تفاوت Utterly different با Radically different چیست ؟

It is to wish that we were a profoundly different species, with a radically different evolutionary history.

Novelist Elif Shafak invites us to listen to the trees, whose experience of time, stillness and impermanence is utterly different from our own.

تفاوت Utterly different با Radically different چیست ؟


این تاپیک مربوط به فصل «فصل 04 - 01» در اپلیکیشن «زبانشناس» است. مجموعه «کارآگاه مارپل»، کتاب «انگشت محرک»

این سوال هم مثل سوال قبلیه یه عکس براتون میزارم که متوجه بشین شاید یه چیزی هم ازش یاد گرفتین…

1 پسندیده

عکس فوق العاده ایه:grin:ممنونم .
ولی همانطور که شما هم‌صد در صد میدونید برای هر کلمه مترادف های زیادی استفاده میشود ولی لزوما استفاده آن به لحاظ کیفیت و شرایط یکسان نیست. یک‌نمونه ساده میزان رسمی بودن یک کلمه است و یا در همین عکسی که شما قرار دادید چرا من fundamentally رو در کنار radically قرار ندادم؟ چون اولی به تفاوت ها در ذات اشاره دارد و دومی به شدت تاکید دارد.‌چرا این تفاوت ممکنه اینجا به چشم‌نیاد ولی مهمه ؟ اتفاقا مثالی که زدم مربوط به پروژه خودم بود و برای همین برام جالب بود. چون در دروس vocabulary for IELTS هم‌ دقیقا این‌دو کلمه این پست در کنار هم‌ و پست قبلی که قرار دادم در کنار هم قرار گرفت . اگرچه همگی با هم‌ مترادف هستند !
یا مثلا completely مترادف رایج و غیر رسمی تره totally معرفی شده. من میخوام با توجه به تجربیاتی که دوستان دارند اگر گاها تفاوت ریزی در این کلمات در نحوه به کارگیری در جملات دارند را بیان کنند.‌
و یا مثلا با اطمینان بگویند این دو کلمه هیچ تفاوتی حتی در میزان رسمی و غیر رسمی بودن با یکدیگر ندارند.‌تا خیالم راحت بشه و برم سراغ کلمات بعدی:grin:

وگرنه کاملا با شما در این مورد که این کلمات مترادف هستند موافقم:blush::rose::rose::rose:

1 پسندیده

دقیقا با عرایض شما موافقم, من هم از لحاظ زبان عمومی عرض کردم که شبیه‌اند چون نمیدونستم شما در چه بافت و متنی دارید از این کلمات استفاده میکنید, وگرنه همونطور که فرمودین قطعا کلمات بار های معنای بسیار گسترده و متفاوتی میتونن داشته باشند. ایلتس هم که واقعا دوره حساس و پر نکته‌ایه
:pray::blush:

1 پسندیده

ممنونم از توجه و راهنمایی های همیشگیتون. ‌اتفاقا الان محو این عکس بودم که بازه کلماتی را برای هر کدوم به کار برده :grin: خیلی بامزه است. اگه بازم از این تصاویر گاها دیدید خوشحال میشم قرار بدید:blush::rose::rose:

1 پسندیده

خواهش میکنم, حتما
:blush::ok_hand:

1 پسندیده