کیوت به انگلیسی چی میشه؟ + معادل های فارسی کیوت

اگر اهل فیلم و سریال یا حتی کتاب خواندن باشید، کلمه Cute را می‌شناسید. البته ممکن است این کلمه بامزه با وجود تمام سادگی‌اش به اشتباه استفاده شود. در این تاپیک همراه شما هستیم تا معانی مختلف و تلفظ درست کلمه‌ Cute را بررسی کنیم.

کلمه Cute برای موجود زنده یا هر چیز کوچکی که بامزه به نظر می‌رسد استفاده می‌شود. البته اگر به دیکشنری کمبریج سری بزنید، متوجه می‌شوید که این کوچک بودن یکی از شروط استفاده از Cute نیست اما انگلیسی زبان‌های امروزی این واژه را برای چیزهای کوچک استفاده می‌کنند. با توجه به همه این صحبت‌ها بهترین معادل برای این واژه در زبان فارسی با نمک, ناز یا همان گوگولی است! برای اینکه بهتر با معنای این کلمه آشنا شویم، به مثال‌های زیر دقت کنید.

مثال شماره 1

She is effortlessly beautiful and the cutest girl at school.

ترجمه: او بدون هیچ تلاشی زیباترین و بانمک‌ترین دختر مدرسه است.

مثال شماره 2

When we are cute little babies, everybody loves us.

ترجمه: وقتی بچه‌های کوچک بامزه‌ای هستیم، همه ما را دوست دارند.

همانطور که می‌بینید Cute در دو مثال بالا معنی بامزه و بانمک می‌دهد. با این همه، اگر فکر می‌کنید معنای کلمه‌ی انگلیسی امروز ما به اینجا ختم می‌شود، در اشتباه هستید! اگر به فرهنگ لغت‌های انگلیسی به فارسی آنلاین سری بزنید، متوجه این مسئله خواهید شد که اکثر کاربران باور دارند کلمه Cute هیچگاه در معنای جذاب استفاده نمی‌شود. باوری که کاملا درست نیست…

فرهنگ لغت‌های کمبریج و آکسفورد واژه جذاب :Attractive را به عنوان یکی از مترادف‌های واژه Cute در نظر گرفته‌اند. با اینکه استفاده از Cute به جای Attractive همه‌گیر نیست و در موارد بسیار کمی اتفاق می‌افتد، باید این نکته را به خاطر بسپارید که این واژه بسته به فضا و ساختار متن می‌تواند معنای جذاب هم داشته باشد.

--------Cute meaning Clever (1)--------

مورد دیگری که کمتر کسی به آن اشاره می‌کند، معنای اصلی و قدیمی واژه Cute است که به فراموشی سپرده شده. حقیقت این است که واژه بانمک ما در سال 1731 و با کوتاه کردن واژه Acute به معنای زیرک، هوشمند و تیزبین به وجود آمد. دور بر سال‌‌های 1830، دانش آموزان و دانشجویان آمریکایی با به کار بردن این واژه در اصطلاحات عامیانه، معنی آن را به بامزه، زیبا و بانمک تغییر دادند. برای درک بهتر، به مثال‌ زیر دقت کنید:

He is very cute and keen on detecting the errors or weaknesses in other people.

ترجمه: او در پیدا کردن خطاها و نقاط ضعف دیگران زیرک و تیزبین است.

همانطور که می‌بینید واژه Cute در این جمله معنای تیز بینی و زیرکی می‌دهد. البته جای نگرانی وجود ندارد! این روزها کمتر کسی از واژه Cute برای اشاره به زیرکی و تیزبینی استفاده می‌کند و استفاده از این واژه با چنین معنایی به کتاب‌های ادبی محدود شده است.

حالا که با معنای کلمه Cute و نحوه استفاده آن در جملات آشنا شدیم، می‌توانیم به سراغ تلفظ این واژه برویم. برای یادگیری تلفظ Cute، از صداهای زیر استفاده کنید :))

----------------------- UK Pronunciation

----------------------- US Pronunciation

3 پسندیده

و البته ‘ناز’ هم هست، اون پیشی یا بچه و…خیلی نازه، so cute

1 پسندیده

خیلی ممنون. بله کاملا درسته و به معادل‌های فارسی اضافه شد :rose: