معرفی کتاب های زیبوک: آثار رولد دال (بررسی موردی کتاب ماتیلدا)

image

با سلام خدمت دوستان زبانشناس
امروز قصد دارم به معرفی کتاب های رولد دال نویسنده ی مشهور بریتانیایی که آثار او به ویژه در میان نوجوانان بسیار محبوبه بپردازم. آثار رولد دال از جمله کتابهایی هست که ای جی هوگ در درس دهم انگلیسی قدرت توصیه به خوندنشون میکنه.
بسیاری از آثار رولد دال به فیلم در آمده اند. آثار رولد دال معمولا روایتگر نوجوان هایی هستند که به نحوی زندگی خوبی ندارن و ناگهان با یک اتفاق زندگیشون زیر و رو میشه. همچنین کتاب های وی معمولا حاوی ارزشهای اخلاقی هم هست و کمی هم شوخ طبعی. جزئیات داستان به خوبی در آثار وی روایت شده که خواننده رو به طرز شگفت انگیزی در متن واقعه وارد میکنه. کتابهای دال چندان طولانی هم نیستن و واقعا مطالعه ی اونها رو به همه ی شما دوستان توصیه میکنم.
کتاب هایی که از رولد دال در اپلیکیشن زیبوک، قفسه ی نوجوانان موجوده این ها هستند:

یکی از کتابهایی که من واقعا از خوندش لذت بردم ماتیلدا بود. ماتیلدا دختر کوچکی است که مورد توجه والدینش نیست و پدرش او را یک احمق می نامد. او هم برای انتقام از پدرش دست به چه کارهایی که نمیزند! او علاقه ی زیادی به کتاب خواندن داشته و وقتی وارد دبستان میشود معلم مهربان خود خانم هانی را شگفت زده می کند. خانم هانی متوجه می شود که سطح سواد ماتیلدا بسیار فراتر از هم ردیفان اوست. از طرف دیگر مدیر مدرسه یعنی خانم ترانچبول شخصی تندخو و زورگوست که بچه ها را شکنچه می دهد و کسی هم جرات مقابله با او را ندارد. ماتیلدا کم کم متوجه می شود که قدرت جادویی دارد و…
گفتم داستانو نگم که خودتون مطالعه اش کنید و لذت وافر ببرید. در واقع میشه چنین گفت که رولد دال در این داستان به طرز زیبایی کتاب خوانی و اهل مطالعه بودن را به عنوان عامل قدرت دهنده و رهایی بخش ماتیلدا نشان داده است و در این کار هم موفق بوده است. امیدوارم شما هم از این کتاب و دیگر آثار رولد دال در کنار یادگیری انگلیسی لذت ببرید. منتظر بازخوردتان هستم.
موفق باشید.

15 پسندیده