ترجمه درس «کتاب های آموزشی را دور بریزید و به انگلیسی واقعی روی بیاورید»

برای سالیان سال شما انگلیسی خوانده اید. ولی وقتی به کسی در حال صحبت کردن گوش می کنید به نظر انگلیسی ای که یاد گرفته اید نیست. آن را سخت متوجه می شوید، و وقتی که صحبت می کنید مردم احساس گیجی می کنند.

متاسفانه این تجربه خیلی مرسوم است این زمانی رخ می دهد که شما توسط روش های قدیمی آموزش داده شده باشید. جایی که معلم ها خیلی متمرکز بر کتاب های درسی و تمرین های کلاسی اند.

به همین دلیل ما از کتاب های درسی در انگلیسی بدون تلاش استفاده نمی کنیم. در حقیقت من به شما اجازه می دهم که کتاب های درسی خود را به دور بیاندازید. بفرمایید. آنها را به سطل آشغال بیاندازید. همانگونه که قبلا گفته ام کتاب های درسی راه درست برای یادگیری زبان نیستند. با انگلیسی بدون تلاش شما انگلیسی واقعی را یاد می گیرید که قانون ششم ماست.

کتاب های درسی مشکلات زیادی دارند. اول اینکه آنها متمرکز بر گرامر هستند. ما قبلا درباره این موضوع صحبت کرده ایم که چرا شما باید بیخیال کتاب های گرامری شوید. یکی دیگر از مشکلات بزرگ کتاب های درسی این است که بیشتر به یادگیری انگلیسی رسمی می پردازند. این فرم از انگلیسی بیشتر در نوشتن مشاهده می کنید. کتاب های درسی خیلی متکی به دیالوگ های نوشته شده است که کاملا غیر طبیعی اند.

احتمالا شما این را می شناسید:

  • Hello
  • Hello how are you?
  • I’m fine and you?

کتاب های درسی شاید همراه فایل صوتی ای باشند که صداگذار این دیالوگ را با ریتمی عجیب و تلفظی کاملا غیر طبیعی می خواند.
پس در زندگی واقعی برای شما چه رخ می دهد؟ شما دیالوگ های کتاب های درسی را خوانده اید، و فکر می کنید که انگلیسی را می دانید سپس به کشوری که در آنجا انگلیسی صحبت می کنند همانند آمریکا می روید. یک شخص را در ایستگاه اتوبوس ملاقات می کنید و آنها به شما می گویند: hey what’s up? بله آنها به شما سلام کرده اند و از شما می پرسند که حالتان چطور است (how are you) ولی آنها در حال استفاده از انگلیسی عمومی هستند که بیشتر میان بومی زبانان رواج دارد.

در حقیقت، به عنوان معلمی در سن فرانسیسکو، این شکایت مرسوم را از بیشتر دانش آموزانم شنیده ام. آنها از کشور های بسیاری برای تحصیل به آمریکا آمده بودند. خیلی از آنها خود را در سطح پیشرفته انگلیسی میدیدند. خیلی از آنها نمرات عالی ای گرفته بودند.
با این حال زمان مکالمه با افراد واقعی که می رسید، مشکلات خیلی زیادی داشتند. دانش آموزی به نام اومبرتو را به یاد دارم که به من گفته بود من نمیتوانم حرف هیچ کس را متوجه شوم. نمی توانم حرف مردم را در ایستگاه اتوبوس متوجه شوم، نمی توانم حرف گارسون ها را در رستوران ها متوجه شوم. من فکر می کردم که در سطح پیشرفته انگلیسی قرار دارم ولی اصلا نمیتوانم حرف کسی را متوجه شوم. درست همانند دانش آموزان دیگر اومبرتو کتاب های درسی مرسوم را مطالعه کرده بود و هیچوقت مکالمات واقعی انگلیسی را یاد نگرفته بود. او نمرات خوبی در امتحانات کسب کرده بود ولی نمی توانست در زندگی واقعی عملکرد خوبی در انگلیسی داشته باشد.

تلفظ واقعی نیز تفاوت بسیاری با چیزی که شما در کتاب های درسی و فایل های صوتیشان شنیده اید دارند. این موردی دیگر از سختی های است که دانش آموزان استفاده کننده از روش های قدیمی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

مدارس معمولا تلفظ رسمی وارد شده در دیکشنری ها را تدریس می کند. با این که کتاب های درسی به شما how are you را آموزش می دهد یک شخص آمریکایی واقعی اینگونه آن را بیان می کند howya doin? Hozit goin? Hey whassup? یا nice-ta meetcha.
برای مکالمه داشتن واقعی در انگلیسی شما نیاز به فهم انگلیسی واقعی دارید. و این ها تنها مثال هایی ساده از سلام و احوال پرسی هستند. زبان شامل کلی از این مثال هاست. بی دلیل نیست که حتی دانش آموزان سطح پیشرفته کتاب های درسی نیز برای مکالمه با افراد واقعی تقلا می کنند.

