ارتقا مکالمه با کلاس یا پارتنر زبان؟

سلام دوستان. من چند سال پیش خیلی جدی کلاس زبان میرفتم و به درجه‌ای رسید‌ کلاسمون که استاد گفتن برید و بصورت خودخوان ادامه بدید. از اون زمان من گاهی مستمر گاهی جسته گریخته زبان خوندم. گاهی با دوستان جلسات فیری دیسکاشن داشتیم ولی کلا توی این دو سه سال زبان خوندنم بیشتر لیسنینگ بوده. الان واقعا سردرگمم. کلاس حضوریه مناسب نزدیک محل زندگیم پیدا نکردم سطح کلاسها در حد کتاب‌های family بود کلاس آنلاین هم تماس گرفتم یه خورده هزینه‌ها بالاست. در واقع من میخوام توی فضای حرف زدن و اسپیکینگ قرار بگیرم چون صرفا با لیسنینگ هیچ جوره نمیتونم سطح اسپیکینگ خودم رو بسنجم. ممنون میشم راهنماییم کنید که آیا تنهایی میتونم مهارت اسپیکینگ تقویت کنم. یا کسی هست که راغب باشه باهم اسپیکینگ کار کنیم ترجیحا خانم و سطح متوسط یا پایینتر

@sepide-str

1 پسندیده

سلام دوست خوبم تقویت اسپیکینگ به صورت خودخوان این روش ها رو پیشنهاد میدم:

با خودتون انگلیسی صحبت کنید: در طول روز، سعی کنید تا حد امکان با خودتون انگلیسی صحبت کنید. مثلاً می‌تونید در مورد کارهایی که انجام می‌دید، برنامه‌هاتون یا افکارتون با صدای بلند به انگلیسی صحبت کنید.

به فیلم و سریال انگلیسی زبان گوش بدید و باهاشون هم‌صدا بشید: این روش یه راه عالی برای تقویت تلفظ و لحنتونه. فیلم‌ها و سریال‌هایی رو انتخاب کنید که سطح زبونشون کمی بالاتر از سطح فعلی شما باشه و سعی کنید با شخصیت‌ها هم‌صدا بشید.

دوره های اصلی از تکنیک سایه استفاده کنید. که توضیحات بیشتر این تکنیک‌ رو میتونید لینک زیر رو مطالعه کنید:

و می‌تونید از شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر و اینستاگرام برای پیدا کردن افراد دیگه که به دنبال تمرین اسپیکینگ انگلیسی هستن استفاده کنید. گروه‌های زیادی در این شبکه‌ها وجود دارن که به این موضوع اختصاص دارن.

و یا از اپلیکیشن‌های زیادی مثل Tandem و HelloTalk و Speaking club و speaky و bottled وجود دارن که می‌تونن به شما در پیدا کردن partner برای تمرین اسپیکینگ انگلیسی کمک کنن.