چالش pov - با عنوان درگیری (سخنرانی آنتونی رابینز)

سلام خدمت دوستان عزیز

مدتی بود این چالش سر پا نبودید. ولی حالا با تمی جدید این چالش رو آغاز می کنیم.

این بار با ویدئو ها یا صوت های واقعی نه درسی.

خب اسم چالش رو کمی نمایان تر می کنیم. که علاوه بر شرکت در چالش شما در رابطه با زندگی هم چیز های بسیاری یاد بگیرید.

امروز سخنرانی ای از خدای سخنرانی انگیزشی، یعنی تونی رابینز آماده کردیم.

حسابی به فایل گوش بدید. چرا که تونی رابینز خیلی خیلی سریعه. و این چالش ممکنه خیلی سخت باشه براتون. ولی من اینجام که بهتون خبر خوبی بدم.

شما با تکرار های بسیار و ضبط صداتون روی این سبک صوت ها می تونید قدرت شنیداریتون رو چند برابر قوی تر کنید. پس منتظر چی هستید؟

زود باشید شرکت کنید و بزنید بریم

فایل صوتی

دانلود فایل صوتی

فایل توضیحی واژگان

تو این فایل خط به خط مطلب خونده میشه و بهتون توضیح داده میشه. به این فایل حتما یک بار گوش بدید تا شنیدن فایل اصلی براتون ساده تر بشه. حتماً نوت برداری کنید و بارها و بارها به فایل اصلی گوش بدید.

دانلود فایل صوتی

برای دیدن متن اینجا کلیک کنید

If you’re gonna change your business you have to make a difference. So here’s what I’m looking at.

What makes the difference in people? What makes the difference in an organization?

I would submit to you that it isn’t getting a head start. You can find individuals who you give everything to. You can love on them, give them a great education, they get a great economic background and they spend the rest of their life going in and out of rehab. Who’s seen this before and knows what I’m talking about? Say I.

On the other hand, you see people that life’s kicked in the face, somebody’s been abused mentally, emotionally, physically you name it, and they become the Oprah’s of the world.

So, it’s certainly not, advantage does not come because you were given something. And by the way, in business advantage doesn’t come because you have the most resources. Companies with the most resources don’t win, the most resourceful companies might win. The most resourceful companies are the ones where employees are the most engaged, and it’s statistically proven.

You look around and you say, who had the lead? Well before YouTube there was Vimeo, they had a year jump, pretty much the same technology, just didn’t engage as many people. Before Google there was? What happened Yahoo, if you’re out there, what the hell happened to you people? Before Facebook there was? What happened to Myspace? Facebook was more engaging.

Engagement is really the new factor, being able to be fully engaged. By the way, in your intimate relationships how important is engagement? Some guy is going, very important I want to put it off as long as I can. No, no I don’t mean that. Full engagement in that area is gonna determine the level of fulfillment you have or don’t have in a relationship right? The more engaged somebody feels that you are with them the more energy you have, the more connection you have, the more aliveness you have.

So a part of what I’d like to experiment with you here is kind of discover what creates engagement for real with you? What creates disengagement? These are huge factors, because if you understand what they are, your level of performance, your level of results, your level of leadership, your level of joy will change very radically. Who’s with me that engagement is not just a term but something that can make a difference in your body? Let me see a show of hands.

Now, I’m asking for your hand raise for some engagement. Because here’s what research shows. If you listen to me passively as I’m talking here, guess what? Within a month if you just listen and sit passively, which most of you are doing. There’s nothing wrong with that, that’s probably what you’ve been doing your whole life, it’s what you’ve been taught to do. You’ll remember about 10% of what I say two months’ from now, which basically means you wasted your time today and I wasted mine. Ten percent.

How many came here because you want to learn something, do something, change something, make something stronger or better? Say I. If that’s true then if all you do is take notes, which I don’t see anyone barely doing… oh thank you very much a few of you, I stand corrected. Nudge the people on either side, what’s wrong with you bitch, come on where’s the notes? Right. Because I don’t know anybody who’s got that great a memory and my entire life I’ve kept journals, because here’s what I learned early on.

