نقشه راه بعد از انگلیسی قدرت

سلام دوستان وقت بخیر

من مقداری بین مطالب تالار گشتم ولی مطلب جامعی پیدا نکردم برا این موضوع لطفا همه دوستان زحمت بکشن و بیان تجربیاتشون رو بگن که این دیگه topic یه topic جامع بشه برا هر کسی که میخواد دوره جدید بعد از انگلیسی قدرت رو شروع کنه…

میخواستم نظرات دوستان رو بدونم و از تجربیاتشون استفاده کنیم که بعد از اتمام پکیج انگلیسی قدرت چه مسیری رو پیش گرفتن؟؟

و یه سوال دیگه که برام پیش اومده این هست که : من نگاه کردم episod های بسته real english به نسبت episod های قدرت خیلی طولانی تر هستند
حالا از دوستانی که تجربه استفاده از این دوره و یا دوره مشابه دارند خواستم بدونم
شما چه روشی برای مطالعه این دروس دنبال کردید ؟؟
و یک فصل رو تا چند روز ادامه میدادین؟؟ و
مثلا episod های طولانی تر رو بهتر تیکه تیکه کنیم یا اینکه همش رو یکجا گوش بدیم بهتره؟؟
**در آخر اینکه : **
**و هرچیزی که فکر میکنید نیاز هست بیان کنید تا دوستانی دیگه که قصد شروع این بسته ها دارند شروع بهتری بداشته باشند **

پیشاپیش عید دوستان هم تبریک میگم :tulip:

12 پسندیده

سلام؛ ضمن عرض تبریک و خدا قوت به همه ی عزیزان زبانشناس که قدرتمند و هدفمند دوره های زبانشناس از جمله دوره ی جذاب انگلیسی قدرت را پیش می برند. :rose:
بنده بر اساس تجربه ی خودم می تونم بگم یکی از دوره های جذاب بعد از این مرحله دوره ی انگلیسی واقعی هست. آنچه من تا کنون از این دوره متوجه شدم اصلا برداشت درستی گویا نشده این دوره اصلا اصطلاحات خیابانی نداره که بگیم برای این موارد چون ما کاربردی نداریم لذا فعلا نیازی نداریم یا اینکه حداقل از طریق فیلم یاد خواهیم گرفت. اما خیر دوره انگلیسی واقعی بر محوریت موضوع درس اصطلاح داره مثلا درس زلزله اصطلاحات آن مربوط به شرایطی است که اتفاق ناگهانی رخ می دهد چه عکسالعملهایی وجود دارد و برحسب شرایط چه اصطلاحاتی بکار میره؛ یا درس سفر به واشنگتن اصطلاحات مربوط به خوش گذراندن.
این دوره هر درس ۴ بخش رو شامل میشه که هر درسی رو که شروع می کنید اول یکبار فقط درس مکالمه خوانده شود بعد درس واژگان حتی اگر فرصت کمی دارید بخش بخش کنید تا به تسلط و آشنایی اولیه برسید بعد مینی استوری و pov
این دوره بنده بیشتر روی واژگان تمرکز داشتم چون خط به خط مکالمه، تلفظ و مثال اصطلاح رو بهمراه داره. قبلا بنده هر درس رو یک هفته میخوندم و بعد با روش سیکلی مرور میکردم یعنی بعد از اتمام درس ۲، یک هفته هر دو درس اول رو مرور میکردم. بعد درس ۳؛ یک هفته هر سه درس، و همین طور تا الی آخر. اما برای تسلط بهتر، من کل اصطلاحات و جملات زیبا و کاربردی مکالمات رو می نویسم با ماژیک رنگی و برگه رو تا مدت یک هفته که درسها رو می خونم یک صفحه از نوشته ها رو هم روی مانیتور کامپیوتر می چسبانم تا فقط لحظه لحظه چشمم به اصطلاحات بخوره و مرور چشمی بشود.
من این دوره را هم به صورت آموزشی با یکی از دوستان کار میکنم که در آن خلاقیتهای زیادی بکار میبریم گاها شخصیت سازی و داستان سازی میکنیم و همچنین بعد اتمام هر درس داستان سازی بر اساس اصطلاحات همه ی درسها رو داریم. کلا با تنوع و خلاقیت می توان این دوره را با نهایت دوست داشتن سپری کنید. و حتی به زمان طولانی اپیزودها هم فکر نخواهید کرد. این تجربه بنده از این دوره
اما دوره VIP این دوره من بخاطر شخصیت مکرر ای.جی به صورت سلیقه ای و هر موقع احساس نیاز به تنوع میکنم می خونم و یکی از دروس این دوره برام جالب بود ای.جی بخشی از دیالوگ فیلم رو توضیح میداد. اما برای مکالمه من خودم به شخصه نمی پسندم چون ما باید راحت صحبت کردن رو یاد بگیریم که بنظر بنده این دوره یعنی vip فاقد این ویژگی هست.
انگلیسی واقعی واقعا زندگی واقعی هست. اگر فرصت کافی هم داشته باشید پادکستهای ESL, all ears English
هم در کنار دوره مناسب هست.

دوره ی داستان های کوتاه برای لیسینینگ با سرعتهای بالا فوق العاده هستند که قطعا اول با سرعت پایین شروع بشه بهتر هست.
همه ی اینها لازمه اش یک برنامه ی متعهدانه هست.
موفق باشید.

