قطع موقت یک دوره

با سلام
بگذارید یک بار داستان را براتون بگم. من نمی توانم وقت کافی روی دوره انگلیسی قدرت بذارم. چون همون‌طور که میدونید کنکور (آزمون مشخص کننده آینده ام) از پایه دهم، یازدهم و دوازدهم خواهد بود. من امسال به پایه دهم میرم و به خاطر فشار درس ها نمی توانم مثل کلاس نهم که داستان واقعی رو میخونم وقت بذارم. پس جز تابستون وقت دیگه ای برای انگلیسی قدرت ندارم. آیا میتونم این دوره رو به سه قسمت نامساوی تقسیم کنم و ۸ درسش رو امسال تابستون، ۱۲ درسش رو تابستون سال بعد و ۱۰ درس دیگه رو تابستون سال بعدش (که میرم دوازدهم) بخونم؟ و در بین هر کدوم از این تابستون ها (که میشه کل کلاس دهم و یازدهم) فقط هر دو روز یکبار نیم ساعت گسترده خوانی کنم و با دوست هم سطحم هر وقت حوصله داشتیم مکالمه کنم؟
یعنی اینجوری انگلیسی قدرت رو بخونم:
۸ درس تابستان امسال، کلاس دهم گسترده خوانی، ۱۲ درس تابستون سال بعد، کلاس یازدهم گسترده خوانی، ۱۰ درس تابستون سال بعدش. برای کلاس دوازدهم (سال آخر) هم یه فکری می‌کنم.
لطف راهنمایی ام کنید سخت موندم چی کار کنم. زبان نخونم، یه هو با شیب منفی ۱۰ یا بیشتر سطح زبانم افت می‌کنه؛ نخونم، کنکور رو خراب کردم.
خواهشاً راهنمایی کنید.
با تشکر

2 پسندیده

شما به نظر من یک دوره رو بردارید و همون رو کم کم پیش برید. نیازی نیست تمام منابعی که عرض کردید رو مطالعه کنید و اینجوری قانون بزارید.

من به نظرم شما می تونید با روزی حتی نیم ساعت، سطح خودتون رو حفظ کنید و کم کم و آهسته آهسته پیشرفت کنید. ( زمان بیشتر - تمرکز بیشتر - پیشرفت بیشتر)

پس یه منبع بردارید و کم کم باهاش تمرین کنید.

ضمناً هرچی تو ذهنتونه رو امتحان هم کنید.

تا امتحان نکنید، هیچوقت نمیشه درست تصمیم گرفت. من طرفدار انجام دادنم تا صبر کردن برای بهترین نقشه.

اگه امتحان کردید دیدید بد بود، میرید سراغ برنامه ای دیگه. بوم… مشکل حل شد.

و این منطق، منطق واقعیه زندگیه، شما نمیتونید با یه برنامه بزنید وسط خال.

باید انقدر آزمون خطا کنید تا ببینید چی برای شما کار میکنه

3 پسندیده

موافقم.

ولی یعنی قدرت رو درحین خوندن قطعش نکنم؟ در طول سال تحصیلی هم قدرت رو بخونم؟

1 پسندیده

بله بخون، روزی یک ساعت آنچنان وقتی از شما نخواهد گرفت

2 پسندیده

چندان موافق نیستم. روزی نیم ساعت به زور

1 پسندیده

پس در کل موافق تیکه تیکه خوندن قدرت یا هر دوره دیگری نیستید. درسته؟ من می خواستم بگم قدرت رو در 3 تابستون متوالی بخونم و در پاییز و زمستان و بهار بینشون دیگه قدرت نخونم عوضش گسترده خوانی کنم یا از منابع فرعی زبانشناس استفاده کنم.

