۳‍۱ روش که یادگیری زبان انگلیسی شما را متحول می‌کند

گام پانزدهم: از هر رسانه خارجی که به آن علاقه دارید، استفاده کنید.

تماشای برنامه های تلویزیونی و دیدن فیلم ها به زبان مورد نظر، تمرین بسیار خوبی، برای تقویت مهارت شنیداریست. همچنین روزنامه ها، کتاب ها و مجلات، منابعی فوق العاده برای تقویت مهارت خواندنی هستند.

استفاده از رسانه خارجی به فرد اجازه می دهد تا از منابع لذت برده و روند یادگیری را جذاب کند. این امر موجب می شود تا زبان آموزان متوجه شوند که بومی زبان ها چگونه از زبان، در مکالمات و شرایط غیر رسمی استفاده می کنند. این امر به آنها آموزش می دهد که به روشی طبیعی تر، مکالمه کنند . استفاده از رسانه، به زبان آموز اجازه می دهد تا در شرایطی قرار گیرد که برای یادگیری زبان بسیار هیجان زده باقی بماند. آنها باید در نظر داشته باشند که هنگام تماشای تلویزیون و فیلم ها، زیرنویس زبان بومی خود را خاموش کنند.البته اگر از زیرنویس زبان مورد نظر، استفاده شود بسیار مفید خواهد بود.

لازم به ذکر است گرچه این موارد، روش های بسیار عالی برای یادگیری هر زبانی هستند اما هیچگاه نمی توانند به جای منابع اصلی یادگیری زبان، جایگزین شوند. این رسانه ها، بیشتر حکم مکمل را دارند.

11 پسندیده

گام شانزدهم: به رادیو، گوش دهید.

یکی از مواردی که می تواند تمرین مناسبی برای مهارت شنیداری باشد، گوش دادن به شبکه های رادیویی زبان مورد نظر است. رادیو، اغلب موسیقی هایی را از سراسر کشور مورد نظر، پخش می کند که می تواند زبان آموز را غرق در فرهنگ کشور مورد نظر کند.

این موسیقی ها، واژگان و اصطلاحات زبانی را در قالب آوا و ریتم خاصی ارائه می دهند که به حافظه، کمک بسیاری می کند. از این رو زبان اموز می تواند، واژگان و نکات گرامری خوبی را دشت کند که کمک مناسبی برای آوا و لهجه مکالمه ای است.

همچنین گاهی، آگهی های بازرگانی در شبکه های رادیو پخش می شود که دانش آموز می تواند از آنها بهره تجاری ببرد. این آگهی ها عبارات و واژگان جدیدی را معرفی می کنند و درک شنیداری زبان آموز را به چالش می کشند. اما یک راه برای لذت بردن بیشتر از تبلیغات رادیو، این است که از آنها بازی بسازید. اکثر تبلیغات معرف شِی ای خاص هستند که در خانه یافت می شود. اگر یک شخص متوجه آگهی بازرگانی نشد، می تواند تلاش کند تا آن محصول را حدس بزند. بعد ها وقتی که آگهی آن محصول دوباره پخش شد، زبان آموز می تواند برند آن محصول را جستجو کرده و به دنبال واژه نا مفهوم بگردد. گوش دادن به رادیو بسیار جالب و آموزنده است. لذا برای درک شنیداری بهتر پیشنهاد می شود.

10 پسندیده

گام هفدهم: عبارات کاربردی را آموزش ببینید.

