شعار و رسالت گروهی زبانشناس برای سال 1397

متشکرم از اطلاعاتی که دادید, دقیقا منم جاوا رو دارم میخونم.
شما که خیلی چیزا بلدید عالیه, موفق باشید در کار جدید, ایشاله استارتشو زدید خبر بدید و ما رو هم خوشحال کنید.

1 پسندیده

((اونیکه واقعا بخاطرش حاضر بشم صبحها زودتر بیدارشم و شبها دیرت بخوابم چیه))

چه قدر این جمله خوب بود.

3 پسندیده

خب بعد از یه جمع بندی به دو تا هدف اصلی خودم رسیدم.

اسپانیایی رو گذاشتم کنار چون نمیرسم بخونم بجاش قراره سطح انگلیسیمو بهتر کنم.

دو تا هدف امسال من:

  1. گیاه خوار شدن
  2. ضبط 240 لتس تاک تا پایان سال 97
4 پسندیده

چقدر خوووب که با درک و بینش و آگاهی از وقتتون و محدود بودن منابعتون, با جسارت تغییر دادید اهدافتون رو, معلومه که شما بسیار خوب و با توجه هستید نسبت به منابعتون و اگاهانه تصمیم میگیرید. آفرین بشما.
در مورد گیاه خوار شدنتون و علتش اگر تمایل داشتید بگید. منم علاقه دارم به گیاه خواری, ولی تا بحال با جدیت پیگیرش نبودم فقط در حد تعادل مصرف گوشتم کمه. و اطلاعاتم کمه در موردش.

3 پسندیده

گیاه خواری خوبه اما به طور مداوم به بدن ادم ضرر میرسه من یکی از فامیل هامون یه مدت گیاه خوار شد اما بدنش افت کرد و وقتی خواست دوباره گوشت بخوره متاسفانه بدنش واکنش نشون داد و بدنش کهیر میزد البته مطمعنا همه مثل هم نیستن اما گفتم بگم شاید به درد بخوره :sweat_smile:
در مورد هدف دومتون هم امیدوارم که بتونین بهترین لتس تاک هادو ضبط کنین و ما هم بهره ببریم ازشون

3 پسندیده

درباره چالش 240 تو پایین توضیح دادم

و اما گیاه خواری. مدتیه کلسترول خونم بالا میره و احساس سنگینی دارم. در ناحیه کبد هم احساس درد دارم که نمیدونم چرب شده یا خیر.

که قرار شد یک ماه آتی برم سونوگرافی تا ببینم تکلیفش چیه.

در کل همیشه دوست داشتم این موضوع رو امتحان کنم. البته گیاه خوار کامل نمیشم که تا ابد گوشت نخوره. حتما ماهی و فرآروده ها حیوونات مثل لبنیات و تخم مرغ تو برنامم میمونه. ( البته یه ماهی رژیم گرفتم فعلا اینا هم نمیخورم)

کلا مرغ و گوشت رو چون زیاد آمپول میزنن و شیمیایی شده همه چی واسه همین تصمیم گرفتم که یکم تغییر بدم تو برنامه غذاییم واسه همین بعد از کمی تحقیق تصمیم گرفتم این موضوع رو امتحان کنم. یه هفته ای میشه گفت گیاه خوارم و حس خیلی خوبی دارم. ببینیم چی میشه.

شما منو یاد یه رفیقم انداختید.

بهش گفتم سرفه میکنم. گفت ما یه فامیل دور داشتیم دقیقاً همینجوری سرفه میکرد مرد :joy::joy::joy:

البته شوخی کرد.

درسته یه سری چیزاشو در جریانم. واسه همین تو برنامه غذاییم ماهی رو نگه داشتم. هر چند در کل زیاد طرفدار مرغ و گوشت هم نبودم زیاد. هر موقع هم خوردیم برام جز چربی هیچی نداشت واسه همین یکم به چالش کشیدم. منم که عاشق چالش :joy::joy:

5 پسندیده

سلام دوست عزیز
انگیزه من برای یادگیری زبان از دیدن کارتونهای انگلیسی دخترم شروع شد
یه سری کارتون به اسم "پپاپیگ"که تقریبا۲۰۰ قسمته که موصوعات جالبی داره
چن وقت پیش به طور اتفاقی یه قسمت از این کارتون به زبان فرانسه دیدم که چون قبلا به زبان انگلیسی این کارتون رو دیده بودم تقریبا متوجه شدم.
تمرکز فعلی من رو انگلیسیه و احتمالا تا مهر ۹۷ برنامه ای برای شروع فرانسه ندارم ولی اگه زمانی بخوام شروع کنم با همین کارتونها که گفتم شروع میکنم

