انگیزه هایی برای اینکه خسته نشویم و ادامه دهیم

سلام دوستان گرامی
حقیقت امر این هست که گاهی از مطالعه خسته می‌شوید و گاهی بیخیال مطالعه می شوید ولی این چیزی را درست نمی کند.
یادم هست یک روز از مطالعه زبان خسته شدم و مطالعه را کنار گذاشتم ولی دوستی بهم گفت اگر روزی یک لغت رو یاد می‌گرفتی در یک ماه میشود ۳۰ لغت و در یکسال می شود ۳۶۵ لغت.
حالا فکرش رو بکنید اگر چند تا لغت روزانه یاد بگیرید چه اتفاقی می افتاد.
این نتیجه این هست که باید در هر کاری تلاش مداوم و سماجت باشه.
انسان هایی موفق هستند که سماجت به خرج می‌دهند حتی اگر شده در حد یادگرفتن روزانه یک لغت.

19 پسندیده

قطعا همینطور هست.ما بایدهمیشه به هدفمون فکر کنیم چون در نظر داشتن هدف یکی از راههای افزایش انگیزه است.

2 پسندیده

من که فعلا بی انگیزه…:expressionless:

2 پسندیده

دوست عزیز، اینطور فکر کن که هر چیزی مقطعی داره و نیاز فقط به گذشت زمان داره، به خودت بگو میتونی.
شما چه بخوابی و چه نخواهی این روزها میگذرد، پس کاری کن وقتی به عقب نگاه می‌کنی با خودت بگی من چقدر خوب مبارزه کردم و چقدر قوی بودم.
پس از الان شروع کن و خودت رو باور داشته باش، دنبال بهتر بودن نباش بلکه دنبال متفاوت بودن باش.
موفق باشی

1 پسندیده

این را هم دوست دارم که بگم، نابغه ها هم خیلی شکست میخورند ولی این رو باور دارند هیچ پرسش و سوالی بی پاسخ نیست و دوباره شروع میکنند.
زبان انگلیسی حتی اگر ما به خارج از کشور سفر هم نکنیم به درد ما خواهد خورد چون ما نیاز داریم با سایر انسان ها ارتباط برقرار کنیم و تبادل اطلاعات کنیم.
باید بفهمیم در کدام قسمت زندگی ما زبان دخیل هست و خودمون رو معطوف اون قسمت کنیم.
باید به علایقمون توجه کنیم چون وقتی به چیزی علاقه داشته باشی و در راه اون قدم برداری کم کم برات شیرین و لذت بخش میشه وحتی جدایی از اون براتون غیر ممکن میشه.
ما همه نابغه ایم فقط باید خودمون رو باور داشته باشیم.

4 پسندیده

با توجه به تجربه شخصی خودم مهم ترین دلیل خستگی از مطالعه و یادگیری زبان بی توجه ای به علایق و سلیقه مون تو مطالعه هست…
مثلا من اگه به اجبار و بدون علاقه، خوندن یک کتاب به زبون فارسی شروع کنم، بعد از یه مدتی از اون کتاب و کلا کتاب خونی زده میشم…
یادگیری انگلیسی به نظرم هم دقیقا مثلا همینه…
اگه ما سراغ چیزهای جذاب و مطابق با سلیقه مون بریم به نظرم میتونیم تو یادگیری موفق تر باشیم و این حس خستگی رو از بین ببریم…

3 پسندیده

تجربه ارزشمندی هست، امیدوارم موفق باشید

متنی رو در خصوص زمان بی انگیزگی خوندم، شاید موثر واقع شود در شرایط بی انگیزگی:

:dart::dart::dart::dart:

بی انگیزه بودن؛ ۱۰ دلیل بی انگیزگی و راهکارهای مقابله با آن‌ها

برای خیلی از ما پیش آمده که خواستیم کاری را انجام دهیم، اما سرانجام دست از پیگیری آن کشیده‌ایم؛ چون انگیزه‌ی کافی نداشته‌ایم! ورزش‌کردن، تماس با دوست‌تان، مطالعه‌ی گروهی یا سفر آخر هفته، فرقی نمی‌کند؛ کارهای مختلف وارد فهرست انجام‌دادنی‌هایتان می‌شوند و بدون اینکه به انجام برسند، از فهرست خط می‌خورند. خوب است بدانید بی انگیزه بودن تنها مشکل شما نیست. در این مقاله چطور شما را با دلایل بی انگیزه بودن و راهکارهای مقابله با آن آشنا خواهیم کرد.

۱. فرد تنها جنبه‌ی منفی رخدادها را می‌بیند
افراد بی‌ انگیزه معمولا به‌شدت منفی‌باف هستند و احتمال ناچیزی برای موفقیت در نظر می‌گیرند. به باور روان‌پزشکان، این افراد معتقدند اثربخشی کمی دارند و نمی‌توانند اثر چندانی بر خروجی پروژه‌ها یا اقدام‌ها به‌جا بگذارند. باورهای عامیانه‌ی بسیاری درباره‌ی راه‌های رفع این مشکل وجود دارد؛ ازجمله نوشتن اهداف و تصورکردن موفقیت. در مورد دومی چندان مطمئن نباشید چون نتیجه‌ای بیشتر از لذت رؤیابافی به‌دنبال ندارد!