یکی از موقعیت های خوب برای یادگیری هر زبان جدید، موقعیتی است که در آن احوال پرسی عمومی انجام میگیرد. زیرا این عبارات در مکالمات روزمره، استفاده می شوند، بنابراین زبان آموز قادر است آنها را بیشتر مورد تمرین قرار دهد. زبان آموز باید به جای حفظ کردن، تمرین کند ، چرا که برای عمیق خواندن حفظ کردن کافی نیست. این کلمات ساده، حرکتی رو به جلو در انجام مکالمات هستند و استفاده بسیار کاربردی ای دارند. مغز انسان، معمولا اقدامات با اهمیت را که تجربه اجتماعی خوبی داشته باشند، در حافظه، ذخیره می کند. زیرا آن وقایع با احساس رقم خورده اند از این رو بهتر به خاطر سپرده می شوند. اینگونه تمرینات، احساس خوبی را به زبان اموز می دهد که ارتباط عمیق تری را در مکالماتش برقرار کند. این ارتباطات می تواند با بومی زبانانی باشد که قادر هستند بازخورد بی وقفه بدهند. زبان آموز قادر است که گرامر، تلفظ، آوای کلامی را بطوری که به بهتر شدن او کمک کند، تصحیح کند. از این رو تمرین عبارات پر کاربرد مکالمه ای می تواند زبان آموز را چند گام جلو تر ببرد و آنها را در یادگیری زبان سرزنده تر کند. مخصوصاً وقتی یک زبان اموز در سطح مبتدی قرار دارد.

10 پسندیده

گام هجدهم: صدای خود را ضبط کنید و به آن گوش دهید.

image

تصحیح ایرادات خود، برای سلیس صحبت کردن در زبان مورد نظر، امری بسیار حیاتی است، مخصوصاً اگر زبان آموز به صورت مستقل آموزش می بیند و فرصت شرکت در کلاس های گروهی را ندارد. فرد با شنیدن صدای خود، می تواند بر روی تولید صدا ها و آواهایی متمرکز شود که نیاز دارد در آنها پیشرفت و تصحیح شود. این روش برای شخصی که تمایل دارد زبان های آوایی همچون چینی مندریانی یا تایلندی را آموزش ببیند، بسیار مناسب است. زیرا این زبان ها بر روی عمق صداها، به منظور فهماندن معانی مختلف کلمات، متکی هستند.

بنابراین، تمرین و تصحیح اشتباهاتمان، برای بهتر صبحت کردن به زبان مورد نظر، بسیار لازم است. یک ترفند عالی برای تطبیق این روش با برنامه یک زبان آموز، تقلید بومی زبان هاست. یک زبان آموز میتواند صدا های ضبط شده بومی زبان ها را مورد استفاده قرار دهد تا قادر باشد صدا های ضبط شده خود را با آنها مقایسه کند. این روشی، بسیار موثر و در عین حال ارزان، برای تقویت مهارت مکالمه ای است.

9 پسندیده

گام نوزدهم: با ندانستن، کنار بیایید.

زبان، تنها ابزاری برای ارتباط نیست، بلکه قلب فرهنگی یک کشور است. مطمئناً جزئیاتی وجود دارد که هر زبان آموز تا زمانی که سال ها در کشور مورد نظر زندگی نکند، موفق به درک آنها نخواهد شد و حتی ممکن است شخص، بعد از گذشت سالها، همچنان با آنها مشکل داشته باشد. نمونه آن، اصطلاحات خیابانی و کلماتیست که در مقصود و موارد خاصی، کاربرد دارند. یک زبان آموز برای ادامه یادگیری به روشی موثر، باید مشتاق به قبول این حقیقت باشد که کلمات و عباراتی وجود دارد که آنها به سادگی نمی توانند به مفهوم ان دست یابند.

عبارات، اصطلاحات خیابانی، اصطلاحات عمومی تنوع بسیاری دارند. این تنوع ها موجب دشواری در امر یادگیری شده و حتی ممکن است برای یک بومی زبان نیز، تسلط به آنها غیر ممکن باشد. همچنین تفاوت های خاصی در این واژگان و اصطلاحات وجود دارد که تنها بومی زبان هایی که در آن فرهنگ بزرگ شده اند، قادر به درک آن خواهند بود. این موضوع پیوست موضوع پیشین درباره انتخاب هدف درباره رسیدن به سلاست زبانیست، که سلیس شدن در زبان یک هدف اشتباه است. بنابراین حائز اهمیت است که بخاطر داشته باشید، این امر (سلاست زبان) به طور قطع، شدنی نیست. و هر زبان آموز باید در شرایط سخت پروسه یادگیری زبان، آن را در ذهن خود مرور کند.

