♦ معرفی کتاب های زیبوک: Dracula by Bram Stoker (دراکولا)

سلام دوستان؛

در این تاپیک با معرفی دراکولا همراه شما هستم.

02


:blue_book: نام کتاب: Dracula

:writing_hand: نویسنده این کتاب: Bram Stoker

:date: سال انتشار اولیه: 1897

:books: صفحه ی Goodreads کتاب: لینک

:1234: تعداد لغات کتاب: 6938

:timer_clock: مدت زمان کتاب صوتی: ۱۵ ساعت و ۲۵ دقیقه


جلد چاپ نخست:

200px-Dracula1st


درمورد کتاب

:pushpin:دراکولا ، رمان ترسناکی است که در سال ۱۸۹۷ توسط نویسنده ایرلندی، برام استوکر (۱۸۴۷-۱۹۱۲) نوشته شده است. رمان، معرفی شخصیت کنت دراکولای خون آشام ، و داستانی از تلاش دراکولا برای سفر از ترانسیلوانیا به انگلستان، برای پیدا کردن خون تازه و گسترش مردگان زنده (خون آشام) و هم چنین شرح جنگ میان دراکولا و گروه کوچکی از زنان و مردان به رهبری پروفسور ون هلسینگ ، می‌باشد. اگرچه استوکر خون آشام را اختراع نکرد، اما سبک جدیدی از آن را ایجاد کرد که منجر به ساخت فیلم‌ها و تئاترهای مختلفی در تفسیر آن گردید. داستان دراکولا ، خاطرات روزانه‌ای است که توسط مجموعه‌ای از نامه‌ها، تعریف می‌شود و حوادث رمان به صورت گسترده در ترانسیلوانیا و انگلستان در دهه ۱۸۹۰، رخ می‌دهد.

ee0e97bc1927080b2176597718cefc68

داستان در زمانی در قرن نوزدهم آغاز می‌شود، که جاناتان هارکر ، وکیل جوان انگلیسی، به منظور نهایی کردن واگذاری مستغلات انگلستان به کنت دراکولا ، به قلعه دراکولا واقع در ترانسیلوانیا سفر می‌کند. هارکر زمانی که ترس روستاییان را بعد از مطلع شدنشان از مقصد او، می‌بیند، بسیار عصبی می‌شود؛ با اینحال به راه خود به سمت قلعه ادامه می‌دهد تا مامور کنت او را می‌بیند. راهنمای مرموز او را به سمت قلعه هدایت می‌کند، به سمت تاریکی مطلق.

با اینکه رمان دراکولا یک داستان تخیلی است اما داستان دارای ریشه‌های تاریخی نیز هست. البته درباره اتصال‌های تاریخی رمان با واقعیت، تردیدهایی نیز وجود دارد. براساس مقاله “ در جستجوی دراکولا “، که توسط رودا فلورسکو و ریموند مک نالی در سال ۱۹۷۲ منتشر شد، ارتباط‌هایی بین متولد تاریخی ترانسیلوانیایی به نام “ دراکولا ولاد سوم ” و دراکولای تخیلی برام استوکر ، توجهات عمومی را به خود جلب کرد. گفته شده است که، ولاد سوم در طول حکمرانی‌اش (۱۴۶۲-۱۴۵۶) ۴۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ نفر از شهروندان اروپایی (رقبای سیاسی، مجرمان، و هر فردی که به عقیده او برای بشریت بیهوده بود) را به قتل رسانده بود، مخصوصاً از طریق به چهارمیخ کشیدن آنها.

قبل از نگارش داستان دراکولا ، استوکر ۷ سال را به بررسی افسانه‌های فلکلور اروپایی و داستان‌های خون آشامی گذراند. او از مقاله امیلی جرارد ، با عنوان “ خرافات ترانسیلوانیا ” که در سال ۱۸۸۵ منتشر شد، الهام گرفت. استوکر بعدها اعتراف کرد که زمانی کابوسی درباره یک “ پادشاه خون آشام ” داشته است، که از غارش بیرون می‌آید؛ این کابوس به گفته او، به خاطر خوردن گوشت خرچنگ زیاد با سس مایونز فراوان به سراغ او آمده بوده است؛ که منجر به نوشتن داستان دراکولا شده است.

شخصیت دراکولا مشهورترین خون‌آشام در ادبیات و سینماست و در آثار بسیاری که پس از کتاب برام استوکر به وجود آمده‌اند ظاهر شده‌است.
فیلم دراکولای برام استوکر اثر فرانسیس فورد کاپولا که برنده‌ی سه جایزه‌ی اسکار شد، برپایه‌ی همین رمان است.


Dracula Quotes

  • “We learn from failure, not from success!” …
  • “I am longing to be with you, and by the sea, where we can talk together freely and build our castles in the air.” …
  • “Once again…welcome to my house. …
  • “There is a reason why all things are as they are.” …
  • “I am all in a sea of wonders.
9 پسندیده

:clap::clap::clap::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::clap::clap::clap:

4 پسندیده