سلام و درود
من همیشه میبینم که تو فیلم ها و…. از عبارت :
What happened? استفاده میشه
تو این جمله چرا از فعل کمکی did استفاده نشده؟
گرامر خاصی داره یا فقط بخاطر محاوره ای بودنش هست؟
+متاسفانه امشب گپ جی پی تی هم بسته شده و هیچ دسترسی برای سرچ نداشتم ، لطفا اگر ابزاری هم برای سرچ و… در نت خفن! ملی میشناسید ممنون میشم معرفی کنین
سلام؛
چون happen فعل غیرگذرا (intransitive verb) هست.
فعلهای intransitive خودشون معنی کامل میدن و نیاز به مفعول ندارن.
فعلهای transitive (گذرا) برای کامل شدن معنی به مفعول نیاز دارن.
علاوه بر غیرگذرا بودن happen، کلمهی what در این جمله نقش فاعل (subject) رو داره.
جملهی “What happened?” طبیعیتر و رایجتره.
استفاده از did اشتباه نیست، اما رایج نیست. اگه بخوای حالت تأکیدی بده، میتونی از did استفاده کنی:
“What did happen?”
2 پسندیده
ممنون از توضیحاتتون
گرامری که ما خونده بودیم این بود که برای سوال کردن افعال اصلی باید از افعال کمکی استفاده کنیم.
یعنی این حالت فقط محاوره ای است که فعل کمکی را نیاورده؟
+من الان از gpt پرسیدم مثل شما گفت چون فاعله ، did حذف شده ، متوجه نمیشم چرا؟
در مورد who این گرامر رو داشتیم که اگر در مورد فاعل باشه ، برای سوالی کردن , فعل کمکی نیاز نداره ، ایا اینجاهم منظورش همینه؟ و ایا میشه هرجا صحبت در مورد فاعل هست ،تو جمله سوالی ، فعل کمکی را حذف کرد؟
خواهش میکنم. درست متوجه شدین.
اگه کلمات پرسشی what, who, which فاعل باشند نیازی به فعل کمکی نیست.
ولی اگه مفعول باشن، از افعال کمکی استفاده میشه.
بذارین یه مثال بزنم:
Something happened. (اینجا something فاعله)
What happened? (کلمه what اومده جای فاعل رو گرفته)
*****
He opened the door. (اینجا he فاعل هست)
Who opened the door? (کلمه who جای فاعل رو گرفته.)
لینکهای زیر هم میتونه براتون مفید باشه.
سلام دوست عزیز
در کل در زبان انگلیسی دو نوع سوال داریم، subjective question و objective question.
سوالات subjective question
در سوالات subjective question در مورد فاعل جمله سوال میکنیم به این صورت که کلمهی پرسشی رو جای فاعل قرار میدیم و بقیهی جمله عیناً تکرار میشه. این حالت تو زمان حال ساده و گذشتهی ساده اتفاق میافته.
مثال:
julia saw kevin
who saw kevin
ولی objective question در مورد مفعول جمله سوال پرسیده میشه.
مثال:
julia saw Kevin
who did julia see?
در مورد جملهی who has g…
سلام دوست عزیز
تو زبان انگلیسی سوالات wh به دو دستهی subjective و objective تقسیم بندی میشن.
سوالات objective سوالاتی هستن که درمورد مفعول جمله سوال میشه، تو اینجور سوالات از فعل کمکی استفاده میشه.
مثال:
what does she do for a living?
اون برای امرار معاش چیکار میکنه؟
ولی سوالات subjective سوالاتی هستن که درمورد فاعل جمله سوال میکنه، تو این جور سوالات جای فاعل با کلمهی پرسشی عوض میشه.
مثال:
Mona likes coffee.
who likes coffee?
جملهی What happened to your foot, John? هم یه سوال …
3 پسندیده