9 پسندیده

گام بیستم: صد کلمه مرسوم از زبان مورد نظر را آموزش ببینید.

حجم عظیمی از کلمات در یک زبان وجود دارد. این تعداد لغات برای زبان آموز، بسیار دشوار و سخت و بعضاً مانع آنها برای ادامه مسیر می شود. بهترین راه شروع هر زبانی، انتخاب 100 کلمه و عبارت بسیار مرسوم در زبان مورد نظر است. این عبارات باید کاربردی بوده و اغلب در مکالمات روزمره مورد استفاده قرار گیرند.

اینگونه می توان مشخص کرد که کدام کلمات بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و نیاز است که لیستی از آنها تهیه شود. این کلمات پایه فهرست لغات شما خواهند بود. اگر با این کلمات جمله سازی شود، می تواند بسیار کمک کننده باشد. این روش به تشخیص اینکه چه چیزی برای یادگیری مهم تر است، بسیار مفید است. این امر به زبان آموز اجازه می دهد که زمان بیشتری را صرف کلمات و عبارات مفیدی کند که برای آنها حتما کاربرد دارد.

9 پسندیده

گام بیست و یکم: با بومی زبانها در ارتباط باشید.

همانطور که در گذشته به آن اشاره شد، یادگیری هر زبانی، احتیاج به تمرین و ممارست دارد.

هر زبان آموز لازم است به جای حفظ کردن عبارات، زمانی را به مکالمه اختصاص دهد.

این امر، ارزش مکالمه با بومی زبانها را نشان می دهد. یک شخص نیاز ندارد تا به سفر های طولانی میان قاره ای بپردازد تا مکالمه با بومی زبان ها را تجربه کند. بلکه اینترنت مرکز عظیمی از وبسایت های مختلف است که به زبان اموز اجازه می دهد تا مکالمه و نوشتار خود را ارتقا بخشد. این برنامه ها معمولا رایگان هستند و ثبت نام در آنها بسیار ساده است.

پیدا کردن شریک مکالمه ای که به شما در تصحیح و آموزش کمک کند، بسیار راحت است. همچنین، اسکایپ نیز یک روش با ارزش برای مکالمه با بومی زبانهاست. این امر حائز اهمیت است که حداقل یک ساعت مکالمه با بومی زبان به اندازه صرف وقت، در یک کلاس یک روزه ارزش دارد. اگر یک زبان آموز در مکانی زندگی کند که بومی زبان ها در آنجا زندگی می کنند، خوب است که با آنها مکالمه داشته باشد. بیشتر مردم مشتاق به کمک هستند. این تجربه می تواند به زبان آموز کمک کند تا با حول محور زبان مورد نظر بهتر آشنا شود.

9 پسندیده

گام بیست و دوم: یک ژورنال، به زبانی که مشغول یادگیری آن هستید، داشته باشید.

زبان آموزان می توانند، مهارت درک مطلب و نوشتاری خود را با داشتن یک ژورنال، پیشرفت دهند. زبان آموز باید سعی کند تا به زبان مورد نظر، مطالبی را حتی در حد جملات ساده بنویسد. این امر می تواند در آگاهی زبان آموز نسبت به وضعیتش کمک کننده باشد و به او انگیزه می دهد تا هر بار بهتر از دفعه قبل بنویسد. همچینین به زبان آموز کمک می کند که واژگان و مهارت گرامری خود را با شرح دادن مطالب ، بهتر کند. زیرا این کار باعث می شود تا زبان آموز برای شرح وقایع، با واژگان و عبارات جدید آشنا شود. و لازم به ذکر است که نوشتن نیز بهترین شیوه برای ماندگاری مطالب در حافظه است. از این رو زبان آموز با نوشتن، سریع تر آموزش می بیند.

از سوی دیگر، نوشتن یک ژورنال شخصی، همانند مکالمه است. زیرا به هنگام نوشتن مطالب، یکبار جملات در ذهن مرور می شود. بنابراین این روش، روشی کاربردی، در فرآیند یادگیری است.