اصطلاحات مشکل مرسوم دیگر برای دانش آموزان کتاب های درسی است. انگلیسی سرشار از اصطلاحات مختلف است. با این حال شما کمی از آنها را در کتاب های درسی یاد میگیرید. تازگی مکالمه ای را با پدرم درباره موضوع تجارت ضبط کردم. بعد ها که آن مکالمه را مرور کردم شگفت زده شدم که چقدر از اصطلاحات در یک مکالمه کوتاه استفاده کرده بودیم.

اصطلاحات عباراتی هستند که مفهومی متفاوت از تک کلمه ها دارند، آنها اغلب بسته به استعاره ها یا موضوعات فرهنگی اند و می تواند از لحاظ درک کردن بسیار مشکل باشند. بطور مثال در یک ملاقات تجاری یک همکار ممکن است به شما بگوید we scored a touchdown on that project. این اصطلاح از فوتبال آمریکایی می آید و معنی موفقیتی بزرگ یا پیروزی را دارد. با اینکه این اصطلاح خیلی میان آمریکایی ها مرسوم است، شما این را در کتاب های درسی یاد نمی گیرید.

روشن است که کتاب های درسی ابزاری نا موثر برای یادگیری اند. پس از چه ابزاری استفاده کنیم؟ شما همانند روشی که بومی زبانان انگلیسی را یادگرفته اند زبان را یاد خواهید گرفت اگر از ابزاری معتبر استفاده کنید. از ابزار انگلیسی واقعی استفاده کنید: قانون ششم. منظورم از واقعی چیست ؟ از منابع انگلیسی صحبت می کنم که برای بومی زبان است یا خیلی مشابه به آن چیزی است که آنها استفاده می کنند. آنها از کتاب ها، مطالب، کتاب های صوتی، پادکست ها، ویدئو ها و… استفاده می کنند.

شما می توانید چندین و چند منابع صوتی از انگلیسی واقعی را در اینترنت پیدا کنید. پادکست ها عالی اند. من خودم پادکست ضبط می کنم. شما می توانید به https://itunes.apple.com/us/podcast/effortless-english-podcast/id188333691 بروید و به من که درباره انگلیسی، درباره یادگیری و ایده هایم صحبت می کنم گوش دهید. کاملا رایگان، و آسان است. شما میتوانید گوش بدهید و گوش بدهید و گوش بدهید. حجم زیادی از انگلیسی واقعی در پادکست های من موجود است. من خیلی معمولی درحال صحبت کردن هستم. من بومی زبانم. در حال بازی کردن یا خواندن نیستم.

و هزاران پادکست دیگر در اینترنت موجود است. میتوانید پادکست هایی درباره یادگیری انگلیسی انتخاب کنید یا بهتر از آن می توانید پادکستی را انتخاب کنید به موضوع آن علاقه مند هستید. اگر از ورزش خوشتان می آید پادکست های انگلیسی را انتخاب کنید که مردم در آن درباره ورزش صحبت می کنند. اگر از ماشین خوشتان می آید کسی را پیدا کنید که درباره ماشین ها صحبت کند. اگر ورزش یا سلامتی دوست دارید پادکستی درباره آنها پیدا کنید.

کتاب های صوتی راهی فوق‌العاده برای تمرین توانایی شنوایی شماست. کتاب های صوتی کتاب هایی اند که دیگران آن را می خوانند و برای مخاطب ضبط می کنند. پس به جای خواندن کتاب، شما به آن گوش می دهید. نکته اینجا است که شما کتاب های صوتی ای انتخاب کنید که برای بومی زبانان ساخته شده باشند. همچنین کتاب هایی را انتخاب کنید که برای شما آسان باشند. ممکن است که شما نیاز داشته باشید از کتاب های کودکان شروع کنید. مشکلی نیست. من به شما تضمین می کنم که گوش دادن به کتاب های کودکان خیلی جالب تر و مفید تر از استفاده از کتاب های حوصله سر بر درسی است.

یکی از مثال های مورد علاقه من از منابع معتبر، استفاده از کتاب های کودکانه ای است که با فایل صوتی باشند. اینها بسیار مفید هستند. چرا که شما می توانید هم گوش بدهید و همزمان آن را بخوانید. شما خیلی ساده می توانید لغات نا مفهوم را در دیکشنری پیدا کنید. معمولا مجبورم می‌شوم دانش آموزان بالغ خود بگویم که زیاد از خواندن کتاب‌های کودکانه خجالت نکشند. شما احتمالا خواندن کتابی از دکتر سیز را خیلی جالب تر از خواندن کتاب های درسی بیابید. چون داستان واقعی نوشته شده برای بومی زبانان است.

اگر بهتر شدید و به سطح بالاتری رسیدید میتوانید به کتاب هایی گوش بدهید که برای نوجوان ها و جوان ها هستند. فقط به گوش دادن انگلیسی واقعی ادامه دهید. وقتی که چیزی برایتان آسان شد سپس موضوعی را انتخاب کنید که کمی سختر باشد تا اینکه آن نیز آسان شود. سر انجام وقتی که شما به سطح پیشرفته می رسید می توانید به CNN یا BBC یا فیلم های آمریکایی، فیلم های بریتانیایی، استرالیایی یا … گوش دهید. ولی دوباره باید عرض کنم که آنها سطح پیشرفته اند. با چیز های آسان شروع کنید.