چه باید کرد؟
راز حفظ انگیزه این است که مهارت‌ها و چالش‌های پیش ‌رویتان را صادقانه شناسایی کنید. گاهی هدفی دشوار مایه‌ی تحریک فرد برای تلاش بیشتر است. فرد تلاش می‌کند، زیرا دست‌وپنجه نرم کردن با چالش پیش‌ِ رو، برایش حکم پاداش را دارد.

۲. فرد مزیت‌ها و پاداش‌ها را فراموش می‌کند
چالش‌های سخت و دلهره‌آور معمولا افراد بی‌انگیزه را دچار حواس‌پرتی می‌کند. آنها مدام به سختی‌ها و دشواری‌های مسیر دست‌یابی به هدف یا انجام کار فکر می‌کنند. این افراد پاداش و مزیت‌های درازمدت را فراموش می‌کنند؛ چیزی که از پایه‌های اساسی کسب انگیزه است.

چه باید کرد؟
هروقت احساس بی انگیزه بودن کردید، به پاداشی که انتظارتان را می‌کشد فکر کنید. موفقیت‌های کوچک را ارج بنهید تا یادتان بماند که پاداش چندان دور از دسترس نیست.

۳. فرد برای خودش هدف‌های غیرمنطقی تعیین می‌کند

در دنیای کسب‌وکار این باور وجود دارد که تعیین اهداف خیلی بزرگ و درازمدت، باعث افزایش انگیزه و درنتیجه احتمال موفقیت می‌شود. به‌تازگی پژوهشگران و روان‌شناسان به این نتیجه رسیده‌اند که چنین باوری نادرست است. این هدف‌گذاری ممکن است باعث بی انگیزگی شود، زیرا چالش‌ها و مشکلات پیش‌ِ رو بسیار پیچیده و تنش‌زا هستند.

چه باید کرد؟
بهتر است که وظایف و پروژه‌ها را به اهداف و چالش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید؛ اهدافی که بتوان در زمان کوتاه‌تری به آنها دست یافت. جداسازی، انگیزه‌ی بیشتری به فرد می‌دهد، زیرا او را تشویق می‌کند تا پیشرفت گام‌‌به‌گام را به‌سوی هدف نهایی درک کند.

۴. فرد از تأثیر خرده‌عادت‌ها آگاه نیست
وقتی افراد بی‌انگیزه به خواسته‌شان فکر می‌کنند، معمولا می‌خواهند کاری بزرگ و فراموش‌نشدنی را، یک‌باره و برای همیشه انجام دهند. بنابراین وقتی موفق نمی‌شوند، احساس سرخوردگی می‌کنند و بی‌انگیزه می‌شوند. آنها نمی‌دانند که رسیدن به موفقیت های بزرگ با انجام کارهای جزئی روزمره ممکن می‌شود.

چه باید کرد؟
کتاب «خرده‌عادت‌ها: عادت‌های کوچک‌تر، نتایج بزرگ‌تر» نوشته «استفن گیز» (Stephen Guise)، راهنمای خوبی برای رفع بی انگیزگی است. کتاب می‌گوید با یک خرده‌عادت شروع کنید و به‌تدریج آن را توسعه دهید. برای مثال، روزی یک قاشق کمتر غذا بخورید، روزی یک پاراگراف بنویسید، روزی یک شرکت را تحلیل کنید و… . هدف، بهره‌گیری از قدرت و تأثیر عادت‌های شخصی در تغییر سبک زندگی و دستیابی به اهداف است.

۵. فرد از فرصت‌ها استفاده نمی‌کند
شاید متوجه شده باشید که افراد بی‌انگیزه اغلب از اینکه شانس به آنها رو نمی‌کند، می‌نالند. اما واقعیت این است که آنها به‌دنبال فرصت‌هایی نیستند که امکان کسب موفقیت، ثروت و خوشبختی را فراهم می‌کند. فرصت‌ها همین دور و بر هستند، فقط باید پیدا‌یشان کنید و از آنها بهره ببرید. کسی موقعیت‌های خوب را در سینی نقره‌ای به شما پیشکش نمی‌کند!

چه باید کرد؟
خطر کنید و از فرصت‌ها استفاده کنید. یاد بگیرید از ناحیه‌ی امن‌تان خارج شوید. این را بدانید که آدم هیچ‌وقت آن‌قدر که دلش می‌خواهد، آماده نخواهد بود، پس نترسید و اقدام کنید.
.
. شاید ادامه داشته باشد.
دکتر ترکمان، مشاوره سپیدار همدان

7 پسندیده

دوستان برای اینکه انگیزه بیشتری داشته باشیم باید واقعیت گرا باشیم، یعنی واقعیت را همانگونه که هست بپذیریم.
به عنوان مثال من زبان انگلیسی به خوبی بلد نیستم و مدرک بالایی هم دارم است آیا این دلیلی برای گفتن من نمی توانم؟ یا جمله دیر است؟ می باشد.
جواب خیر است.
اول باید بپذیریم که کم کاری از خودمان است و در قدم بعدی به این فکر کنیم که از همین الان شروع به یادگیری کنیم ، چون ناخواسته زمان در گذر است و می گذرد پس هر وقت شروع کنیم دیر نیست.
یه جمله بگم و تمام: مشکلات و شکست ها انسان ها را قوی تر میکند.
در احادیث ما هست: محکم ترین چوب ها چوب بیابان است و پر حرارت ترین چوب ها هم چوب بیابان است.
شکست ها شما را مقاوم تر میکند.

2 پسندیده