استفاده از سایت ویکی پدیا برای تقویت زبان انگلیسی

سلام به دوستان تالار.

میخوام درباره یکی از سایت های مهم صحبت کنم که همتون باهاش آشنا هستین، ولی درباره اهمیت این سایت در یادگیری زبان کمتر صحبت شده. منظورم ویکی پدیا هست که میشه برای یادگیری زبان انگلیسی ازش استفاده فراوان کرد.

وقتی گفته میشه که گسترده خوانی برای تقویت زبان خیلی سودمنده معمولا افراد حوصله کتاب خوندن ندارن و سراغ این کار نمیرن، ولی مقاله های ویکی پدیا در هر موضوعی که دلتون بخواد مطلب داره که اغلب کوتاه هم هستن.

سعی کنید هر مطلبی که میخواید دانشتون رو در اون زمینه افزایش بدید به انگلیسی سرچ کنید، مدخل ویکی پدیای اون موضوع از اولین پیشنهادهای گوگل برای شماست. شاید اولش کمی سخت باشه، ولی کم کم مهارت هایی مثل گرامر، واژگان و درک مطلب با این کار تقویت میشن، علاوه بر اینکه دانش خودتون درباره موضوع موردنظر رو افزایش میدید، چون به هر حال انگلیسی زبان بین الملله و بسیاری از مطالب مهم در سایت های فارسی پیدا نمیشن.

پس از این به بعد سعی کنید موضوع مورد علاقتون رو از بازیکنان فوتبال و بازیگران مشهور گرفته تا مطالب علمی و سیاسی و … در ویکی پدیای انگلیسی بخونید و با این کار با یک تیر دو نشان بزنید: یکی آشنایی عمیق و به روز با موضوع موردنظر و دیگری تقویت زبان انگلیسی.

امیدوارم موفق باشید.

12 پسندیده