تفاوت shrimp و prawn چیست؟

تفاوت shrimp و prawn چیست؟ در دیکشنری هر دو به معنی میگو هستند؟

هر دو میگو هستن، تفاوت فقط در ظاهرشون هست در تعداد پنجه و انبرک و… با هم فرق دارن.

3 پسندیده

سلام دوست عزیز
در واقع تفاوتی بین shrimp و prawn وجود ندارد. این دو کلمه برای اشاره به یک موجود آبزی دریایی با بدن کشیده، پنج جفت پا و یک جفت شاخک استفاده می شوند. با این حال، در برخی از مناطق، این دو کلمه به گونه های مختلف اشاره می کنند.

در آمریکای شمالی، shrimp به طور کلی برای اشاره به گونه های کوچکتر و prawn به طور کلی برای اشاره به گونه های بزرگتر استفاده می شود. در بریتانیا، prawn به طور کلی برای اشاره به گونه های بزرگتر و shrimp به طور کلی برای اشاره به گونه های کوچکتر استفاده می شود.

در نهایت، تفاوت بین shrimp و prawn یک تفاوت ظریف است و بستگی به منطقه ای دارد که در آن هستید.

1 پسندیده

به طور کلی تفاوت زیادی باهم ندارند اما میشه گفت که هم prawn و هم shrimp هردو نوعی میگو هستند.اما در برخی از خصوصیات ظاهری اندکی باهم متفاوت اند.
از لحاظ قیمتی هم prawn از shrimp گران تر هستش
بر اساس تعریف سازمان کشاورزی و خوارو بار جهانی (FAO) واژه shrimp به انواع میگوهای آبهای شور و لب شور اطلاق می شود و prawn به میگوهای آبهای شیرین (وبطور مشخص گونه های متعلق به جنس Macrobrachium ) اشاره می نمایید .در کشورهای آسیای جنوب شرقی ایندو واژه برای مقصود دیگری بکار می روند .در این کشورها (بویژه فیلیپین ،تایوان و اندونزی )shrimp در بر گیرنده میگوهای با اندازه کوچک است و واژه prawn برای میگوهای با اندازه بزرگ بکار میرود چنین کاربردی از دو واژه فوق در بسیاری از کشورهای دیگر نظیر استرالیا ،ایالات متحده و…وجود ندارد .