Writing it down, if I never look back and read it again the physical act of writing it down drives the groove deeper. Repetition is the mother of skill. You look at anyone who’s masterful, why are they masterful? Why can LeBron James do what he can do? Because he’s done it a few million times, right? Yeah Kobe will go out and make 300 shots before he will leave that floor every day, 300 shots. The same frickin’ activity. Most people in a tech world say oh yeah, I know that story, I know that thing. If you’re not doing it you don’t know shit, you understand and understanding and $3 will almost get you a Starbucks.

If you’re gonna master something you need to get the repetition where you get it in your body and you bring emotion to it. And enough emotion and enough repetition it gets in your body and now it becomes physical mass where you don’t think about it and you just do it. Mastery is tying your shoes. Most of you can do this, chew on some gum and send a text simultaneously. Not some people, some people need their tongue out while they’re doing it but you get the idea. If you do something enough and you’re confident enough, you’re certain enough that’s in your body that’s mastery.

So, I’d like to see if we couldn’t get to a different level of mastery in this and what I’m gonna ask you to do, by the way if you listen and take notes, just write those notes down or type them in whatever you do, research shows that you’ll retain about 40-50% of what’s been said. For the future I highly encourage you to do that. Now might be a good time.

Then the third, the third most powerful one is if you physically engage your body. If we ask you a question yell back the answer or in a few minutes I’m gonna ask you to actively engage at a different, engage with each other, do some crazy things, things you wouldn’t normally do. What that does is it brings up engagement 80-90% retention, because now it’s not just a thought or a write it’s a feeling in your body as well. And if you do that you’re gonna retain it. Who’s up for doing more and holding onto more? Say I.

Then to do that I’m gonna ask a couple things. One is if I ask you a question please yell off the answer. You’re already doing that, you’re being very kind but don’t be kind anymore, do it with more passion and intensity, because I’m not gonna ask you questions you don’t know the answer to, because I want you to feel good about yourself. But if you yell out the answer you’ll activate your body’s nervous system. Make sense? The more you activate the more energy you’ll have.

We live in a passive society and if we’re gonna engage– by the way, the companies that engage, the companies that have records of 24, the top 25% in the country, highest level engagement of employees are companies like: Google, companies like Sales Force, companies like Apple, companies like Facebook… and by the way, guess what all the research shows? Twenty-two percent more profitability, almost one for one. For every percentage of increased engagement you almost get an increase of profitability, but I would argue you get that in your personal life as well. The more engaged you are the more the other person will become engaged.

You want to get someone engaged? You get engaged. Think about it, everyone who’s here is a leader, what’s our job to do as a leader? Our job is maximize resources. How do we take whatever resource and get more out of it? Ourselves, other people, our economics, our business, our technology that’s the job of a leader, but you can’t maximize resources if you don’t have full engagement. So I’d like to see if we couldn’t increase that.

One simple way of doing that, increasing that engagement is to start with us, because by the way, are you gonna engage other people if you’re not engaged yes or no? No. Yes or no? No! Are you gonna be able to touch other people if you’re not touched? No. Are you gonna move other people if you’re not moved? No. So, by the way, here’s the problem. How many of you wake up, you have certain days you wake up and you think to yourselves, today I don’t want to talk to any people? Who in this room has days like this where you don’t want to talk to anybody, say I? Come on, say it with some energy, I!

But, as a professional you gotta do that most times and if you fake it do people feel it? Yes. So I want to show you some ways to change it. By the way, here’s the reward of engagement. If you can become a person and engage others, you will now become an extraordinary leader, not a mediocre or good one.

برای دیدن واژگان دشوار اینجا کلیک کنید
لغات یا عبارت مفهوم
make a difference تحولی ایجاد کردن، تغییری ایجاد کردن
submit تسلیم کردن
to get a head start اول شروع کردن
individual فرد
economic background پیش زمینه اقتصادی
to go in and out of rehab رفتن به کمپ ( استعاره از اعتیاد داشتن)
to be kicked in the face شکست خوردن
to be abused مورد آزار و اذیت قرار گرفتن
advantage مزیت
resource منبع
resourceful کاردان
it’s statistically proven از لحاظ آماری ثابت شده
they had a year jump یک سال زود تر شروع کردن
intimate relationships رابطه نزدیک
to put off به تعویق انداختن
determine تعیین کردن
aliveness زنده دلی
discover کشف کردن
performance اجرا
joy لذت
radically اساسی
passively غیر فعال
barely به سختی
to Nudge با آرنج زدن به کسی
to drive the groove deeper عمیق تر چیزی را یاد گرفتن
simultaneously همزمان
retain نگه داشتن
Who’s up for کی پایست؟
profitability سود دهی
extraordinary خارق العاده
mediocre متوسط