10 پسندیده

گام بیست و سوم: لهجه خود را تقویت کنید.

image

در یادگیری هر زبانی، یادگیری لهجه زبان مورد نظر خصوصاً در زبان های آوایی، به اندازه یادگیری گرامر و واژگان همان زبان، اهمیت دارد. زیرا یک تلفظ غلط می تواند پیام جمله را تغییر دهد. با اینکه سخت گیری در بهبود لهجه، اهمیت بالایی ندارد ولی بخشی از روند یادگیری است که باید در ذهن مرور شود. به هر حال ریشه اصلی زبان ارتباط داشتن است. اما یک لهجه بد می تواند مانعی برای ایجاد ارتباط شود. جدا از روش های اشاره شده، زبان آموز میتواند شیوه بیان کلماتش را توسط یک بومی زبان مورد ارزیابی قرار دهد.

در ارتباط های حضوری با بومی زبانان، فرد می تواند محل قرار گرفتن زبان یا شکل تغییر دهان را هنگام مکالمه مشاهده کند. این موضوع به شدت برای زبان هایی مثل کره ای مفید است. محل قرارگیری زبان، الهام بخش کارکتر هایی در الفبای کره ای است، که به هنگول معروف هستند. زبان اموز می تواند از آواهای مختلف که بومی زبانان در شرایط مختلف مانند عصبانیت، شادی، ملاقات های دوستانه استفاده می کنند، یاداشت برداری کند. این اقدامات می تواند کمک خوبی برای تضمین مکالمه طبیعی تا جایی که ممکن است، باشد.

9 پسندیده

گام بیست و چهارم: یادگیری زبان را به فعالیت شاد تبدیل کنید.

بسیاری از زبان اموزان از یادگیری زبان، منصرف می شوند زیرا روند یادگیری برایشان دیگر جذاب و الهام بخش نیست. از این رو برای پروسه های طولانی یادگیری بسیار ضروری است که روند را جذاب نگه داریم. به جای اینکه در کلاس بنشینیم یا یک کتاب بخوانیم، راه های مختلف کامپیوتری و نرم افزار های جذابی برای امتحان کردن وجود دارند. این نرم افزار ها به حفظ بهتر لغات و تلفظ بهتر کمک بسیاری می کنند. همچنین بازی های بسیار جالبی وجود دارد که زبان آموز را وارد چالش می کند تا دروس را بهتر آموزش ببینند. اگر فرد، تنها بر روی مطالعه سنگین یا صرفا بر روی کتاب های درسی متمرکز شود، بدیهی است که با کمبود انگیزه و انرژی مواجه خواهد شد.

بسیار اهمیت دارد که فرآیند یادگیری زبان را به تجربه ای فرح بخش و عالی تبدیل کنیم. پیدا کردن شریک مکالمه ای، شرکت در گروه های زبانی یا سفر برای تمرین زبان و… به زبان آموز تضمین می دهد تا از ادامه مسیر منصرف نشود. امتحان نکردن روش های جدید، در هنگامی که عادت های یادگیری زبان، بسیار قدیمی شده اند، یک اشتباه بزرگ است. مخصوصاً اگر شخص راه طولانی ای را برای رسیدن به این سطح آمده باشد.

پ.ن: پیشنهاد ما استفاده از اپلیکیشن های زبانشناس، زوم و زیبوک است. این اپلیکیشن ها، روند یادگیری را با منابع و امکانات کامل خود به فرآیندی شاد و موثر تبدیل می کنند.

9 پسندیده

گام بیست و پنجم: افراد هم سلیقه پیدا کنید.

