سه نکته برای انجام دادن مینی استوری

من چند وقتی هست که کم کم دارم از دفعات گوش کردن به مینی استوری انگلیسی قدرت کم میکنم دلیلش هم انگیزه خودم هست که کم شده. ولی مهم تر از این یک چیز رو در سایت زبانشناس قبلا خوندم ولی الان نمیتونم پیداش کنم که برای دنبال کردن و گوش دادن مینی استوری سه نکته گفته بود من فقط یکیش رو یادمه که اگر برای هر بار که به مینی استوری گوش میکنی چه بار دوم باشه و چه برسه به بار ده ام این بود که همیشه وانمود کنی که مطالب گفته شده برات جذاب هست و تلقین کنی که چقدر از گفتنش علاقه مند شدی و انگیزت برای ادامه گوش کردن زیاد هست حتی بعد از چندین وچند بار گوش کردن. دومین نکتش این بود که بخشی از مینی استوری به سوال و جواب میرسه که در این مورد بعد از هر سوال جواب اون سوال رو با صدای بلند و رسا بدی.و سوم رو متاسفانه یادم رفته . در کل میخواستم بدونم سه نکته در مورد مینی استوری چیا بود؟ و آیا این دو موردی که من گفتم جز اون سه مورد ذکر شده است یا نه؟

2 پسندیده

سلام تو تالار خوندید یا سایت ؟

من همچین چیزی یادم نمیاد.

مینی استوری ها دلایل زیادی دارند که بی مزه میشن.

  1. تکرار های زیاده.

وقتی تکرار ها زیاد میشن و فقط به یک دید بهشون نگاه کنیم به مرور فشار زیادی بهمون وارد میشه و کم کم بیخیال مینی استوری ها خواهیم شد.

دید اشتباه اینه که فقط به یه دید تکراری بهشون نگاه بشه.

برای رفع این موضوع باید دائم از خودتون بپرسید چی می تونم از دفعه قبل در مینی استوری هام متفاوت پیدا کنم.

بار اول مشخصا همه چی تازست. یه چالش جدید در درسی جدید. با لغاتی نا آشنا.

سعی کنید اول این چالش رو رد کنید. چالش دونستن و فهمیدن تمام لغات.

وقتی تموم شد. وارد چالش جدیدی بشید. پاسخ سریع به سوالات. سریعا پاسخ بدید، اگه قبلا جواب کوتاه میدادید حالا جواب کامل بدید.

4 روز گذشته حالا میگید چکار کنم؟ خب الان وقتشه از مینی استوری ها به عنوان یک گرم کننده استفاده کنید. گرم بشم واسه چی؟ واسه بازگو کردن داستانی که شنیدم. تلاش کنید داستان رو تعریف کنید. برید جلو آیینه تلاش کنید. از خودتون فیدبک بگیرید. ببینید چیا رو اشتباه گفتید. چی در داستان شما متفاوته که در داستان ای جی ندیدید. این کار باعث میشه عمیق تر به داستان ها گوش بدید.

دو روز اینجوری تمرین می کنید. تا اینکه داستان رو بی نقص بگید. حالا به داستان اضافه کنید. خودتون رو می تونید وارد داستان کنید؟
بسم الله. شروع کن. بخند شاد باش با کارکتر ها بازی کن.

انگلیسی یعنی شادی و عشق و حال. نه ای جی یه چی بگه شما یه جوابی داده باشی و خدافظ تموم شد.

  1. ندونستن ماهیت مینی استوری ها.

اینو با یه مثال بهتون شرح میدم.

به شما میگم اگه سبزیجات بخورید بدنی سالم و عالی خواهید داشت ولی اگه هر روز کله پاچه بخورید درسته خوشمزست ولی به بدنتون آسیب میزنه.

شما ماهیت سبزیجات رو باور نمیکنید و میگید کامبیز تو چقد حرف مفت میزنی. شروع می کنید به عشقتون که کله پاچست می پردازید. هر روز می خورید و چهره من میاد جلو چشمتون و با خودتون میگید هه. چرا من هیچیم نمیشه ؟ کو اون بدن داغونی که حرفشو می زدی؟

ماه ها میگذره و من سبزیجات میخورم و شما کله پاچه… 6 ماه، 9 ماه، 12 ماه…
شما با کله پاچت لاو می ترکونی و من با سبزیجاتی که زیادم باهاشون حال نمیکنم.

میرید جلو آیینه میبینید شکمتون سه ورق ناقابل چربی زد. من میرم جلو آیینه سیکس پک های جذابو دادم بیرون.

خب ماهیت سبزیجات من و کله پاچه شما خودش رو 12 ماه طول کشید تا نشون بده.

12 ماه طول کشید تا چهره ی واقعی این اثرات خیلی خیلی کوچیک رو یهو و خیلی علنی ببینیم.

مینی استوری ها هم این موضوعه. شما هر باری که مینی استوری ها رو می خونید شاید حس کنید مثل اون سبزی جات مزخرف هستند و دارید زجر می کشید ولی به مرور و در دراز مدت شمارو دارای چیزی می کنه که من بهش میگم سیکس پک انگلیسی

اونقدر اینها قوی هستند و به شما کمک می کنند. اینها ریشه ی پک هایی مثل انگلیسی قدرت هستند و از تکنیک TPRS استفاده می کنند

پیشنهاد من اینه بیشتر دربارش تحقیق کنید تا ایمانتون بهش بیشتر شه.

  1. دنبال استراتژی که خوندید هستید نه استراتژی ای که برای شما بیشتر کار رو میکنه.

استراتژی خودتون رو بسازید. انعطاف پذیر باشید. فعال باشید. زبان اموز فعال منتظر نمیمونه بگه چیکار کنه. انجامش میده.

مینی استوری خسته کننده شده. راهی واسش پیدا میکنه. بگرد و راهشو پیدا کن. ضمنا مقالات 10 فاکتور لوکا لامپاریلو برای زبان اموزی موفق شدن + برنامه ریزی من رو هم بخونید.

سوالی بود در خدمتم. :v:

17 پسندیده

واقعا از شما ممنونم ممنون که منو از بی برنامه گی نجات دادین.

2 پسندیده