توضیحاتی درباره‌ی مکانیزم جدید سطح بندی دوره‌های زبانشناس

به نظر من گوسومبابوس سخت تر از قدرته, جاش باید عوض بشه

7 پسندیده

بنظر منم.همینطوره.بعضی از داستانهای گوسبامپس هم لغتاش سخت تره هم سرعتشون بالاست

4 پسندیده

سلام و تشکر.شایدنظردادن کسی مثل من که هنوزدوماه نیست پشت سر هم اززبانشناس استفاده میکنم،بواقعیت نزدیک نباشه.امافکرمیکنم بستگی زیادی به دانش زبانی هرکس قبل ازآشنایی بازبانشناس داشته باشه. شخصا هنوزنتونستم باقصه های گوسبامپس هیچ ارتباطی برقرارکنم،درواقع جذابیتی برام نداشته ودرصدلغات ناآشنا تومتنهاش برام زیادبوده،ولی مگاداستان،انگلیسی ازطریق اخبار،کتاب گویاوحتی پادکست آقای ای جی روخیلی راحتترتونستم بفهمم.

4 پسندیده

خیلی سخت تره

5 پسندیده

سلام خسته نباشید خدمت دوستان عزیزم.

ممنون که میخواید سطوح رو تغییر بدید.

منم به نوبه خودم نظرمو درباره منابعی که باهاشون کار کردم میگم.

من با این منابع کار کردم:

داستان های کودکانه ( در حد گذری)

دروس پایه انگلیسی بدون تلاش( تسلط کامل دارم)

قصه های اما ( گذری)

داستان های واقعی ( در حد دو سه درس )

قصه های گوس بامبز ( تمام داستان ها رو خوندم)

بسته انگلیسی قدرت ( تسلط کامل دارم)

تلفظ انگلیسی ( آشنایی کامل دارم)

مگا داستان ها ( آشنایی دارم)

برنامه وی آی پی ( آشنایی و تسلط کامل دارم)

داستان کوتاه ( آشنایی کامل دارم)

پادکست ای جی ( تسلط کامل دارم)

داستان های هری پاتر ( در حال حاضر روش دارم کار میکنم و میشناسم)

کتاب گویا ( حفظمش)

راه زبانشناس ( آشنایی کامل دارم)


به نظر من دروس پایه انگلیسی بدون تلاش نباید قبل Emma قرار بگیره. چون آیتمهایی بمانند دروس دیدگاه و مینی استوری داره. این دروس رو یک رنج نیستند بلکه سطوح از آسون به سخت دارند. تا قبل دروس خانواده یونانی سطح یک این مجموعه هستش و بعد اون ای جی سریع تر صحبت می کنه ( یه چی تو مایه های انگلیسی قدرت)، پس کسی که بره سراغش ممکنه اذیت بشه. هر چند کلا منبع Emma به نظر من یکی از رو مغز ترین منابع داخل اپ هستش. چون هیچ پیامی توش نیست و خیلی ناجوره :grin: کلا به نظر من بود و نبودش فرقی نداره.

داستان های واقعی میشه گفت جایگاه مناسبی داره

انگلیسی واقعی رو یاد بگیر از لحاظ محتوایی به واژگان خیابونی میپردازه. به نظر من جایگاهش مناسب نیست چرا که زبان آموز نیاز به این داره که اول با انگلیسی عمومی و ساده تر آشنا بشه بعد بره دنبال اصطلاحات خاص. چون وقتی طرف انگلیسی رو نفهمه اصطلاحات به چه دردش میخوره. نظر شخصی من اینه که این بیاد بعد از قدرت قرار بگیره.

انگلیسی قدرت جایگاه خوبی داره.

داستان های گوس بامبز نه. بهتره هم سطح دروس مگا داستان و برنامه وی آی پی باشن.

دروس تلفظ انگلیسی هم یک نوع پک مهارتیه و واژگان خاصی داخلش نیست. حتی میشه اونو در کنار دروس داستان واقعی هم به کار بست. چون وقت زیادی نمیطلبه. روزی یک ساعت هم براش کافیه چون بیشتر تمرینیه.

مگا داستان ها رو کار کردم و انصافا از دروس وی آی پی دشوار تره. نوع نوشتن متن و آیتم هاش دارای یه نثر خاصیه. واسه همین باهاش هماهنگ شدن یه مقدار سخت تره.

