کمک ضروری برای لیسنینگ

سلام هموطنان
من بنا به شرایطی برای یک دوره اموزشی به ژاپن امده ام. حتما می دونید که چقدر زبان ژاپنی ها بد هست با این وجود من بازم در درک مطلب و لیسنینگ بسار مشکل دارم. قبلاحتی نمی فهمیدم که یک جمله ساده که می گویند چی هست؟ فقط برخی از کلمات جداجدا به ذهنم اشنا می اومد و در کل از جمله و حرف چیزی نمی فهمیدم ی وقتایی برای خودم تجزیه و تحلیل می کردم که بعد متوجه می شدم اصلا مطلب را بر حتی کاملا متفاوت فهمیدم فقط مثلا یک کلمه را فهمیده بودم و باقیش را تو ذهنم ساخته بودم. الان برای جملات ساده بهتر شدم اما بازم خیلی مشکل دارم نمی تونم ارتباط برقرار کنم و انچه را که باید یاد بگیرم را یاد بگیرم. وقتی از کلیت موضوع خبر داشته باشم تا یک حدی را با این حدسیات می فهمم ولی در کل میشه گفت که انگار هیچی. چون از یک صحبت مثلا 10 دقیقه ای چند تا جمله را می فهمم باز هم یعنی هیچی
لطفا بهم کمک کنید بتونم در این مدت کمی که دارم تا یک حدی لیسنینگ ام را قوی کنم و این دوره برام بیهوده نبوده باشه.
با تشکر هموطنی در غربت

5 پسندیده

سلام,دوست عزیز
آخی چه موقعیت سختی
شما اگه ازشون درخواست کنید که یکم آرومتر حرف بزنند, مطمئنا قبول میکنند
ولی خب یادگیری زبان یه مهارت زمان بره
شاید اگر بتونید یه کلاس یادگیری زبان ثبت نام کنید همونجا کمک کننده باشه
شایدم بعضیاشون زبان انگلیسی بلد باشن و بتونن به انگلیسی باهاتون صحبت کنند
داشتن یه دیکشنری صوتی هم می تونه کمک کننده باشه

4 پسندیده

ادامه دادن بحث از کمک ضروری برای لیسنینگ:

بازم سلام
فکر کنم بد نوشتم منظورم زبان انگلیسی هست نه زبان ژاپنی. لیسنینگ انگلیسی ام بده

2 پسندیده

این نرم افزار خب لیسنینگ قوی میکنه دیگه… بالاخره به زمان و تمرین نیاز هست

2 پسندیده

برای تقویت مهارت شنیداری شما باید فاکتور های زیادی رو در نظر بگیرید.

فاکتورهای اساسی:

  1. لغات
  2. سرعت
  3. تلفظ

لغات چیزیه که یک زبان آموز باید در وهله اول در خودش پیشرفت بده. اگه دایره لغات شما کم باشه مشخصه که نمیتونید متوجه شید چی میگن. پس سایر تمرینات این مهارت بیهودست چون ذهن شما لغات کافی نداره

دومی سرعته که کسی که یه مقداری لغات اساسی و پایه ای رو میفهمه ولی مشکلش اینه دیگران سریع حرف میزنن. تو این حالت نیاز به تمرین بیشتر و گوش دادن به همون سرعت دارید. مثلا اگه یه فایل صوتی برداشتید که سرعتش بالاست به جای اینکه یک بار گوش بدید اون رو 10 الی بیشتر گوش میدید تا اینکه دستتون بیاد. از متن هم کمک میگیرید که به مرور سرعت این پیشرفت رو افزایش بدید. تو طول زمان هم ذهن شما با سرعت مربوطه خودش رو هماهنگ میکنه و شما موفق به درکش میشید.

سومی تلفظه. ممکنه شما دایره لغات و سرعت رو بفهمید ولی اشخاص با لهجه های مختلف باهاتون صحبت کنند و شما باهاش آشنایی نداشته باشید. تو این حالت شما باید دایره درک تلفظ هاتون رو افزایش بدید تا بتونید تا حد زیادی این مشکل رو برطرف کنید.

تمامی این سه فاکتور اساسی نیاز به زمان دارند و سوالی که پیش میاد اینه که شما از سطحتون آگاهی داشتید پس چرا الان در دوره ای به این با اهمیتی شرکت کردید؟

با این حال پیشنهاد من اینه شما روزانه هشت تا دوازده ساعت رو صرف شنیدن مطالب انگلیسی کنید. البته نه هر مطلبی.

منابع داخل زبانشناس رو ببینید کدومش به سطحتون میخوره و اون هارو با تکرار های بالا گوش بدید و با متون پیش برید. به مرور که بهتر شدید متون رو کنار بزارید و بدون متن همون دروس رو گوش بدید.

تا میتونید تکرار داشته باشید و سعی کنید که تکرار هاتون با کیفیت باشن. یعنی اینجوری نباشه که فایل های صوتی رو هوا پخش شن و شما مشغول کار دیگه ای باشید.

قشنگ این هشت تا دوازده ساعت رو کاملا به شنیدن با تمرکز اختصاص بدید. به مرور منابع رو سخت تر و سخت تر کنید تا سطحتون بالا بیاد.

11 پسندیده

ضمن عرض سلام هم وطن

یه نکته ی دیگه هم که در مقاله ی در این زمینه خوندم این هست که حین گوش دادن اگه کلمه ی رو متوجه نشدید اون لحظه بهش فکر نکنید که معنی ش رو بیاد بیارید خود این تحلیل ذهنی شما رو از مسیر کلام شخص مقابل دور میکنه به بقیه صحبتها گوش کنید تا شاید منظور رو در ادامه ی کلام متوجه بشید

5 پسندیده

از همگی شما سپاسگزارم.

2 پسندیده

ممنون از راهنمایی هاتون.
منابع زبانشناس لهجه خیلی بالایی دارند و فکر می کنم سرعت ام برای یادگیری این لهجه خیلی کم هست. من ی مدت البته با زمان کم در طی روز مکالمه های پادکست را که گوش میدم فکر می کنم سرعت درک تلفظ را با انها بهتر می شه فهمید البته شاید به خاطر سرعت کم برخی مکالمات هست. از مکالمات شما هم جملات خیلی ساده را متوجه می شوم با این وجود ایا باز هم پیشنهاد شما همان منابع زبان شناس هست؟

2 پسندیده

هر سه اپلیکشن

زبانشناس
زیبوک
زوم

هر سه رو ادغام کنید و فشرده شنوی داشته باشید

با زبانشناس دوره هارو مطالعه کنید
با زیبوک گسترده خوانی داشته باشید
با زوم هم ویدئو های سخت تر رو ببینید. مثل استند آپ کمدی، فیلم و تد تاک ها

4 پسندیده

سپاسگزارم از راهنمایی شما

2 پسندیده

بسیار جالب بود و مفید :ok_hand::ok_hand::ok_hand::clap::clap::sunflower::hibiscus::tulip::rose:

3 پسندیده