معنی جمله battery about to die به فارسی چه می‌شود؟

اگر بارها جمله battery about to die را مشاهده کرده و نمی‌دانید که معنای آن چیست؛ در این مقاله با ما همراه شوید یا ویدئوی زیر را تماشا کنید.

شاید در حین کار با گوشی، لپ‌تاب، دوربین‌های هوشمند و یا بسیاری دیگر از لوازم دیجیتال، به جمله battery about to die برخورده باشید و ندانید که معنای این جمله چیست و می‌خواهد چه مفهومی را به شما برساند. در این مقاله کوتاه، سعی داریم به مفهوم این جمله اشاره کنیم.

معنی battery about to die چیست؟

اگر به صورت واژگانی جمله battery about to die را ترجمه کنیم به معانی زیر می‌رسیم:

· معنی battery در فارسی همان باتری است؛

· کلمه about در فارسی به معنای در حدود، درباره، در، پیرامون و غیره است؛

· حرف اضافه to نیز معنایی هم‍چون به، بر، برای و غیره دارد؛

· فعل die در فارسی معنای مُردن، فوت کردن، تلف شدن، درگذشتن و غیره را می‌دهد.

اگر عبارت about to die را در Google translate سرچ کنید؛ معادلی که به شما ارائه می‌دهد «در شرف مرگ» است. پس این عبارت در کنار باتری، معنای «باتری در شرف مرگ» است را می‌دهد که چندان بی‌راه نیز نیست.

معنای دقیق عبارت battery about to die

جدای از معنای واژه به واژه عبارت battery about to die، این جمله می‌خواهد به شما بگوید که شارژ باتری رو به اتمام است. به صورت کلی این عبارت را روی لوازم دیجیتال شارژی و یا باتری‌خور مشاهده می‌کنیم و هم‌زمان با این هشدار، علامت باتری به رنگ قرمز درآمده و یا چشمک‌زن می‌شود. این جمله به ما می‌گوید که دستگاه ما نیاز به شارژ مجدد دارد و باید هرچه سریع‌تر منبع شارژی به آن متصل کنیم وگرنه ظرف مدت چند ثانیه دستگاه خود به خود خاموش می‌شود.

حتی می‌توانید در مکالمات خود از جمله battery is about to die به معنای باتری دارد تمام می‌شود نیز استفاده کنید.

My phone battery is about to die. I need a charger.

باتری گوشیم دارد تمام می‌شود. به یک شارژر نیاز دارم.

معادل های battery about to die

علاوه بر عبارت battery about to die، برخی دیگر از جملات روی لوازم شارژی مشاهده می‌شود که همین معنا را می‌دهد. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· عبارت battery low نشان دهنده این است که شارژ باتری کم است؛

· جمله battery is out of charge یعنی شارژ باتری تمام شده است.

· عبارت کوتاه battery is dead که معنای باتری مُرده است را دارد نیز برای همین موقعیت مشابه استفاده شده و نشان دهنده این است که شارژ باتری تمام شده است.

کلام آخر

با توضیحاتی که در این مقاله به شما ارائه دادیم؛ متوجه شدید که عبارت battery about to die بیش‌تر روی لوازم باتری‌خور و شارژی (مانند تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ و غیره) دیده می‌شود. جمله battery about to die به ما این هشدار را می‌دهد که باتری دستگاه‌مان رو به اتمام است و باید هرچه سریع‌تر تا قبل از خاموش شدن کامل دستگاه، آن را به یک شارژر متصل کنیم.

4 پسندیده

سلام و مرسی از استفاده ی این عبارت کاربردی

1 پسندیده