وی آی پی جایگاه خوبی داره.

داستان کوتاه و مگا در یک سطح قرار بگیرند به نظرم مناسبه.

پادکست ای جی به دو وجهه تقسیم میشه. وجهه اول پادکست های قدیمی هستند که واقعا دشوار هستند چرا که ای جی خیلی رسمی و شاعرانه صحبت میکنه و وجهه دوم که سری جدیده و کاملا عامیانه صحبت میکنه و درکش ساده تره.
با این حال سطحش بهتره کمی پایین تر قرار بگیره. مثلا در کنار قدرت.

داستان های هری پاتر جایگاه مناسبی داره. در کل کسایی که بتونن گوس بامبز رو بخونن میتونن هری پاتر هم بخونن. ولی با این حال به خاطر درجه سنی ( هری پاتر برای اشخاص 15 سال به بالا نوشته شده و گوس بامبز برای 12-13 ساله ها) میشه یه سطح اینارو جا به جا کرد.

راه زبانشناس در سطح بسیار مناسبی قرار داره.

کتاب گویا خیلی خیلی ساده تر از اون چیزیه که اون بالا قرار بگیره. میتونه در سطح به انگلیسی گوش بده قرار بگیره

17 پسندیده

از لحاظ لغاتی، شاگردان emma کمی آسونتر از دروس پایه بود. ولی سرعت صوت دروس پایه خیلی بهتر (آهسته تر) از دروس شاگردان هست. برای همین اومده پایین تر. از طرفی ما فعلا میانگین کل دروس رو میگیریم. هر درس که درسنامه اصلی ، واژگان و مینی استوری داره که معمولا اصلی سخته و مینی استوری آسونتره که میانگینش حساب میشه. همچنین این روش جدید اتوماتیکه بنابراین اگر در ادامه درسهای سخت اضافه بشه میانگین کل میاد بالاتر و رده بندی تغییر میکنه

در رابطه با داستانهای گوسبامبز و کتاب گویا من هم واقعا نمیدونم چرا توسط متد آسون تشخیص داده میشن. باید بیشتر بررسی کنیم

6 پسندیده

از نظر من هم قصه های گوسبامپس و مگا داستان سطحش بالا تره ،

از نظر من علت اینکه الگوریتم سطح این درس ها رو پایین نشون میده اما برای اکثر ماها سخت هست ، اینه که تو این درس ها از لغات محاوره‌ای و دم دستی زیادی هست که برای یک اینگلیسی زبان در حد ابتدایی هست اما برای ما که اینگلیسی رو با متن های تخصصی‌تر شروع کردیم جدید و سخت هست
مثلا در قصه های گوسبامپس و مگا داستان (قسمت مکالمه) لغات محاوره ای زیادی هست که من برای اولین بار اینجا دیدم (و برام سخته) اما یک اینگلیسی زبان از همون کودکی با اونها برخورد داره ، اما لغات مشکل جهان چیست یا راه زبانشناس برای یه بچه مدرسه‌ای انگلیسی زبان سخته ولی برای خیلی از ماها راحت تر از قصه‌های گوسبامپس هست

6 پسندیده

به نکته‌ی خیلی جالبی اشاره کردین. در حقیقت تا اونجایی که من فهمیدم یک دیتابیس استاندارد از ۳۰۰۰ لغت ساده وجود داره که پیچیدگی متن با توجه به این لغات ساده بدست میاد. حالا به قول شما شاید این سه هزارتا برای بومی زبان تا یک غیر بومی زمین تا آسمون فرق کنه.

این نکته ای بود که من و علی @golmirzaei خیلی روش جر و بحث کردیم و آخرش به نتیجه ای نرسیدیم. نظر من این بود که لغت های ساده توسط دیتابیسهای خود بروبچ زبانشناس در بیاد. حالا شاید با توجه به این اوصاف متقاعد بشیم که این کار رو بکنیم :thinking:

یه نکته دیگه هم میتونه این باشه که اون دیتابیس استاندارد ممکنه قدیمی شده باشه. مثلا مال ۵۰ سال پیش باشه که طبیعیه برای الان ممکنه جوابش غلط از آب در بیاد.

