بحث و گفتگو «انگلیسی قدرت یا داستان های واقعی؟»

آره :joy: دلیلش همونه که تمرکز اصلیش رو درس انگلیسیه
کلا ای جی هوگ خیلی مخه فکره همه چیو کرده بوده که این شکلی ساخته درساشو.
یکم داستان های واقعی زیاده روی هم کرده زیادی وارد جزئیات کرده درسارو. مثلا شتاب دهنده هاش انگار اضافست
انگیزه و حوصله زیادی میخواد با روند داستان های واقعی جلو رفتن.
ولی از حق هم نمیشه گذشت مجموعه خوبیه کاشکی سازنده هاش فکر همچین چیزاییم میکردن

24 پسندیده

سلام به نظر من هر دو مجموعه در جایگاه خودشون خوب هستند وهرکدوم فواید خاص خودشون روبنوعی دارند…مثل اعضای یه بدن که نمیشه گفت کدومش بهتره یا مفید تره… درکل مجموعه دروس زبانشناس مثل حلقه های یه زنجیرهستند که تکمیل کننده هم هستند وباعث استحکام هدف اصلی که همون یادگیری زبان به نحوه احسن میشند…حالا ممکنه توی این مجموعه یکی یکم با احساس تر ویکی یکم بی احساس تر عمل کنه…منم نظرم اینه که توی مجموعه انگلیسی قدرت یه رابطه دو سویه وجود داره یعنی توش فیدبک هست شما میگید من میخام انگلیسی یاد بگیرم بعد آقای AJمیگه بیا تا من کمکت کنم وبگم راهش چیه وچطوری باید جلوبری…

19 پسندیده

سلام عالی بود عالی . منم با بسته قدرت شروع کردم و به خاطر همه دلایلی که فرمودید همین قدرت رو ادامه میدم. داستانای واقعیم درس 1 رو خوندم ولی چون متاسفانه از تن صدای گوینده و متن درساش خوشم نمیادو منو جذب خوندنش نکرد با اینکه خیلی خوبه که گرامرم میگه. ولی خب چه کنم جذبش نشدم. من فقط یه مشکلی دارم. و اونم تو پیاده سازی تکنیک سایه است. هنوز نتونستم باهاش ارتباط بگیرم. :(( گاهی اوقات شده اصلا بیخیالش شدم. ای کاش اقا کامبیز و دوستان از تجربه سایه های خودتون بفرمایید . ممنونم. با ارزوی بهترین ها براتون.:sparkles:

17 پسندیده

سلام، من بعد از چندبار گوش دادن به یک درس ناخودآگاه میتونم جملاتی که راوی داره تعریف میکنه رو پیش بینی کنم و همزمان باهاش بگم
دقیقا مثل وقتی که یک آهنگی رو چندین بار تو جاهای مختلف میشنوید و کم کم ملکه ذهنتون میشه
(کلا فلسفه تکنیک سایه و یادگیری عمیق همینه که بعد از مدتها بتونید چیزی که یاد گرفتید رو به صورت ناخودآگاه به زبون بیارید.)
مثل خیلی از آهنگ هایی که خیلی سال پیش شنیدید اما الان هم اگه دوباره براتون پخشش کنن خیلی راحت میتونید همراه با خواننده زمزمه کنید

19 پسندیده

منم با هردوی این مجموعه ها کردم و هرکدوم خوبیای خودشون رو دارند ی جورایی به قول ساراجون مکمل هم هستند تو بسته ی انگلیسی قدرت شما انرژی کسب میکنید و راه و روش خیلی چیزارو یاد میگیرید ولی به جاش تو آموزش گرامر کم کاری داره و حقیقتا من از داستان های کوتاهش بدم میاد خیلی بی ربطن و وقتی با این مجموعه کار میکردم اصلا با داستاناش حال نمی کردم از سراجبار میخوندمشون (با اینکه هفده درسش رو کار کردم)چون شیوه ی دیگه ای برای صحبت کردن و پرسش و پاسخ نداشت و از اونجا میگم این دو پکیج مکمل هم هستند چون در پکیج داستان های واقعی به اندازه ی کافی روی گرامر کار شده به جای اون داستان هاش هم واقعی هستند و ی جورایی با خوندنشون اطلاعات عمومی آدم بالامیره و من خیلی جاها پیش اومده که این داستان هاش رو برای بقیه تعریف کردم چون هم واقعی بودن و هم جالب,ولی از حق هم نگذریم من کلی چیز از متن اصلی پکیج انگلیسی قدرت یاد گرفتم ولی خب فقط از این قسمت خوشم اومد نه از سه قسمت دیگش ,در کل به نظرم این دومجموعه باهم برای یادگیری کامل زبان انگلیسی کافی هستش چون قشنگ عین قفل و کلید همدیگرو کامل می کنند.