حال این کار (تیکه تیکه کردن) از نظر شما کار درستی است یا خیر؟

1 پسندیده

چون میدونین من به انگلیسی فقط به چشم یک زبان برای ارتباطات گسترده تر نگاه میکنم و فکر نکنم روزی برسه که من بخوام ترجمه کتاب بکنم. انگلیسی من تنها این مراحل را به دنبال خواهد داشت:
اول باید به سطحی برسم که توی مکالمه کم نیارم.
بعد باید به سطحی برسم که بتونم اخبار و فیلم و … رو تا حد ۹۸ درصد به بالا بفهمم یعنی از اولین روزی که رفتم یک کشور خارجی (برای مسافرت، تحصیل و …) بتونم با حداکثر قابلیتم صحبت کنم.
بعدش باید به سطحی برسم که کنفرانس های علمی بدم.
فعلا همون هدف اول رو تا یک سال بعد کنکور در نظر گرفتم. البته من منظورم از اینها این بود که انگلیسی فقط جنبه ارتباط داره واسه من. شاید در آینده به درد چیز های دیگه بخوره، اما فقط ارتباط برای من کافیه. فیزیک و خیلی خیلی کمتر شیمی اند که دنیای ما را می‌سازند (شاید بعد ها شیمی اهمیت بیشتری پیدا کنه). کیهان بر اساس فیزیک خداوند در حال فعالیت است و وظیفه ما یافتن است اسرار نهفته است. زیست شناسی و زمین شناسی سایر زمینه های بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار جزئی و کمتر در برابر من ارزش دارند اما هنوز هم بسیار مهم اند.

بنابراین زبان انگلیسی را فقط به قصد ارتباط با دیگران باید خوند و تمرکز رو باید روی فیزیک و نهایتاً شیمی گذاشت.
ایشالله المپیاد شیمی هم می خام شرکت کنم باید تابستون رو وقت بزارم.
بنابراین انگلیسی بسیار مهمه اما در برابر فیزیک و صد البته زبان همه علوم یعنی ریاضیات، ارزش اندکی داره. امیدوارم شما رو قانع کرده باشم که ۲ ساعت و خورده ای در تابستان و نیم ساعت در طول سال تحصیلی همینجوری شم زیادن. هدف تسلط به انگلیسی نیست. انگلیسی را باید یاد گرفت تا در ابعاد دیگه به جاهای خوبی دست پیدا کنیم. و باید بگم که من نیاز ضروری به انگلیسی ندارم و حداقل تا ۵ سال بعد باید به سطح"کم نیاوردن در مکالمه" برسم.
خسته نباشید

3 پسندیده

می‌دونم ولی متنی رو که نوشتم رو :arrow_up::top: بخونید شاید قانع شدید.

1 پسندیده

بله

قطع نکنید.

هر موقع وقت داشتید بخونید.

درباره ارتباط داشتن هم زبان ابزار ارتباطه. کسی که برای ارتباط داشتن زبان نخونه از نظر من اشتباه میکنه. احسنت به شما.

یه منبع رو هر چقدر که تونستید بخونید

بخواید فاصله بندازید سال بعد بر میگردید میبینید همونایی که بلد بودید هم یادتون رفته.

تا 7 ماه قدرت بخونید بعد هر چی دوست داشتید رو کار کنید. گسترده خوانی و…

هر چقدر که زمان بهتون اجازه داد.

2 پسندیده

دقیقا همین طوره

مساله این 7 ماهه که پیدا نمیشه

بسیار سپاسگزارم

1 پسندیده

یه کاریش می کنم.

نه خودمم می دونم ول کردن کار خوبی نیست بلکه حتی یه اشتباهه

1 پسندیده

سلام، این مقاله رو هم مطالعه کنید
حتما کمکتون میکنه

4 پسندیده

درسته. ممنونم از شما. این تاپیک رو قبلا دیده بودم.

1 پسندیده

این چطوره (من واقعاً نظر شما و وضعیت خودم رو عمیقأ درک کردم):
هر تابستون ۱۰ درس. میشه ۳ تا تابستون ۳۰ درس.
در هر سال تحصیلی مرور درس های گذشته (از قبیل درس های قدرت که همون تابستونش خوندم (و تابستون های قبلش)، درس های داستان های واقعی، بچگانه و تلفظ). این بهتره و هم باعث مرور و یاد آوری بیشتر میشه (هر چند می‌دونم خیلی چیز بی خودی در اومد اما از همه اون قبلی ها ساده تر، موثر تر خواهد بود و وقت کمتری خواهد گرفت. نظرتون چیه؟ :roll_eyes::face_with_raised_eyebrow:

1 پسندیده