پیدا کردن افراد هم سلیقه که اهدافشان در یادگیری زبان، مشترک است، بسیار اهمیت دارد. کمبود انگیزه، دشمن شماره یک موفقیت است. داشتن یک همراه در مسیری مشترک برای رسیدن به سلاست زبانی، احتمال کمبود انگیزه را کاهش می دهد. زیرا نیاز است تا زبان آموز محیطی را تجربه کند که موجب رشد انگیزه و دانش زبانی وی شود. در گروه های زبانی همه افراد می توانند انرژی خود را بالا برده و در نتیجه برای یادگیری بیشتر،گرایش داشته باشند. همچنین این افراد می توانند، ترفند های مناسبی را به زبان آموز انتقال دهند که در یادگیری زبان سودمند باشد.

هنگامی که فرد، اهداف خود را با دیگری به اشتراک می گذارد، احساس بهتری خواهد داشت. زیرا در این صورت، شخص به ندرت می تواند از هدف یادگیری زبان، شانه خالی کند. مخصوصا اگر راه طولانی ای را سپری کرده باشند. بسیار خوب است که ذهن های کنجکاو و مثبتی در اطراف هر زبان آموز وجود داشته باشد، تا موجب شود، وی احساس تنهایی نکرده ، بلکه با دیدن افرادی که هم هدف با او در مسیر ادامه می دهند، انگیزه دریافت کند.

9 پسندیده

گام بیست وششم: یک دیکشنری به همراه داشته باشید.

یکی از ابزار های مهم برای یادگیری زبان، استفاده از دیکشنری چه به صورت الکترونیکی و چه به صورت کتابچه، است. البته با اینکه ضروری نیست که زبان آموز بر روی آن متکی باشد، اما استفاده از آن برای بررسی لغات نا آشنا مفید است. زیرا در هنگام خواندن منبع جدید، همیشه لغات نا آشنایی وجود دارد که فهم آن برای زبان آموز مشکل است.

از این رو داشتن یک دیکشنری مناسب به زبان آموز کمک می کند تا متن را عمیق تر متوجه شود. همچنین تهیه یک دفترچه یاداشت واژگان در کنار دیکشنری، می تواند برای زبان آموز مفید باشد.

با نوشتن واژگان جدید، می توان آنها را با ماندگاری بیشتری در ذهن نگاه داشت. زبان آموز می تواند این لغات را مرور کرده و بررسی کند کدامیک را به خاطر سپرده تا حداکثر پتانسیل حافظه را فعال کند. از سوی دیگر، مکالمه با دوستان یا نوشتن مطالب در یک ژورنال روزانه، به زبان مورد نظر، هم می تواند به زبان آموز کمک کند تا کلمات جدیدی را بیاموزد. حتی دیکشنری می تواند تنوع کلماتی که زبان آموز قصد دارد از آنها برای شرح بهتر موضوعش، استفاده کند را افزایش دهد.

9 پسندیده

گام بیست و هفتم: مشتاق به سوال کردن باشید.

عبارت “چگونه بگویم_____؟” یکی از مفید ترین عبارات پرسشی، برای زبان آموزان است. بسیار اهمیت دارد که بر روی مهارت خودمان متکی باشیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. اما کیفیت اشتیاق و کنجکاوی زبان اموز، برای پرسیدن سوالات هم، لازمه ای برای کسب موفقیت است. هر شخص باید قبول کند که نمی تواند همه چیز را بداند. و ندانستن یعنی اینکه آنها هنوز فرصتی دارند تا یاد بگیرند و رشد کنند. داشتن احساس کنجکاوی کودکانه و مشتاق بودن برای یادگیری، سرعت روند یادگیری را 10 برابر افزایش می دهد.

این موضوع به زبان آموز این امکان را می دهد که احساس درگیری بیشتر با زبان داشته باشد. با پرسیدن سوالات و مشتاق بودن برای دانستن موضوعات، یک زبان آموز می تواند دیدگاه های عمیقی پیدا کند. آنها می توانند یک دیدگاه جدید داشته باشند که هیچوقت تا به حال تجربه نکرده اند. سوال پرسیدن به زبان آموز این امکان را می دهد که موضوعات جدید را قدر بدانند و ذهن خود را آزاد کنند. سوالات به یک شخص اجازه می دهد که از مرز چیز هایی که حس می کند، می دانند خارج شده و به دانایی کامل برسد.