21 پسندیده

در رابطه با داستان واقعی یه زمانی خانم @marjanyarmohamadi هم گفتن که درسهاش تا حدودی انرژی منفی داره. صرف نظر از صحت این نظر بایستی بگم که دروس این پکیج یکی دو تا ویژگی خوب داره که انگلیسی قدرت نداره.

۱- میشه تکنیک هایی مثل بازگویی داستان رو راحت تر روش پیاده سازی کرد که برای مکالمه خوبه

۲- درس نامه های گرامر و مکالمه شو میشه دو نفره پیاده سازی کرد. مثلا اگه با دوستتون میخواین تمرین کنین، میتونین اول داستان رو جداجدا بخونین و حتی بازگویی داستان رو برای هم اجرا کنین. بعد در قسمت درسنامه ها، یک بار شما سوال بپرسین و دوستتون جواب بده و بار دوم دوستتون سوالا رو بپرسه و شما جواب بدین. این جوری اون انرژی لازم هم کسب میشه.

همچنین برای افرادی که رعایت حق کپی رایت هم براشون مهمه، مجوز استفاده از این دروس خوب و دیگر دروس گروه deepenglish خریداری شده. بنابراین استفاده از اونها هیچ مشکلی نداره. :wink:

28 پسندیده

منم دقیقا همین حسو داشتم برای همین رفتم VIP ایجی رو گرفتم :joy:

9 پسندیده

بله نقل قول خوبی گفتید. اینم یکی از همون دلیل هاییه که انگلیسی رو به شکل فرعی آموزش میده.

خب مشخصه تکنیک سایه تو فایل های ای جی سخت تره چون هم طولانین هم ای جی تند حرف میزنه واسه همین طبیعیه که نشه کامل سایش کرد. همونطور که آقا فرزاد گرفت شما اول باید زیاد بهش گوش بدید. قبلا هم گفتم مثلا من جمعه درس جدید میخونم تا دوشنبه صبر میکنم بعد شروع به سایه زدن می کنم. اینجوری اول آوا های داخل فایل رو خوب گوش دادم ولی حالا شروع به تقلید و توسعه تلفظم میکنم. زیادم سخت نگیرید مهم اینه تلاش کنید شبیش حرف ها رو بیان کنید حالا یهو به تته پته هم آدم میوفته اصلا مهم نیست. من خودم بدترم پیش میاد گاهی وسطاش اینقد اووووم ااههههمم میکنم ای جی دو دقیقه ازم جلو میوفته. ولی وقتی خودتون بازگویی داستان انجام میدید و صدای خودتون رو ضبط میکنید نتیجش رو بهتر متوجه میشید. مگه هدف تکنیک سایه توسعه تلفظ نیست؟ خب صداتون رو ضبط کنید ببینید چقد نسبت به گذشته بهتر شدید؟
در کل نگران هیچی نباشید. به زودی یه سورپرایز جدید واسه فعالای زبان شناس داریم. یه موضوع میخوایم ایجاد که همه بخندیم و توش ایشالا مشارکت کنیم و حسابی خوش بگذرونیم. ایشالا این هفته یا هفته دیگه.