خیلی خب. پس به توصیه تونی رابینز گوش بدید و تا می تونید خودتون رو درگیر این درس کنید.

صداتون رو ضبط کنید و این متن رو بخونید. بارها و بارها بهش گوش بدید و دوباره صداتون رو ضبط کنید و اینجا بزارید.

سعی کنید بهتر از بار قبل بشید. و تکرار کنید و تکرار و تکرار تا کاملا فایل صوتی تونی رابینز رو بفهمید.

دیگه هر چی به چیزای معمولی گوش دادید کافیه.

اگه خیلی براتون دشواره هنوز برگردید و به توضیحات من گوش بدید و نوت بردارید. و دوباره برگردید فایل اصلی. این کارو حداقل یک هفته انجام بدید و از نتیجش لذت ببرید.

ببینم چی کار میکنید :wink:

دوستان علاقه مند که دوست دارند این مطالب رو به شکل یک آرشیو در تلگرام داشته باشند می تونند از طریق این لینک در کانال مربوطه عضو شن.

اگه لینک بالا کار نکرد تو تلگرام سرچ کنید zabanshenas_free

25 پسندیده

خیییییلی ایده خوبیه, خصوصا که نکات زندگی رو هم یاد میگیریم در کنارش, انتونی رابینز صدای گرفته ای داره و بسیار تند حرف میزنه, فقط اینکه ما فقط یکبار روخونی کنیم؟ و صدامونو ضبط کنیم ؟

6 پسندیده

خب من تا اینجاشو فعلا ضبط کردم :grin:

بچه ها چون زیاده شما میتونید هر روز یه بخشیش رو ضبط کنید :wink::wink:

سلام آره آتوسا خانوم چون ای مطالب عموما بلند هستند می تونید هر روز بخشیش رو ضبط کنید.

اگه تونستید همشو روخونی کنید که چه بهتر. نشد مثل من بخشیش رو برای اول بزارید بعد کم کم بقیشو بزنید.

بعد سر آخر همشو با هم ضبط کنید.

9 پسندیده

به به دوباره غوغا کردی داش ،چقدر گردو خاک بلند کردی :grin: :grin: (شوخی)
داداش نکته خیلی خوبی گفتی،فقط من بیشتر فایل صوتی گوش میدم خسته میشم، راه حلی نداری داداش واسه این ؟
نمیدنم از ای جی دیگه خسته شدم :grin:
بابت این چالش ممنون و خسته نباشید میگم :tulip: :raised_back_of_hand:

2 پسندیده

به همین حرفای تونی رابینز گوش بده ببین چیزی دستت میاد؟ :wink:

مطمئنم گوش ندادی میگم :grinning:

3 پسندیده

آقا کامبیز از تصورم فراتر بودا :scream: قیافه من در لحظه پخش صوت :sweat_smile:
خیلی تند صحبت میکنند. ای جی کجا ایشون کجا. انرژی تو صداشون موج میزنه :star_struck:
میتونم تقریباً متوجه بشم اما تو سرعت حرف زدن نیاز به تمرین فراوان دارم. اما حتماً تلاشم رو خواهم کرد. مطمعنم خیلی در پیشرفتم موثر خواهد بود :star_struck:
ممنونم بابت ایده های نابتون :tulip::tulip:

8 پسندیده

وای خدا تونی رابینز چه انرژی و قدرت کلامی داره.یعنی میشه یه روزی من هم بتونم با این قدرت با این اقتدار و با این سرعت صحبت کنم؟؟؟؟:pensive: واقعا سایه کردن این صوت خیلی سخته دیگه ببینید فی البداهه صحبت کردن با این سرعت چقدر سخته.
@YoKambiz آقا کامبیز گفتی سخته من گفتم دوباره از اون سرعت های مامان بزرگیه اومدم یه دقیقه گوش دادم رفتم کما :sweat_smile:

7 پسندیده

به به عجب چالشی :grin: خیلیم عالی حتما مشارکت میکنم :rose::rose:

6 پسندیده

بله گوش ندادم چون حجم ندارم،امید وارم ناراحت نشی داداش :raised_back_of_hand:
فردا گوش میدم :tulip:
یعنی به تونی رابینس گوش بدم،حله داداش ؟ :thinking:

4 پسندیده

باورتون میشه من خودم روز اولی که بهش گوش دادم همین مشکلو داشتم؟

اونجا بود که به تکرار های بسیار ایمان آوردم. فک کنم به این فایل من تا الان بیشتر از 100 بار گوش دادم. شایدم بیشتر…

البته الان که گوش میدم به خاطر محتواشه.

یادتون باشه. برای تقویت شنیداری، باید به سرعت های بالا تر گوش بدید. واسه همین همه ای جی رو میفهمن ولی فیلم رو نه.

دو شب پیش فیلم تروی رو بدون حتی زیرنویس انگلیسی دیدم. بدون هیچ مشکلی.

اگه تا ابد به ای جی گوش میدادم هیچوقت این موضوع شدنی نبود.

هکتوووووووووووور… هکتوووووووورر

عاشق اون صحنه ام من :grin::grin::grin:

خود آمریکایی ها اینجوری صحبت نمیکنن والا. این استثناست :joy:

منتظریم هو هو… منتظریم هو هو … :grin:

خیلی ناراحت شدم. :grin:

راحت باش، هر موقع تونستی گوش بده :wink:

8 پسندیده

:grin: :grin:
چشم،مخلصیم داداش،لطفا ناراحت نشو،عزیزی :raised_back_of_hand: :tulip:
داداش اولش گوش میدادی (تکرار)میکردی ،خسته نمیشدی؟

5 پسندیده

راه نداره. یا امشب گوش میدی یا ناراحت میشم :grinning:

5 پسندیده

:grin: :grin:
چشم فردا،میخوام از فردا برنامه ریزیمو عوص کنم،کلا.
مخلصیم،عزیزی :tulip: :raised_back_of_hand:

5 پسندیده

سیزده دقیقه دیگه فرداست. :joy::joy:

6 پسندیده

چرا توی این نقل قول تمام استیکر های من به گل تبدیل شده :crazy_face:

آفرین به پشتکار و همتتون

و ممنونم بابت راهنمایی هاتون آدم کاش تو تمام مراحل زندگیش یه آقا کامبیز موفق داشت که آدم بعنوان الگوی خودش قرار میداد :sweat_smile: :sweat_smile:

5 پسندیده

قبول ندارم.به نظر من اگه آدم همت کنه میتونه حتی بهتر از رابینز بشه.ولی نیاز به تلاش خیییییلی زیادی داره.

3 پسندیده

عه :expressionless: راست میگیدا…

زنده باشید. ما مخلص شما دوستان هستیم و ممنون از محبتی که به بنده دارید :rose::rose::rose:

کلا شما تو تالاری که با من مخالفت کنی :joy::joy:

یاشه آقا موفق باشید در این امر :rose::rose:

5 پسندیده

راستی داداش نگفتی،کل منظورت این بود که صدا دیگه رو امتحان کنم و قید ای جی رو بزنم ؟
بله ۱۳ دقیقه فرداست :raised_back_of_hand: :grin: :grin:

2 پسندیده

نه من این حرفو نزدم.

تو صحبت های تونی رابینز به اون مشکلی که گفتی اشاره شده. تکرار و…

الان حقیقتش وقت خوابه.

من فردا میام یادم بیار بهت توضیح بدم :wink::rose::rose:

5 پسندیده

کامبیز جان من رک حرفم رو میزنم با اینکه میدونم ممکنه تبعات داشته باشه.اتفاقا خوبه این همه ازت تعریف میکنند باید دیدگاه های غلطت رو هم بدونی.

4 پسندیده