شما خودتون روش خاصی رو برای یادگیری در نظر دارید؟

2 پسندیده

من ثمین هستم و از اشناییتون خیلی خوشحال شدم
منم حتما اگه چیز جدیدی پیدا کردم تو تالار به اشتراک میذارم

1 پسندیده

پیشنهاد می کنم به جای گیاه خوار شدن یه کم روی اصلاح تغذیه براساس طب سنتی کار کنید.
خیلی از رفتارهای تغذیه ای امروزه اشتباه است. و بسیاری از رژیم های توصیه شده. البته من این را براساس تجربه و اینکه چندین بیمار را از این طریق درمان کردیم می گم.
مثلا مواد غذایی باید براساس طبع فرد مصرف بشه مثلا کسی که دارای طبع سرد هست لبنیات و ماهی نباید زیاد مصرف کنه.
حتی در افراد گرم مزاج هم مصرف مداوم سردی ها باعث سرد شدن طبع می شه.
یا مثلا خوردن اب زیاد در طول روز که به همه توصیه می شه باید براساس طبع باشه و خوردن آب زیاد برای یه فرد بلغمی باعث بیماری میشه.
بعدها دیدم خیلی از چیزهایی که در طب سنتی و اسلامی هست در طب نوین تازه داره تایید می شه.
مثلا زیتون و انجیر که در طب اسلامی و سنتی خیلی مورد توجه و در قران هم بهشون قسم خورده الان از نظر علمی هم ثابت شده که باعث جوان شدن سلول ها می شوند.
یا اینکه در رساله ی ذهبیه امام رضا ع داریم که یا روزی دو وعده غذا بخورید یعنی صبح و شب و یا دو روز سه وعده و الان وعده ناهار از نظر علمی هم قابل تایید نیست.

6 پسندیده

چه مطالب جالبی رو عنوان کردید, چقدر خوب میشه اطلاعات بیشتری در حد عمومی به ما انتقال بدید, متشکرم از انتقال و اشتراک دانسته هاتون

2 پسندیده

سلام خانوم حیدری عزیز
مطلب مفیدی بود.
منم به طب سنتی بیشتر معتقدم و هنوزم مراجعه داریم البته لارم بذکره حتما جاهای مطمعن باید رفت.
ولی متلسفانه خیلیا هنوز اعتقاد و باوربه این طب ندارن.
من هر موقع به دوستانم توصیه کردم کمتر کسی توجه کرد.
مثلا من برادرم ریزش موی سرش خیلی زیاد شد و مدام از داروهای حتی گرون قیمتم برای این موضوع استفاده کرد ولی اخیرا که به متخصص طب سنتی مراجعه کرد بهش گفت علت ریزش موی شما ، به دلیل چرب شدن بیش از حد کبدته. و اینکه خونش خیلی غلیظ شده و…
پس تغدیه واقعا مهمه

2 پسندیده

سلام علیکم و رحمه الله
البته منظور من مراجعه به دکتر نبود. بیشتر منظورم مطالعه از منابع معتبر و مطالعه نظرات سرشناسان این طب الان تو ایران مثلا مثل دکتر خیراندیش بود برای اصلاح تغذیه بود.
در حدی که هر کسی یاد بگیره چی بخوره براش خوبه. این خودش یه نوع پیشگیری از بیماری هم هست.
بیشتر مراجعه به دکترشو برای مثال آوردم که بگم این طب جواب داده.
بنده خودم بعد از یادگیری عمومی نه در حد یه فرد متخصص خیلی اصلاحات در تغذیه انجام دادم.

ممنون خیلی فکر خوبی هست انشالله اگه بتونم چنین کاری را می کنم

4 پسندیده

راهی برای فهمیدن اینکه من سرد مزاجم یا گرم مزاج هست؟

من هنوز نتونستم متوجه شم. باید آزمایشی داد ؟

2 پسندیده

سلام به دوستای زبان شناس…
خیلی دلم براتون تنگ شده بود…
من تصمیم زیادی گرفته بودم تو سال جدید انجام بدم خداروشکر دارم انجام میدم، اولی اینکه فاصله ای که برای خوندن زبانم افتاده بود رو حذف کردم دارم میخونم، کارم رو دارم عوض میکنم چون هر آدمی باید پیشرفت کنه،میخوام برم نمایشگاه کتاب، کتاب زبان بخرم(ممنون میشم کتاب خوب بهم معرفی کنید)… :rose::rose:

2 پسندیده

سلام اقا کامبیز من با توجه به این نوشته خودم طبع سردی دارم و دقیقا از وقتی مراعات میکنم و سردیجات غذاییم رو کم کردم حالم بهتره و انرژی بیشتری دارم

چگونه مزاج بدن خود را تشخيص دهيم
سردی و گرمی بدن را بررسی کنید
نخستین قدم را برای شناسایی گرمی یا سردی مزاج تان انجام دهيد. اين است که بخشی از بدن مثل ساعد خود را لمس کنید -در صورتی که با لمس بدن فرد مثلا لمس ساعد یا بازویش احساس گرما و حرارت کردید او دارای مزاج گرم است. اما اگر هنگام لمس بدن فرد احساس سرما کردید این امر یکی از نشانه های سردمزاجی در آن فرد است.
بافت بدنی نرم دارید یا سفت؟
-در صورتی که با لمس بدن فرد گرما احساس کردید و علاوه بر گرما متوجه شدید بافت بدنی او نرم است و با فشار سرانگشتان بافت به راحتی فرو می رود این فرد علاوه بر گرمی مزاج دارای رطوبت نیز هست. بنابراین او ویژگی های مزاج گرم و مرطوب را دارد.
اما در صورتی که با لمس کردن بدن فرد احساس گرما کردید اما خشکی و زبری خفیفی را زیر سرانگشتان دست تان احساس کردید او علاوه بر گرمی، خشکی مزاج نیز دارد. پس او یکی از علائم گرمی و خشکی مزاج که همان حس گرما و خشکی در بافت و پوست بدن است را دارد.
ممکن است با لمس بدن فرد تجربه دیگری داشته باشید. در شرایطی که با لمس بدن فرد احساس سردی کردید اما این سردی با نرمی پوست و بافت گوشت آلود بدن نیز همراه بود او دارای یکی از علائم مزاج سرد و مرطوب است که در میان درمانگران طب سنتی با عنوان مزاج سرد و تر نیز معروف است.
و اما در شرایطی که شما بدن فرد را لمس کردید و از آن سرما دریافت کردید و در عین حال با لمس بافت بدن با سختی و سفتی رو به رو شدید و احساس کردید بافت بدن او خشک است می توانید او را دارای ویژگی های مزاج سرد و خشک بدانید.

البته شناسایی این قضیه نیاز به تجربه زیادی داره ولی من چند سال پیش توسط یکی از اشناها که درمانگر طب سنتی هستن هم معاینه شدم و تقریبا همین نتیجه رو گرفتم

5 پسندیده

کسی باید این کار را انجام بده که خودش در تعادل هست و این کار را سخت می کنه

آزمایشی لازم نیست یه کم مزاج شناسی بخونید می تونید بفهمید راحت
مزاج شناسی بر اساس ویژگی های ظاهری و روحیات افراد و گوارش فرد می تونه انجام بشه سرما دوست و یا گرما دوست بودن
می تونید از آزمون های مزاج شناسی استفاده کنید البته این آزمون ها همیشه جواب دقیق نمی دهند ولی تا حدودی جوابشون صحیح هست
http://www.dr-naseri.com/mezajyab/intro.html
یا

فرصت کنم یه سری منبع هم معرفی می کنم انشالله

5 پسندیده

سلام دوست عزیزم, خیلی خوبه که برگشتید و فاصله بین خوندن زبانتون رو حذف کردید, موفق باشید, من کتابی الان به ذهنم نمیرسه ایشاله بچه ها کمکتون کنن.

3 پسندیده

سلام دوست عزیزم

ممنون از لطف بی نهایت شما

ممنون بابت به اشتراک گذاری اطلاعاتتون
شما خودتون اطلاعاتی در این زمینه دارید؟

2 پسندیده

سلام ثمین عزیز @sam79 ، من هم یه استاد و دوست دارم که فرانسه بلد هست وهمیشه هم آهنگهای فرانسه میخونه، خیلی زبون خوش آهنگی هست، قصدم اینه که از ایشون در این زمینه اطلاعات بگیرم مفید بود به اشتراک میذارم.

3 پسندیده

تحقیقات نشان داده افرادی که اهداف خود را یادداشت می کنند، شانس رسیدن به اهداف خود را 42% افزایش می دهند. این ضریب در صورت درمیان گذاشتن اهدافتان با یک دوست به میزان 78% افزایش پیدا می کند.

7 پسندیده