8 پسندیده

گام بیست و هشتم: دانسته های خود را به کار بگیرید.

بدیهی است، یادگیری زبان نیاز به تمرین و ممارست دارد. یک زبان آموز نیاز دارد که از دانسته هایی که در فرایند یادگیری زبان کسب کرده، خروجی قابل قبولی داشته باشد؛ تا اینکه غیر فعال بوده و تلاشی در این زمینه انجام ندهد. استفاده از موضوعاتی که یاد گرفته شده، موجب ماندگاری و فعال شدن دانش می شود. این امر اعتماد بنفس خوبی به زبان آموز برای داشتن مکالمه ای خوب وکاربردی خواهد داد و باعث می شود زبان اموز انگیزه ای برای مکالمه داشته باشد. زیرا حالا آنها اهدافی دارند که می خواهند به آنها برسند.

یک مثال ساده برای خروجی دنیای واقعی، آشنا شدن با مکالمه کننده های سلیس در زبان های بومی است. مورد دیگر می تواند سفر به کشوری دیگر برای تعطیلات و تحصیل و همچنین مکالمه با اشخاصیست که در آن کشور زندگی می کنند. اگر یک زبان آموز به سطحی قابل قبول برسد، می تواند حتی یک شغل پیدا کند که مهارت مکالمه ای خود را به عمل وا دارد. نه تنها این راهی خواهد بود که شخص از سختکوشی خود کسب درآمد کند، بلکه می تواند کلاس درسی باشد که بیشتر یاد بگیرد و رشد کند.

8 پسندیده

گام بیست و نهم: مربی خصوصی استخدام کنید

یکی دیگر از راه های رسیدن به سلاست زبانی شرکت در کلاس های تک نفره است. بدیهی است این روش، ارزان نیست اما یکی از موثر ترین روش ها برای استفاده درست از زمان است. کنار گذاشتن پول، برای یک مربی عالی که چند ساعت در روز با شما زبان کار کند، یکی از راه های موثر برای یادگیری زبان است زیرا شما را وادار می سازد تا با بومی زبان هایی به تمرین بپردازید که در زبانشان استاد هستند. آنها مهارت خاصی در انتخاب روش مناسب برای زبان اموز دارند.

این امر به زبان آموز این اطمینان را می دهد که زبان را موثر تر و عمیق تر یاد بگیرد. اگر یک زبان آموز زمان و سرمایه کافی برای یک مربی را در اختیار دارد، می تواند بر روی یک مربی خوب سرمایه گذاری کند. زیرا از نتایج داشتن یک مربی خوب در زبان، می تواند به سلاست رسیدن زبان در زمانی کمتر و شاید تلاشی کمتر به نسبت تنها مطالعه کردن یا در کلاسی بزرگ شرکت کردن باشد.

8 پسندیده

گام سی ام: سعی کنید به زبان جدید، فکر کنید.

به چالش کشیدن یک شخص در زبان مورد نظر، می تواند یک روش جالب و تازه برای درگیری کامل با روند یادگیری باشد. اگر دسترسی به خروجیِ دنیای واقعی سخت است، آنها می توانند در ذهن خود مکالمات مربوطه در زبان را داشته باشند. این روشی خوب، برای صرف زمان و البته روشی است که یک شخص ساختار جمله ها را در مکالمات تمرین کند. وقتی یک زبان آموز در مراودات واقعی درگیر باشد، می تواند مکالمات را جاری تر از همیشه تمرین کند.

داشتن سوالاتی در ذهن زبان آموزان که جواب هایی نیز برای آنها آماده کرده باشند، به آنها اجازه خواهد داد تا واضح تر صحبت کنند. این موضوع، نیاز آنها به توقف های غیر معمول را برای فکر کردن به آنچه که بخواهند بگویند، کاهش می دهد و مانع استفاده آنها از ساختارهای ضعیف می شود. با این وجود داشتن یک دیکشنری هم می تواند برای بهتر نتیجه گرفتن مناسب باشد. زیرا یک زبان آموز می تواند مکالماتی که عبارات آن را در زبان مورد نظر نمیداند، با استفاده از دیکشنری ترجمه کند. این امر به حافظه و روند یادگیری بسیار کمک می کند.

