امکان هدف گذاری برای مطالعه در نرم افزار زبان شناس

احتمالا با نرم افزار study checker آشنایی دارین . این نرم افزار نشون می دهد که برای برای هردرس چند ساعت وقت صرف کرده اید.
این نرم افزار یک قابلیت خوب هم دارد اینکه شما هدف گذاری می کنید برای یک درس خاص مثلا 3 ساعت وقت بگذارید. نرم افرزار هم مشخص می کند چقدر از هدف محقق شده است .

اگر در نرم افزار زبان شناس امکان گذاشتن هدف گذاری برای هر درس باشد بهتر می شود. مثلا کاربر از داخل نرم افزار هدف گذاری کند که بعنوان مثال درسنامه اصلی را در هر روز 4 بار و مینی استوری را 6 بار و بررسی لغت را 2 بار مطالعه کند.
بعد نرم افزار نشان دهد چقدر از این هدف گذاری محقق شده است.

5 پسندیده

سلام

@hnaseri نظر شما چیه؟

1 پسندیده

من فکر میکنم این موضوع اپلیکیشن رو پیچیده میکنه. یعنی الان تا حدی ما هدفگذاری داریم. اون دایره های درصد لغات و تعداد خوندن میشه باهاشون تا حد مطلوبی هدف گذاری رو انجام داد. درضمن نمیشه یکاری کنیم که مثلا برای درس لغات فلان مقدار تعیین بشه و برای درس اصلی یک مقدار دیگه. چون ما با هر درسی یکسان برخورد میکنیم و قابلیت تفکیک کردنشون رو فعلا نذاشتیم. بنابراین نهایتا میشه یک هدفگذاری برای همه درسها گذاشت که فکر نکنم مطلوب باشه.

2 پسندیده

هدف گذاری یکسان برای همه درس ها درست نیست.
مثلا درس مینی استوری باید بیشتر خونده بشه تا درس توضیح واژگان

اون دایره فقط تعداد لغاتی که بلدیم و در کل دفعاتی که مطالعه شده از روز اولی که نرم افزار نصب شده تا امروز رو نشون می ده و نشون نمی ده امروز چقدر از یک درس خاص ، مثلا درس مینی استوری مطالعه شده.

اگر شما برنامه داشته باشین که امروز به این صورت مطالعه کنین چکار می کنین؟ آیا امکان فراموشی وجود نداره؟
مثلا امروز بسته انگلیسی قدرت : درس اصلی 3 بار مطالع شود ، درس واژگان 2 بار مطالع شود و درس داستان کوتاه 4 بار مطاله شود. و کتاب گویا هم همینطور و بسته دیگری به همین صورت هم برای مطاله مد نظر باشد.
نرم افزار چه امکانی در اختیار شما قرار می دهد تا تمام هدف امروز شما برای مطالعه انجام شود و یکی را زیادی مطاله و دیگری را اصلا مطالعه نکنید.
مطمئنا نمی توان به ترتیب از اول شروع کرد و درس اصلی رو 4 بار خوند و بعد رفت سراغ درس واژگان و
چون اولا وقتش رو نداریم و ما از زمان های مرده استفاده می کنیم و احتمال فراموشی برای تعداد دفعات مطالعه برای امروز، وجود دارد.
ثانیا خسته کننده می شه وقتی تعداد تکرار پشت سرهم از یک درس زیاد باشه.

2 پسندیده

این هدف گذاری رو برنامه نویس انجام نمیده کاربر خودش باید انجام بده که مثلا دوست داره درس اصلی چند بار بخونه و مینی استوری رو چند بار.

فقط یک کادر ورودی گذاشته بشه که کاربر مثلا وقتی عدد 4 رو وارد کرد به ازای هر بار مطالعه اون درس، نرم افزار یک عدد از مقدار اصلی کم کنه و نشون بده چند بار دیگه باید خونده بشه. یا مثل برنامه Study cheker.درصد نشون بده.

2 پسندیده

به نظر بنده انباشته شدن کلی امکانات توی یک نرم افزار هم خوب نیست!

من دقیقا با جناب ناصری موافقم. ببینید اگر قرار باشه همه چی توی یک نرم افزار باشه، فقط تصور کنید که مجموعه چند تایی آفیس، فقط یک نرم افزار بود !!!
مسلما پیچیده و خسته کننده و سخت میشد و از کاربر پسند بودن در میومد!

پیشنهاد من به دوستان همین نرم افزار پیشنهادی دوست عزیز @darya8511 هست : نرم افزار Study Checker

با توجه به اینکه برنامه و شرایط برای هر نفر و هر درس متفاوت هست ، هر شخصی برای خودش توی نرم افزار فوق، با توجه به درس و دوره ای که در حال مطالعه هست، برنامه ای را تنظیم کنه .
به همین سادگی.
@golmirzaei
@hnaseri

3 پسندیده

کاش این پیشنهاد اجرا میشد