4 پسندیده

نکته ای که در قصه های گوسپامس وجود داره اینه که تو اگه چند تا دوره شو مطالعه کنی تا اخر لغاتش تکراری هست. یعنی دیگه لازم نیست لغات جدیدی به لایتنر اضافه کنی. البته نمی دونم این الگوریتم چطور کار می کنه ولی شاید باید گفت چگالی لغات در قصه های گوسپامس خیلی کم هست.(منظور این هست که مثلا تعداد کل لغات دوره های گوسپامس رو بدون توجه به تعداد تکرار اگر بشماری و بعد تعداد تکرار یک لغت خاص را بشماری و اینها را به هم تقسیم کنی)
الان توی زبانشناس هری پاتر با قصه های گوسپامس هر دو هر سطح 5 هستند. ولی این از نظر بنده درست نیست. (بر اساس تجربه من دو جلد گوسپامس را خونده بودم بعد دو جلد هری پاتر را که خوندم تو قصه های گوسپامس هیچ لغت جدیدی را دیگه به لایتنر اضافه نمی کردم!! در صورتی که در هری پاتر همچنان برای جلدهای جدید لغت به لایتنر اضافه می کردم یعنی لغات هری پاتر کاملا لغات گوسپامس را پوشش می داد ولی برعکسش صادق نبود)
مثلا قصه های گوسپامس را من وقتی تمرکز ندارم یا در انتهای روز خسته باشم گوش میدم که وقتم پر بشه و فهمیدن جمله هاش سخت نیست(البته اگه قبلا سه تا دورشو خونده باشی) ولی هری پاتر را با تمرکز می خوندم.
در کل از نظر من قصه های گوسپامس را جای خوبی گذاشته چون اگه یه نفر سه تا دوره شو بخونه دیگه تو بقیه دوره ها نمی شه گفت چیز جدیدی بهش اضافه شده حتی گرامر و ساختار ها و جمله ها هم تکراری هستند.
فک می کنم اگه بخواید جای قصه های گوسپامس عوض شه شما باید دو تا جلدشو مثلا توی الگوریتم شرکت بدهید.(فرض کنید مثلا این دوره فقط دو تا جلد اولش هست)
سطح کتاب گویا را خیلی بالا گذاشته البته شاید باید به دنبال دلیلش بود!!!
چند بار می خواستم مشکل جهان چیست را بخونم ولی دیدم سطحش بالاست تمرکز نیاز داره.
یا انگلیسی شکسپیری خیلی اسون هست نسبت به سطحی که الان توی زبانشناس داره.
بقیه چیزها را هم بد طبقه بندی نکرده مثلا داستان های کوتاه خیلی بیشتر از وی ای پی لغت داره.

5 پسندیده

با سپاس
اینجور که مشخصه واسه این برنامه اصلا از هیچ متخصص زبان کمک گرفته نشده (این خیلی بده) :disappointed_relieved:
بهتره یکم سرمایه رو اونجا خرج کنید :money_mouth_face:

لطفا کاربر عادی نظر خودش رو ثبت نکنه (اگر تو خودت میبینی تو سطح یه متخصص زبان هستی بعد رای بدین)
با تشکر :rose:

3 پسندیده

همونطوری که از نقل قول پایین مشخصه اینکه از روش‌های متخصص‌های استفاده کنیم و یا از خودمون یه چیزی بسازیم مورد بحث بوده.
البته چیزی که شما میفرمایید تقریبا امکان پذیر نیست چون ما تو کشورمون نیاز به متخصص ادبیات انگلیسی به خصوص در زمینه روش‌های عددی نداریم (با توجه به کاربردهاش عرض میکنم) و از این رو پیدا کردن همچین فردی داخل کشور تقریبا غیر ممکن هست (اگر شما میشناسید خوشحال میشم معرفی کنید). از طرف دیگه اگر بخواهیم از خارج از کشور کمک بگیریم هم میشه همین کاری که کردیم.

5 پسندیده

همچین فردی داخل کشور تقریبا غیر ممکن هست//!!