این هم نمونه صفحات مروری:

22 پسندیده

خیلی ممنون خانم @ala

لطف کردید

3 پسندیده

خواهش میکنم. آقا امین دوره انگلیسی واقعی درست بود درس واژگان لازم نبود زیاد خوانده شود تا بهتر آنها را در داستان و درس اصلی یاد بگیریم. اما این دوره همان طور که عرض کردم بخاطر اینکه در درس واژگان همه ی جملات توضیح داده می شود با تمرکز یاد گرفتن کمک میکنه مکالمه درس رو عالی یاد بگیرید و خروجی چند تا اصطلاح نیست. بلکه جمله سازی و مکالمه خواهد بود.

6 پسندیده

بازم خیلی ممنون
خیلی آموزنده بود…

یعنی شما بعد از دوره قدرت تمرکزتون روی real english بود یعنی کنارش از منابعی دیگه استفاده نمیکردید؟؟

اینکه نگفتین فایل های طولانی رو تیکه تیکه کنیم بهتر نیست مثلا اگر فایل نیم ستعت هست 15 دقیه صبح گوش بدیم 15 دقیقش رو ظهر ؟؟

2 پسندیده

عرض کردم منابع مکمل مجموعه ی داستانهای کوتاه بود که نه همه دروسش چند تا درس اول با سرعت بالا برای تقویت لسینینگ بود، دوره ی all ears english, ESL و گاهی داستانهای مصور ( این دوره را شبها دخترم به عنوان قصه ی شب گوش می کنه که بنده هم ایشون را در این امر همراهی میکنم) همه ی اینها بسته به زمان خودتان دارد این گستردگی منابع هم مربوط به تابستان می شد که 6 ساعت هم وقت می گذاشتم ولی الان شرایطم به یک ساعت و یا کمتر رسیده اما شما به نظرم دانشجو یا دانش آموز هستید در طی تابستان که فرصت کافی دارید می تونید این تنوع رو ایجاد کنید. اما الان اگر فرصت تون محدود هست طبق شرایط خودتان برنامه ریزی کنید اگر با پارت پارت کردن درس تمرکز تون از بین میره می تونید طوری برنامه ریزی کنید که مثلا آخر هفته وقت تون رو بر واژگان قرار دهید و بعد در طی هفته که زمان تون کمتر هست بخش بخش کنید. من قصدم خط مشی دادن نیست همه ی اینها بر اساس تجربه ی خودم عرض می کنم. دوستان دیگر هم مشارکت کنند قطعا به نتیجه بهتر خواهید رسید. این واقعا ستودنی هست که قبل از شروع کاری تحقیق اولیه را می کنید و با این خصلت می توانید در آینده برای امور مهم زندگی بهتر عمل کنید.

6 پسندیده

پس درس واژگان انگلیسی واقعی خیلی براتون مفید بوده؟ چون من درس واژگان انگلیسی قدرت رو دوست نداشتم برای همین حذفش کردم. ولی اگه درس واژگان انگلیسی واقعی فراتر از توضیح دادن کلمات و… هست و به مکالمه تون و جمله سازیتون کمک خیلی خوبی کرده حتما به درس واژگان هم گوش میدم. :joy:

4 پسندیده

سلام بله من واژگان این دوره رو خیلی دوست دارم و شخص خانم کریستین دادز چون خنده هاشون باعث میشه همزمان ما هم بخندیم و حس خشک بودن دوره نداره و کاملا real هست.
فرصت مناسب پیش بیاد کلا تکنیک تکرار خودم و تجربه و نتیجه ی آن رو در تاپیک جدا بیان می کنم.

4 پسندیده

ممنون میشم حتما بنویسید. ای کاش بتونم تا دو هفته دیگه از تجربتون استفاده کنم برای انگلیسی واقعی. همونطور که قبلا گفتم دوست داشتم یک درس قدرت بخونم یک درس واقعی اگه من رو یادتون بیاد.

2 پسندیده

با این جمله تون بله یادم اومد

تلاشم رو می کنم تا زودتر تاپیک رو آماده کنم

3 پسندیده

خیلی خیلی ممنونم :hugs:

4 پسندیده

بعد از خوندن 8 درس قدرت از این هفته یک درس انگلیسی واقعی یک درس قدرت رو شروع کردم. واقعا درک کردم که چرا درس واژگان انگلیسی واقعی برعکس قدرت خیلی مهمه و باعث میشه جمله سازی و مکالمه خیلی بهتری پیدا کنید. از مینی استوری پر تکرارش هم نگذریم! دیدگاه هم که عالی. یکی در میون خوندن قدرت و واقعی خیلی بهم تنوع داده و خیلی انگیزم بیشتر شده ممنون از شما.

راستی سایه زدن با متن و بدون متن و در آخر ReTell کردن رو هم شروع کردم خیلی حالم بهتر شده که میتونم راحت داستان هایی که میخونم رو ریتل کنم :heart_eyes: بعد از دوماه خوندن با قدرت و حالا تمرین سایه و ریتل کردن امیدوارم لهجه م بهتر بشه و تا سال دیگه قدرت و واقعی تموم میشن بتونم خیلی روون تر و بهتر از الان صحبت کنم با یه لهجه خیلی بهتر :heart_eyes:

6 پسندیده

داستان اصلی انگلیسی قدرت که 20 دقیقه هست رو از حفظ بازگو میکنید؟