معرفی کتابهای زیبوک: تار شارلوت (charlotte's web)

با سلام خدمت دوستان زبانشناس
در این تاپیک با معرفی رمان تار شارلوت همراه شما هستم. این کتاب در اپ زیبوک در قفسه ی نوجوانان قابل دسترسی است:

تار شارلوت رمانی دوست‌ داشتنی است که همه گرو‌های سنی می‌توانند آن را بفهمند. کتابی مختص زبان کودکان که بسیاری از بزرگسالان نیز می‌گویند این کتاب مشهور مورد علاقه‌شان است. این کتاب بخشی از برنامه آموزشی ملی در بعضی از مدارس در سراسر دنیاست، بنابراین بسیار محتمل است که این کتاب در مکالمات روزمره مطرح شود. می‌توان حداقل تضمین داد که اکثر انگلیسی‌ زبانان این کتاب را حداقل یک بار خوانده‌اند.
این کتاب همچنین در مجموعه ی 100 رمان بسیار محبوب نوجوانان قرار گرفته است.

رمان تار شارلوت توسط “E. B.” White در سال 1952 نوشته و منتشر شده است.

220px-CharlotteWeb

خلاصه داستان:

یک بچه خوک که نزدیک است تا به خاطر وضعیتش کشته شود (او کوچکترین خوکی است که به دنیا آمده و به عنوان موجودی بی‌ ارزش و بدون استفاده در نظر گرفته شده است) توسط دختر کوچکی به اسم فرن آربل نجات داده می‌شود. او خوک را به سرپرستی می‌گیرد و از او مراقبت می‌کند. فرن اسم خوک را ویلبر می‌گذارد.

فرن وقتی ویلبر بزرگ می‌شود و باید به مزرعه دوری که مال عمویش است فرستاده شود، بسیار ناراحت می‌شود. رابطه و دوستی فرن با ویلبر بسیار قوی است. وقتی ویلبر به مزرعه فرستاده می‌شود، همه دیگر حیوانات مزرعه او را نمی‌پذیرند و او به خاطر از دست دادن دوست انسانش گریه می‌کند.

یک روز او صدایی می‌شنود. اما نمی‌تواند چیزی ببیند. صدا به او قول می‌دهد تا با او دوست شود.

صدا متعلق به یک عنکبوت کوچک به نام شارلوت است. شارلوتِ عنکبوت، پی می‌برد که کشاورزان می‌خواهند ویلبر را بکشند. او قول می‌دهد تا برنامه‌ای ترتیب دهد تا زندگی ویلبر را نجات دهد.

کشاورزان روز بعد شگفت زده می‌شوند وقتی عبارت “some pig” را می‌بینند که شارلوت با تارهایش تنیده است و …

تار شارلوت در واقع دوستی یک خوک و عنکبوت را توصیف می کند که حتی حاضرند زندگی خود را پای این دوستی فدا کنند.

220px-Charlotte's_Web_2006

از این کتاب اقتباس هایی هم صورت گرفته است که در این باره می توان به انیمیشن محصول سال 1973 و فیلم محصول سال 2006 اشاره نمود.

امیدوارم از خواندن این کتاب لذت ببرید.
موفق باشید.

منبع: سایت آموزشگاه برنا

9 پسندیده