واقعا چنین افرادی تو کشور نیست !!!
قابل باور نیست !! :wink:
این یکی از متخصصان تو این رشته هستش
jafarmadani.com

کتابش رو هم اگر مطالعه نکردین به صورت رایگان قرار داده

4 پسندیده

خوب از این سایت که جهت آموزش هست من چطور میونم به این نتیجه برسم که ایشون تخصصی توی تشخیص سیستماتیک سطح یک متن داره؟
توجه کنید بین آموزش و یا حتی تشخیص سخت بودن یا نبودن یک جمله تا بدست آوردن سختی یک متن به صورت یک معیار عددی خیلی فاصله هست.
ارزشیابی کتاب‌های درسی، تحلیل ارتباطات جمعی و گروهی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، اخبار رادیو و تلویزیون جز کاربرد‌های این دانش هستند. ما گرچه همه اینها رو داریم ولی هیچکدوم به صورت گسترده به زبان انگلیسی نیست. در نتیجه این روش توی زبانی انگلیسی که ما دنبالش هستیم تو کشور ما کاربرد چندانی نداره.
در هر صورت اگر شما منابع قابل استنادی دارید که نشون میده این تخصص تو ایران وجود داره به ما نشون بدید تا استفاده کنیم
اگر مایل به مطالعه هستید کلید واژه خوانایی رو سرچ کنید

5 پسندیده

لیست لغات آسونی که به عنوان استاندارد استفاده میشه این هست:
easy_words.txt (18.2 کیلوبایت)
من بعضی لغاتشو بررسی کردم مثلا تو پونزده تای اول این لغت ها هست:

ache
aching
acorn
acre

که شاید ما یکبار هم تا الان نشنیده باشیم. بنابراین به نظر میرسه حرف شما درست باشه. بایستی این لیست رو تا حدی بومی سازی کنیم.

8 پسندیده

ache شنیدی!
headache نشنیدی؟
aching هم که همون ache
corn هم نشنیدی؟ acorn فامیلشونه :rofl:
acre منم نشنیدم :joy:

بعد اینکه بیای بگی این لغات رو من نشنیدم پس روش غلته که نمیشه. در نهایت این منجر به یک خطا میشه که من بعید میدونم بیشتر از 10 درصد باشه

6 پسندیده

مساله دقیقا این هست که این لغت ها ظاهرا بر اساس چیزهایی تنظیم شده که بچه دبستانی هاشون در مدرسه یاد میگیرن. مثلا احتمالا لغت alligator جزو اولین دروسشون باشه. در حالی که این لغت برای یک غیر بومی ممکنه در ۳ هزارتای اول اصلا قرار نگیره. بعضی لغات مثل candlestick اصلا اینقدر کم استفاده هستن که در دیتابیس زبانشناس وجود نداره. درضمن این دیتابیس لغات شبیه هم رو حذف نکرده. مثلا همین ache و aching. بنابراین فکر میکنم تاثیرش بیشتر از ۱۰ درصد باشه. مثلا من این قسمتو به صورت رندم برداشتم و لغاتی که بلد نبودم یا اصلا نشنیدم رو بلد کردم. بیشتر از ۲۰ درصد میشه:

wood ,wooden, woodpecker, woods, wool , woolen, word, wore, work, worker, workman, world, worm, worn, worry, worse, worst, worth, would, wouldn’t, wound, wove, wrap, wrapped, wreck, wren, wring, write, writing, written, wrong , wrote, wrung, yard, yarn, year, yell, yellow, yes, yesterday, yet, yolk, yonder, you, you’d, you’ll, young, youngster, your, yours, you’re, yourself, yourselves, youth, you’ve,

3 پسندیده

دوستان پس از بررسی‌های مختلف بهبود‌هایی حاصل شد که در نهایت نمودار به شکل زیر در اومد.
لطفا نظر خودتون رو بفرمایید.

  • خیلی خوب
  • خوب
  • متوسط
  • بد
  • خیلی بد

0 رأی دهنده

12 پسندیده

چه جالب, داستانهای واقعی اومده اول,
تغییرات به نظرم گسترده بوده,
ممنون

3 پسندیده

الان سطوح تکمیل و بهتر شده.

ماشالا به تلاش و همتتون که خیلی عالی در آوردین :clap::clap::clap::clap:

5 پسندیده

بله بیشتر به خاطر مکس‌های طولانی هست که توی این دوره وجود داره وگرنه باقی شرایط مشابه و یا کمی سخت تر از دوره‌های مجاورش هست.

4 پسندیده