سلام کمک میخواستم

He felt enormously happy, not only for having escaped
ایا به جای having escaped نمیشود از had been escapingاستفاده کرد؟
در کل چه زمانیه having escaped

======================
این تاپیک مربوط به درس «خرگوش سخاوتمند» در اپلیکیشن زبانشناس است (دوره «داستان های بچه گانه»، فصل «بسته ی سوم»)

1 پسندیده

سلام.
در اینجا scaped نقشِ اسم رو داره و have فعل که بعد از for به صورتِ جراند اومده.

ترجمه: نه فقط برایِ فرار از…
یا
نه فقط برایِ داشتنِ فرار از …

3 پسندیده

به مثال های موجود در تصویر بالا دقت کنید. زمانی که بخواهیم حال کامل، گذشته ساده و یا گذشته کامل رو به صورت جراند بیاریم، جراند آنها ترکیبی از having و قسمت سوم فعل خواهد بود.

He felt enormously happy, not only for having escaped the lynx, but also at having made so many friends in the forest.

ترجمه: خرگوش بی اندازه خوشحال بود، نه فقط به خاطر اینکه از چنگال سیاه گوش فرار کرده بود، بلکه به خاطر دوستان زیادی که در جنگل پیدا کرده بود.

در جمله فوق having escaped و having made در اصل had escaped و had made بودند. از اونجایی که این زمان ها بعد از حرف های اضافه of و at اومدن، جراند اونها having escaped و having made خواهد بود.

8 پسندیده

بعضا به این گرامر ودستور زبان انگلیسی فکر میکنم ونامید میشم کلا

2 پسندیده

اگه تازه استفاده از زبانشناس رو شروع کردین پیشنهاد میکنم ک اصلا ب گرامر فکر نکنین و با همین روش زبانشناس پیش برین بعد یک مدت اکثر ساختارهای گرامری به صورت ناخودآگاه تو ذهنتون شکل میگیره و وقتی شروع به خوندن کتاب گرامری بکنید میبینید که اکثر نکته هارو به صورت ناخودآگاه بلدید و سرعتتون در درک کردن عمیق و خواندن کتابهای گرامری صد برابر میشه

11 پسندیده

یکبار توی یک پست شما @amir_hosein_mv هم جمله @hossein_mahmoodi و احساس ناامیدی نسبت به گرامر رو بیان کردید. خوشحالم که نگرشتون تغییر کرده. اینکه گاها دوستان سوال گرامری میپرسند بیشتر به این دلیل هست که اکثریت به آزمونهای مختلف فکر میکنند و نیاز آزمونها هست. گاهی گرامر هست که معنای جمله رو تعیین میکنه ولی اکثر مواقع بر اساس معنا ساختار جمله شکل میگیره که این هم با کار کردن زبانشناس به صورت مستمر به صورت ناخودآگاه در ذهن شکل میگیره. من هم به شخصه پیشنهاد میکنم نگران گرامر نباشید اگه قصدتون یادگیری زبان هست نه آزمون و کسب مدرک.

7 پسندیده

بله تازه شروع کردم.یادگیری لغات به خوبی انجام میگیره.ولی به جهتی که من هیچ درکی از گرامر دستور زبان انگلیسی ندارم فکر کردن به این همه حجم از گرامر زبان انگلیسی برام وحشتناکه در واقع.منم امید دارم که توسط زبانشناس به سطح قابل قبولی برسم که بعدن بخوام کتاب گرامری مطالعه کنم برام آسون باشه

3 پسندیده