خلاصه‌ی قانون دهم از کتاب ۴۸ قانون قدرت: آلودگی

سلام دوستان
امیدوارم حال همگی خوب باشه :hibiscus::hibiscus:
به دلیل مشغله‌های زیاد این مدت نتونستم فعالیت چندانی تو تالار داشته باشم. زبان آلمانی رو شروع کردم به خوندن و تمام وقت آزادمو گرفته. امروز بعد از مدت‌ها تونستم یه فصل دیگه از کتاب ۴۸ قانون قدرت رو بخونم. از تمام فصولی که خوندم این فصل رو بیشتر از همه دوست داشتم و بهش باور کامل دارم.

از افراد ناراحت و بدشانس دوری کنید
این احتمال وجود دارد که بدبختی شخصی دیگر باعث مرگتان شود. حالت‌های احساسی همچون بیماری‌ها، مسری هستند. ممکن است احساس کنید دارید به شخصی که در حال غرق شدن است کمک می‌کنید، اما درواقع به بدختی خودتان سرعت می‌بخشید. افراد بدبخت معمولا بدبختی را به سمت خودشان می‌کشند، آن را به سمت شما هم سوق می‌دهند. به جای این، با افراد شاد و خوش‌شانس معاشرت کنید.
وقتی که احساس کردید در حضور یک شخص آلوده (به بدبختی) هستید، بحث و گفتگو نکنید، به دنبال کمک کردن نباشید، به فکر دوستی نباشید، در غیر اینصورت گرفتار می‌شوید. از حضور شخص آلوده فرار کنید، در غیر اینصورت مجبور هستید عواقب آن را تحمل کنید. انسان‌ها به شدت در معرض حالت‌ها، احساسات و حتی طرز تفکر افرادی هستند که وقتشان را با آن‌ها سپری می‌کنند.
در بازی قدرت، افرادی که با آن‌ها معاشرت می‌کنید حیاتی و مهم هستند. خطر ارتباط با افراد آلوده این است که وقت گران‌بها و انرژی‌اتان را برای خلاص شدن از دستشان تلف می‌کنید.

انواع زیادی افراد آلوده وجود دارند که باید از آن‌ها برحذر باشید. اما بدترین آن‌ها شخصی است که از نارضایتی مزمن رنج می‌برد.
تنها یک راه حل برای آلودگی وجود دارد: قرنطینه.
اما زمانی که مشکل را شناسایی کنید دیگر خیلی دیر است.

هیچگاه خطر افراد آلوده را دست کم نگیرید.

9 پسندیده

چقد تلخه این
به نظرم هیچ آدمی پیدا نمیشه ک دائم خوشحال باشه و حس ناراحتی نداشته باشه
اگه قرار باشه اینطور باهاش برخورد بشه به مرور هر فردی حداقل یک بار کنار گذاشته شدن از سمت اطرافیان نزدیکش رو تجربه میکنه و کمکم دنیایی ساخته میشه بر محور “من”
مرسی پروین جان :rose::rose::rose::rose:
آرزوی موفقیت در یادگیری زبان آلمانی :v:

5 پسندیده

اون وقت چجوری به قانون انسانیت عمل کنیم وبه هم کمک کنیم

2 پسندیده

عالی بود، ممنون
مثل همیشه به قشنگترین شکل ممکن، زشت ترین حقایق ممکن رو به اشتراک گذاشتین :sweat_smile:
با آرزوی موفقیت در امر زبان آموزی هاتون

3 پسندیده

منظورش این ناراحتی‌های عادی نیست. اگه کتاب رو بخونید متوجه منظورش می‌شید

سپاس عزیزم :smiling_face_with_three_hearts:

2 پسندیده

ترسناکه کتابش :joy::joy:
برسم حتما میخونمش

3 پسندیده

سلام

خیلی عالی

این قسمتش به نظرم خیلی نکته خوبی اشاره کرده بود. که به درد ما هم میخوره. من خودم به شخصه از افرادی که زیاد ناله میکنن سعی میکنم اجتناب کنم. منظورم از افرادی که ناله میکنن افرادی هستن که تقریبا به همه چیز بدبین هستن و کلا هم از زمین و زمان شاکی هستن بدون اینکه خودشون قدمی بر دارن.

کمک کردن هم شرایطی داره به نظرم. بایستی اولا در توان ما باشه ثانیا شخص مقابلمون پتانسیل دریافت کمک داشته باشه. قطعا به هرکسی صلاح نیست کمک کنیم.

6 پسندیده

خواهش می‌کنم
واقعیت تلخه :grimacing:

ممنونم لطف دارید :pray:

2 پسندیده

دقیقا منظور نویسنده هم همینه. برای کسایی که خودخواسته در مغاک بدبختی فرو میرن کاری از دست دیگران برنمیاد. اینجور افراد تمام تلاششون اینه که دیگران رو با خودشون به مغاک فرو ببرن. من خودم همیشه از اینجور آدم‌ها فاصله گرفتم چون تاثیرشون اجتناب‌ناپذیره

2 پسندیده