معرفی کتاب های زیبوک، تحصیلکرده (educated)

سلام دوستان
امروز قصد دارم کتاب تحصیلکرده رو معرفی کنم. شما عزیزان میتونید این کتاب رو در نرم افزار زیبوک مطالعه کنید:

تحصیلکرده (Educated) کتابی در سبک اتوبیوگرافی از تارا وستوور است. تارا دختری است که در آیداهوی آمریکا (سپتامبر ۱۹۸۶) و در خانواده‌ای مورمون و به شدت متعصب و پدرسالارانه به دنیا می‌آید. دوران کودکی تارا و خانواده‌اش شدیدا زیر سایه باورهای مذهبی پدر خانواده قرار دارد. آنها به سختی خود را برای روزهای آخرالزمان آماده و مجهز می‌کنند. نوجوانی تارا با کارکردن در حیاط ضایعات و خودروهای اوراقی سپری می شود. پدر تارا دارای اختلال دوقطبی است و سخت‌گیری و سوءظن او به حکومت، موسسات درمانی، آموزش دولتی و … سبب می‌شود که تارا به مدرسه نرود و تا هفده‌سالگی رنگ کلاس را نبیند، تا ۹ سالگی فاقد شناسنامه است و هیچگاه او را نزد پزشک یا درمانگاه نمی‌برند. کتاب تحصیل‌کرده، سرگذشت پر فراز و نشیب تارا برای تحصیل‌کردن و در عین حال حفظ خانواده است. این کتاب اولین بار در فوریه ۲۰۱۸ به چاپ رسید و بلافاصله به کتابی پرفروش مبدل گردید. باراک اوباما در توصیف این کتاب می‌نویسد: تحصیلکرده، سرگذشت فوق‌العاده دختر جوانی است که در خانواده‌ای در آیداهو زاده و بالنده می‌گردد که برای بقا در آخرالزمان می‌کوشند. دختری که با چنگ و دندان برای تحصیل‌کردن مبارزه می‌کند و در همان حال نسبت به دنیایی که پشت‌سرش باقی گذاشته، درک و عطوفت عمیقی نشان می‌دهد. بیل گیتس پس از گفتگو با تارا وستوور نوشت: تا وقتی کتاب تارا وستور را نخوانده بودم فکر می‌کردم استاد خودآموزی هستم، ولی توانایی تارا در یکّه و تنها آموختن مرا ضربه فنی کرد. از این که به تازگی در مورد کتابش با هم به گفتگو نشسته‌ایم هیجان زده‌ام.
کتاب تحصیلکرده تا کنون بیش از یک سال است که در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون و نیویورک‌ تایمز قرار دارد.

220px-Tara_westover_9010148

نظر من در مورد کتاب:

در کل کتاب خوبی بود. اما گاهی اوقات برام کسل کننده و تلخ بود. بعضی از قسمتهای کتاب خیلی تلخه. مثل اونجایی که نویسنده مدام از برادر بزرگترش کتک میخوره و پدر و مادرش حرفش رو باور نمیکنند و در آخر هم او را از خانواده ی خود به کلی طرد می کنند. با این حال به نظر من این کتاب بسیار الهام بخشه. وقتی شخصی به طور انقلابی باورهای خانواده رو کنار میذاره و دوست داره دنیای خودش رو بسازه، همچنین با تلاش و سختی و با وجود اینکه اصلا به مدرسه نرفته به درجات بالای علمی میرسه، خیلی جالب و تحسین برانگیز هستند. قسمت هیجانی کتاب تازه از فصل بیستم به بعد (کلا چهل فصله) شروع میشه. وقتی تارا وارد دانشگاه میشه و زندگی جدیدی رو تجربه میکنه، تو زندگی شخصیش به مشکل برمیخوره و اونطور که خودش توصیف میکنه تبدیل به شخص دیگری میشه و …

خلاصه اینکه خوندن این کتاب رو به همه ی شما دوستان توصیه میکنم. امیدوارم از این خود زندگی نامه ی پرفراز و نشیب لذت ببرید. لغات خوب و کاربردی زیادی هم در این کتاب موجوده.
موفق باشید :pray: :rose:

14 پسندیده

سلام خیلی ممنون از شما بابت معرفی این کتاب.
میشه این کتاب رو همراه با دوره داستان های واقعی خوند؟

3 پسندیده

سلام. خواهش میکنم :pray:
اگر سطح لغاتتون خوب هست بله، در غیر اینصورت کتاب های سطح بندی و نوجوانان برای شروع بهتره.

2 پسندیده

من سطح لغاتم خوبه نسبتا. بالای90درصد لغات دوره داستان های واقعی رو بلدم و به گمون خودم سطحم پایین نباشه

2 پسندیده

به نظرم یه فصل کتابو امتحانی بخونید تا ببینید مناسب سطحتون هست یا خیر.

1 پسندیده

ممنون از شما. حتما از توصیه شما استفاده میکنم. سربلند باشید

2 پسندیده