9 پسندیده

گام 31: هیچگاه به کم قانع نباشید.

بالاخره به پایان این کتاب رسیدیم، با این حال مسیر یادگیری زبان همچنان طولانی و پا برجاست. این ترفند ها ممکن است مفید باشد ولی اگر در نهایت، یک زبان آموز اشتیاقی برای رسیدن به موفقیت را در خود نداشته باشد، این ترفند ها هیچ ارزشی پیدا نخواهند کرد. شاید تسلط کامل و عالی شدن در زبان پیشنهاد نشود، ولی با این حال این موضوع اهمیت دارد که هیچ گاه به کم قانع نباشید. هر کس که قصد دارد زبانی جدید را آموزش ببیند، باید خود را دائماً به چالش بکشد تا مکالمه کننده و زبان آموزی بهتر به نسبت دیروز خود شود.

آنها باید به بهتر عمل کردن در زبان جدید، اشتیاق داشته باشند و بتوانند ایده های خود را بدون هیچ مشکلی بیان کنند. شکسترا بپذیرند و قبول کنند که آن جزئی جدانشدنی از جاده ی سلاست زبان است. آنها باید ثابت قدم باشند تا به اهدافی که برای خود تعیین کرده اند، دست یابند. آنها همچنین باید نظم کافی برای استفاده از زبان را داشته باشند تا اجازه ندهند مهارت هایی که با تلاش زیاد به دست آورده اند، تلف شود.

در پایان باید گفت، همه چیز بستگی به زبان آموز دارد و اینکه چقدر تشنه موفقیت است.

موفق باشید.

14 پسندیده

واقعا خسته نباشید میگم بهتون واقعا کار پر زحمتی رو انجام دادید و خیلی کمک بزرگیه به همه ما واقعا ممنون ازتون @a.bayani
@YoKambiz

8 پسندیده

سلام
وااااااااای دمتون گرم
عاااااااالیه عاااااالی :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::smiley::ok_hand::clap::clap::clap::clap::ok_hand:
واقعا خسته نباشید خدااایی :clap::clap::clap:
۶۲ گام واقعا کم نیسسسسست
واقعا ممنون که از وقتتون زدین و این کتاب عالی رو تهیه کردین :clap::clap::clap:
@a.bayani @YoKambiz

واقعاااا دمتون گرم :heart_eyes::heart_eyes::ok_hand::ok_hand::grin::grin:

ایوووول
از امشب تا دو هفته
هرشب ۵ گامش رو گوش میدم و
تو دفترم نکته برداری میکنم :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

ممنوووون واقعا :heart_eyes:
کار بزرگی کردین :tulip::rose::tulip::rose::tulip::rose:
همیشه موفق باشین :heart_eyes::clap::clap::clap:

8 پسندیده

کلمه نظم حس خوبی به من داد, تم امسال زندگیه من نظمه. و اینو تو همه زمینه های زندگیم سعی میکنم اجرا کنم.
:pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray::pray:
@YoKambiz
بسیار سپاسگذارم از اقا کامبیز و نسیم خانوم.
واقعا زحمت و وقت بسیاری برای این منبع بسیار غنی کشیدید, امیدوارم بشخصه قدردان لطف و مهرتون باشم. :hugs:
این سخاوت و بزرگی شما عزیزان همیشه تو یاد همه ما میمونه. :handshake::muscle::ok_hand:
چقدر حس خوبیه سهیم شدن در این کار بزرگ, ایشاله منم درکنار شما مهربونا نقشی داشته باشم در اینده.
باعث افتخاااار و مباهات هستید هر دو عزیز.
ترجمه کتاب و وقتی که شما عزیزان گذاشتید برای ما ارزشمند هست.
بشخصه متشکرم از قلب مهربونتون, پایدار باشید, براتون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

6 پسندیده