یک دلیل عالی برای یادگیری زبان عربی

سلام به دوستان زبانشناس.
همه ما تو دوران مدرسه مجبور بودیم درس عربی رو پاس کنیم و چه بسا خیلی از ما از این زبان نفرت داریم، ولی بیایید گذشته رو فراموش کنیم و به نیمه پر لیوان بنگریم. زبان عربی از زبانهای رسمی سازمان ملله و گویشگران بسیاری در سراسر جهان داره.
اگر بخوام تنها یک دلیل برای یادگیری این زبان بگم خواندن داستان های هزار و یک شب به زبان اصلیشونه، داستان هزار و یک شب (أَلْفُ لَيْلَةٍ وَلَيْلَةٌ) از مشهورترین آثار ادبی جهانه و چه عالی میشه که به زبان اصلی بخونیمشون!

اینجا لینک دانلود کتاب هزار و یک شب به زبان عربی رو میذارم:

ألف ليلة و ليلة ٢.pdf (15.6 مگابایت)
ألف لیلة و لیلة ١.pdf (18.4 مگابایت)

راستی اگه به یادگیری عربی علاقه مندید کتابی دو جلدی هست که بسیار عالی نوشته شده و برای نوآموزان بسیار سودمنده، این کتاب نوشته زنده یاد دکتر آذرتاش آذرنوشه، نمیدونم که آیا این کتاب هنوز هم در کتابفروشی ها موجوده یا نه، ولی اگه از طریق کتابخونه محل یا اینترنت این کتاب رو پیدا کردید به شدت پیشنهادش میکنم.
تصویر روی جلد کتاب هم به این شکله:

در ضمن من رباعیات خیام رو خیلی می پسندم، در ادبیات عرب هم شاعری هست به نام ابوالعلا معری که به خیام عرب معروفه و جهانبینی بسیار نزدیکی به او داره، متاسفانه هنوز نتونستم دیوان شعر او را بیابم، اگر در آینده موفق به این کار شدم حتما شروع به یادگیری زبان عربی خواهم کرد.

3 پسندیده

زبان بسیار زیاییه
فصاحت و بلاغت در این زبان به اوج میرسه
متاسفانه نظام آموزشی ما با رویه غلط باعث نفرت دانش آموزان از زبان عربی شدند
و چیزی که آموزش دادند اساسا زبان عجیب و غریبی است که زبان هیچ یک از ملل عرب نیست! یعنی فرضا که ما به اون زبان مسلط می شدیم باز هم نمیتونستیم با اعراب حرف بزنیم، اونها متوجه ما نمی شونو. البته شبیهه، در همین حد :rofl:

1 پسندیده