ممنون آقا فرزاد خیلی عالی بود

کم کاری که نمیشه گفت کرده. یکم از بار مجموعه فک میکنم خواسته کم کنه چون همینجوری میانگین درسها 45 دقیقه تا یک ساعته و همیشه هم تاکید کرده حداقل یک تا دوساعت به مجموعه در روز گوش بدید فک میکنم واسه همونه زیاد وارد جزئیات نشده

شما اینا دوتا رو با هم میخوندید ؟ مثلا در طول روز هم انگلیسی قدرت هم داستان های واقعی؟
اگه جواب آره هستش باید بگم دست مریزاد چون خیلی حوصله و انرژی میخواد :grinning:
درباره مکمل بودن میشه دو جور برداشت کرد یکی اینکه اینارو با هم بخونیم یکی دیگه اینه که اینارو بعد از هم بخونیم.
اگه با هم بخوایم بخونیم یکم زیادی خودمون رو شکنجه میدیم چون خیلی زمان بره و فک میکنم نمیشه به قدر کافی روشون وقت گذاشت یکم حوصله آدمم سر میره ولی بخوایم مثلا اول قدرتو بخونیم و بعد داستان واقعی فک میکنم خوب باشه. چون به قول شما میتونن نقطه ضعفارو پوشش بدن
البته اگه بخوایم اینارو پشت هم بخونیم برای زودتر تموم شدن درس های انگلیسی قدرت میشه از روش چرخشی ای که آقا حسین گفتن استفاده کرد تا حوصله کم تر سر بره و بتونیم به داستان های واقعی برسیم.
هرچند بازم به نظر من یکی از این دوتا هم میتونه کافی باشه زیاد تجمع منبع خوب نیست.

بازم از مشارکت شما ممنونم :grinning: خیلی سخت بود تو خماری موندن :joy:

14 پسندیده

مممنوووون از همه شما خوبا خیلی مطالب جالبی رو گفتید
تشکر ویژه از کامبیز جان که تاپیک خوبی مطرح کردن(دمت گرم)
خلاصه همتون لایک دارید:heart::heart::heart::rose::rose:

10 پسندیده

آقا کامبیز اول از همه از مطلب خوبی که نوشتی تشکر میکنم
راستیتش من خودمم وقتی که درس kaizen ای جی رو خوندم برام جالب اومد و یه سرچی توی نت درباره kaizen زدم و قصد داشتم که درس کایزن رو ترجمش کنم و در ادامش با چیزایی که از اینترنت خونده بودم کامل ترش کنم و با نظر شخصی خودم یه مقایسه و اولویت بندی برای درسای زبان شناس بزارم و بچه های دیگه هم با نظراتشون کامل ترش کنن و هرکسی نسبت به وقت و هدفی که داره بهترین استفاده رو از زبانشناس ببره ولی به خاطر اینکه کامپیوترم خرابه و با گوشی هم ترجمه کردن درسا یه کم سخته بیخیال شدم ، ولی این تایپک شما باعث شد تا حداقل به طور خلاصه اون چیزی که میخواستم بنویسمو اینجا کامنت کنم.
به طور کلی اگه بخوام برا کسایی که درس کایزنو نخوندن یه توضیح کوچیک درباره کایزن بدم، کایزن یک واژه ژاپنیه به معنای تغیر پیوسته و مستمر به سمت بهتر شدن که ژاپنی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم ابداعش کردن و پیشرفت عمده ی صنعت ژاپنی‌ها به خاطر همین کایزنه البته کایزنو میشه در تمام ابعاد زندگی به کار برد.
کایزن کلا سه تا هدفو دنبال میکنه
1: تشخیص کارها ی درست و حذف کارهایی که نسبت به هزینه ای که میبرن کارایی کمتری دارن
2:انجام کارهای درست
3:کارهای درست را درست تر انجام دادن.
خب همه ما که داریم از زبانشناس استفاده میکنیم در جواب اینکه چه روشی برای آموزش زبان خوبه مطمعنا نظراتمون یکسانه مثلآ همه ما میدونیم روش مدارس اشتباهه و بهترین روش، روش زبانشناسه و باید به زبان گوش بدیم و تکنیک سایه رو انجام بدیم و…
ولی به نظر من این سه تا گزینه رو درباره هر پکیج زبانشناس باید به صورت سوال از خودمون بپرسیم
و از زمانی که هر روز داریم برای آموزش زبان میزاریم بیشترین استفاده رو ببریم
به نظر من اصلا نمیشه برای این دوتا پکیج یک نسخه کلی پیچید که کدومو اول بخونیم و کدومو دوم، باید نسبت به سطح و وقتی که داریم از این دوتا پکیج بهترین استفاده رو ببریم.
من خودم به شخصه اگه بخوام کسیو که تازه داستانهای کودکانه رو تموم کرده راهنمایی کنم اول بهش میگم که درس اول انگلیسی قدرتو به مدته چهار روز گوش بده اگه تونست جواب سوالای مینی استوریو قبل از aj جواب بده و تونست داستان اصلیو با گوش دادن متوجه بشه و کلماتی که گفته میشه رو تشخیص بده بهش توصیه میکنم که انگلیسی قدرتو توی برنامه اصلیش قرار بده و اگه زمان اضافی داشت به همراه انگلیسی قدرت داستانهای اصلیه انگلیسی واقعیو در حدی که بتونه همراه خواننده سرعت متوسط از روی متن بخونه و ترجمه همه لغاتو بدونه پیش ببره و وقتی که همه 12 داستانو تموم کرد داستانهای واقعیو با فیلم(مثلا فیلم friends) و کتاب داستان جایگزین کنه و تکنیک سایه کاملو روی فیلم اجرا کنه.
ولی اگه نتونست از پس انگلیسی قدرت بر بیاد بهش پیشنهاد میدم که داستانهای واقعیو تا همون حدی که گفتم بخونه بعد انگلیسی قدرتو استارت بزنه و در کنار انگلیسی قدرت فیلم ببینه و کتاب بخونه
پ ن1: به نظر من یکی از مشکلات اصلی که این دو تا پکیج دارن اینه که جفتشون به شکل راوی دارن یک داستانو توضیح میدن و همش ازت سوال میکنن که فلانی کجارفت؟ فلانی چیکاره بود؟ و… و اصلا آدم نمیتونه خودشو تو یکی از اون شخصیتا جا بده و به جاشون صحبت کنه و یکی از دلایلی که من فیلم دیدنو توصیه میکنم اینه که تو فیلم آدم میتونه خودشو به جای تک تک شخصیتا جا بده و حتی گاهی میتونه به شکل راوی یه چیزیو توضیح بده به خاطر همین اولویت اصلی من برای repetition و انجام سایه کامل فیلمه
پ ن2: درباره پکیج داستانهای واقعی هم به نظر من همون خوندن داستانهای اصلی و در صورت وقت داشتن درس مکالمه فعالانه کفایت میکنه، چون در قسمت زمانهای مختلف اصلا مث aj خلاقیت نداشتن که کل داستانو به شکل روان بازگو کنند و تو هر قسمت یه تیکه از داستانو برداشتن و تغییر دادن و همچنین روی هر قسمت نوشته شده که مثلا این حال کامله، این حال استمراریه و… که این خودش یه جورایی آدمو سردرگم میکنه و باعث میشه آدم موقع صحبت کردن همش به گرامر فکر کنه

21 پسندیده

سلام خیلی ممنون. منتظر سورپرایزتون خواهیم بود.
درباره تکنیک سایه ام بله واقعا یکی از دلایلی که از زیرش در میرم رو بسته قدرت پیاده کنم همینه که گاهی سرعت کلام ای جی تند میشه و از طرفی متن درساش طولانیه. واسه همینم تصمیم گرفتم از هر درسی در حد یک الی دو پاراگرافشو سایه کنم تا کم کم راه بیفتم ان شا الله.
بازم ممنون
موفق باشین:sparkles:

6 پسندیده

خیلی کامنت خوب و جامعی دادی آقا امیرحسین
اینم بازم بر میگرده به همون چیزی که آخر موضوع گفتم
ببینیم چی دوست دارید و همونو دنبال کنیم
مثلا شما کایزن رو مثال زدید منم براتون وو وی که یک کلمه چینیه و یه فلسفست
که زندگی مثله یه روده با رود حرکت کنی جلو میری اگه مانعی جلوت باشه باهاش مقابله نمیکنی با جریان آب ازش رد میشی.
مثلا ذهنی خلاق داری و پتانسیل آرتیست خوب شدنو داشته باشی ولی بری حسابدار شی. این کار باعث میشه با جریان زندگیت و طبیعتی که زندگی داره بهت میده مقابله کنی نتیجش میشه اینکه شما یه حسابدار بد میشی.
باید دید طبیعت ما چی دوست داره
شما فیلمو بیشتر دوست داری
من انگلیسی قدرت
و خیلیائه دیگه خیلی چیزای دیگه.
بهتره انتخابی داشت که طبیعت و درونمون بهش پاسخ مثبت میده.

فلسفه مینی استوری ها همینه :grinning: به این پادکست ای جی و استیو کافمن گوش کنید خیلی چیزا درباره مینی استوری میگن.
http://effortlessenglishshow.com/mini-story-power-with-steve-kaufman

بابت کامنت کاملتون هم خیلی خیلی ممنون

14 پسندیده

لطفاً همه ب این پادکست گوش بدن چون استیو علاوه بر مینی استوری ها برنامه های روزانه و راهنمایی های خوبی میکنه

8 پسندیده

دست خودت درد نکنه که همیشه به فکر کمک کردن به سایر اعضا هستی
البته منظور من این نبود که مینی استوری ها بدن به نظرم خیلی هم مفید هستن
فقط منظورم اینه که داستانها ی جورین که خیلی جاها آدم نمیتونه اونجوری که باید ارتباط برقرار کنه و خودشو جای شخصیت داستانا بزاره البته بیشتر تو داستانای داستانهای واقعی اینجوریه
همش داره به صورت سوم شخص یه داستانیو درباره یه نفر دیگه میگه ، البته نظر شخصی منه :wink:

5 پسندیده

بله باهم میخوندم مثلا ی درس از پکیج انگلیسی قدرت رو میخوندم برای اینکه خسته نشم یا ازش دلزده نشم میرفتم ی درس از داستان های واقعی رو میخوندم،من ی عادتی که دارم اصلا مثل شما نمی تونم منظم درس بخونم اینکه میگید هفته به هفته یک درس رو شروع می کنید،از این برنامه زبانشناس من از پکیج داستان های بچگانه شروع کردم،تموم که شد اومدم سراغ انگلیسی قدرت و داستان های واقعی ،حتی حین اینکه داشتم این پکیج هارو میخوندم ی سرکیم تو پکیج داستان های کوتاه و مگاداستان ها که به عنوان پکیج های پیشرفته ی زبانشناس میان زدم ،طوریکه از داستان های کوتاه نه تا درسش و از مگا داستان ها دوتا درسش و خوندم.:smile:

8 پسندیده

میخواستم بپرسم توی انگلیسی قدرت روش سایه رو فقط برای مینی داستانها باید انجام بدیم یا برای درس اصلی‌ و واژگان هم انجام بشه؟
و سوال دوم اینکه اگه به جای گوش دادن یه هفته به هر داستان، هر روز به تعداد دفعات خیلی بیشتری همون داستان و فایل اصلی و واژگان رو تمرین کنم، آیا تا دو ماه به موفقیت قابل توجهی میرسم؟ چون دو ماه دیگه باید از ایران برم و استرس مکالمه دارم…

البته بیشتر مطالب سایت رو خوندم

ممنون میشم توی این دو مورد راهنمایی واضحی بفرمایید.

3 پسندیده

سلام اقا کامبیز.خسته نباشید.تاپیک مفید و خوبی زدید.ممنون.استفاده کردم.

4 پسندیده

خواهش می کنم :rose::rose:

3 پسندیده

عالی بود .ممنون از وقتی که واسه نوشتن این تاپیک کردید.منم با انگلیسی قدرت شروع کردم فقط چیزی که جای سواله اینه که واسه من هر درس سه تا بخشه(درس اصلی .واژگان.داستان کوتاه) بخش چهارم را چرا پس نمیبینم

5 پسندیده

سلام قسمت pov از درس 9به بعد اضافه میشه
@kati_g

5 پسندیده