر میاورید، آنرا به لایتنر اضافه نکنید و لایتنر را با لغات نسبتا آسان پر نکنید، برای اطمینان از این موضوع ابتدا متن را دو یا سه بار مرور کنید تا از سطح و اهمیت لغاتی که باید به لایتنر اضافه کنید مطمئن شوید.

3- وقتی میخواهید حجم لغات در حالت مرور لایتنر را خود را سبک تر کنید، پیشنهاد میکنم زمان روند یادگیری خود را نسبت به قبل کمی کاهش دهید، و حتی پیشنهاد میکنم روی کمترین حالت یعنی 10 دقیقه بگذارید، این کار باعث میشه بتونید طی چند روز پیاپی حجم خوبی از مرور لغات لایتنر خود را انجام دهید و در عین حال مرور لغات لایتنر برای شما کمتر خسته کننده باشه.

4- اگر تعداد لغات در حالت مرور لایتنر شما زیاد شده، بجای اینکه نگران این باشید که همه لغات باید مرور کنید و این تعداد را به صفر برسانید، بیشتر تلاش کنید، محدوده آنرا حفظ کنید،
برای مثال اگر تعداد لغات در حالت مرور شما 270 لغت است، سعی کنید این محدوده را حفظ کنید و با اضافه شدن لغات در حالت مرور در روزهای آینده، سعی کنید تعداد لغات در حالت مرور را به محدود عدد 270 باز گردانید.

15 پسندیده

سلام وقتتون بخیر، من یه مشکلی با جعبه لایتنر دارم اینکه دو بخش آخر جعبه که حافظه بلند مدت و آموخته شده هستش برای من غیر فعال هست یعنی وقتی یه لغت رو چند بار یاد میگیرم گزینه ی حذف از لایتنر برام فعال میشه و مستقیم حذف میشه بدون انتقال به حافظه بلند مدت و بعدش انتقال به آموخته شده! کسی میتونه راهنماییم کنه؟

3 پسندیده

سلام وقت شما هم بخیر حافظه بلند مدت لغاتی رو که بیش از یه ماه مرور کرده باشید لغات وارد بلند مدت میشن.
و لغاتی که مرورشون تموم شد و از لایتنر خارج میشن و وارد آموخته شده میرن.

4 پسندیده

ممنونم از راهنماییتون:pray:t2:

2 پسندیده

لغات ساده بنظرم لایتنر بره و زود با مرور تبدیل به دانسته میشه بهتره که
ولی با بقیه صحبتهاتون موافقم

چطوری کلمات لایتنرو به نادانسته برگردونیم
انگار تو نسخه جدید این امکان فراهم نیست

می‌تونید روی گزینه مرور با لایتنر چند ثانیه نگه دارید و مرور بدون لایتنر رو بزنید

نشد

از منوی برنامه وارد درباره زبانشناس بشید و نسخه اتون چنده؟

8.12.23
خودتون لینکشو دادید دانلود کردم

لغاتی رو که میخواید از لایتنر رو حذف کنید و مجدد وارد درس بشید روی لغت کلیک و گزینه مرور با لایتنر رو چند ثانیه نگه دارید تا گزینه مرور بدون لایتنر ظاهر بشه

این داخل متن میشه و کلی باید برم بگردم
من میخوام تو خود لایتنر یه لیست از کلمات رو نادانسته کنم نمیشه

قسمت لاتنر بالا سرچ داره رو اون بزنید کلمه مورد نظر رو پیدا کن

میخوام 200تا رو حذف کنم نمیشه تک تک سرچ کنم برم تو متنا
قبلا خوب بود از قسمت لایتنر گزینه اضافه به نادانسته داشت که هایلایت زرد رو به ابی برمیگردوند

قبلا این امکان رو نداشت که هایلایت زرد رو به آبی برگردونید ولی گزینه نمیدانم بود که به لایتنر اضافه نمیشد و همون هایلایت زرد میشد.
اون گزینه نمیدانم الان تغییر کرد به مرور بدون لایتنر

هایلایت زرد واسه من زیرش خط کشیده میشد
درسته ابی نمیشد

از منوی برنامه وارد تنظیمات بشید و از قسمت پخش کننده درس میتونید زیر خط طوسی یا هایلایت زرد کنید که همون مرور بدون لایتنر هست

1 پسندیده

بله الانم تو متنی کاری که گفتید رو انجام دادم شد
فقط اگه میشد تو بخش لایتنر هم بشه عالی میشه چون تو قسمت لایتنرش میزیم گزینه فشار میدیم اون گزینه مرور بدون لایتنر نمیاد

حتی قشنگ ترش اینه بتونیم کل لایتنرو پاک کنیم و همه بدون مرور اضافه بشن و کلمه جدید

نمیشه پاک کرد لایتنر رو؟؟؟؟

وارد لایتنر که بشید لیست لغات ها هستن روی یه لغت کلیک و نگه دارید که گزینه حذف فعال بشه که میتونید کل لغات یا تعدادی از لغات موردنظر رو حذف کنید

1 پسندیده