با تمرکز بر منابع انگلیسی واقعی شما خود را غرق در انگلیسی ای می کنید که بومی زبانان از آن استفاده می کنند. شما زبان عجیبی که فقط برای دانش آموزان تدریس می شود را یاد نمی گیرید. من تضمین می کنم با گوش دادن به انگلیسی واقعی، زبان مفیدی که در زندگی واقعی استفاده می شود یاد خواهید گرفت. همزمان چون که شما از منابع معتبر استفاده می کنید، اصطلاحات و فرهنگ را نیز آموزش میبینید که بسیار برای فهم انگلیسی گفتاری حیاتی است.

من نسخه ای صوتی از این کتاب را نیز ساخته ام که شما می توانید از این کتاب برای یادگیری انگلیسی استفاده کنید. پشت کتاب را برای اطلاعات بیشتر بخوانید.

منابع انگلیسی واقعی حتی به شما کمک می کند که سریع تر در امتحاناتی مثل TOEFL پیشرفت داشته باشید. تحقیقات انجام شده توسط دکتر اشلی هستینگ نشان داده دانش آموزانی که از منابع معتبر ( کتاب ها، فیلم ها، برنامه های تلویزیونی) استفاده کرده اند ۳۵ درصد بیشتر از آنهایی که منابع آماده سازی تافل را مطالعه کردند پیشرفت داشته اند.

خواندن چی؟ با اینکه گوش دادن تمرکز اصلی شماست ولی همچنین خواندن منابع معتبر هم بسیار قدرتمند است. با خواندن شما اصول مشابه ای که با گوش دادن به منابع معتبر انجام داده اید را دنبال می کنید. شما داستان های آسان انگلیسی یا رمان های آسان انگلیسی را می خوانید. شما کتاب هایی را انتخاب می کنید که لذت بخش هستند. چیزی را انتخاب کنید که لذت بخش است، چیزی که جالب باشد، شاید یک رمان یا شاید یک داستان ماجراجویانه یا هر موضوع یا دسته بندی که شما را جذب خود می کند.

دکتر کرشن این روش را خواندن داوطلبانه نام گذاری کرده است و راهی فوق‌العاده برای افزایش دایره لغات انگلیسی است. خواندن منابع معتبر نشان داده که واژگان را خیلی سریع تر از خواندن لیست ها می توانید یاد بگیرید. در یکی از فصول آینده شما متوجه خواهید شد که خواندن بهترین فعالیت ممکن است که بتوانید توانایی نوشتاری انگلیسی خود را افزایش دهید. تحقیقات نشان داده که خواندن و گوش دادن به منظور لذت بردن ما را در امتحان تافل به عملکردی ممتاز می رساند. همیشه به دانش آموزانم پیشنهاد کرده ام که با داستان های کودکانه شروع کنند. معمولا چیزی که برای سطح دبستانی ها یا راهنمایی باشد. برای کسانی که تازه شروع می کنند داستان های سطح بندی شده می توانند بسیار مفید باشند. همچنین من سری کتاب های گوسبامپز، هاردی بویز و ننسی درو را دوست دارم. اینها شامل تعداد زیادی کتاب هستند. با بیش از 30 موضوع در آن. آنها کتاب های بسیار آسانی هستند و می توانند به شما کمک کنند که توانایی نوشتن، سرعت خواندن و واژگان شما را افزایش دهند.

همانطور که پیشرفت می کنید طبیعتاً به سراغ کتاب ها و فایل های صوتی سخت تر خواهید رفت. یکی از استراتژی هایی که می توانید پیش بگیرید این است که نویسنده ای بیابید که خیلی به آن علاقه داشته باشید و تمام کتاب های او را بخوانید. بطور مثال اگر شما از داستان های ترسناک لذت می برید می توانید از کتاب های استفن کینگ استفاده کنید. اگر از کتاب های رمان خوشتان می آید چرا به سراغ کتاب های دنیل استیل نمی روید؟ چه بهتر اگر بتوانید نسخه صوتی اینان را نیز پیدا کنید. وقتی که شما یک سری از کتاب ها را تمام کردید، توانایی انگلیسی واقعی خود را به شکل شگفت آوری پیشرفت داده اید.

در دوره های انگلیسی بدون تلاشم من معمولا بر روی موضوعات خود سازی و موفقیت متمرکزم. من از اعضایم می خواهم که بر روی موضوعات و انگلیسی واقعی که در درسهایم وجود دارد تمرکز کنند نه به قسمتی خاص از زبان. هر چه بیشتر به شکل احساسی به موضوع در جهان اطراف ارتباط برقرار کنید یادگیری انگلیسی برای شما آسان تر می شود.

در حقیقت بهترین شرایط زمانی است که شما آنقدر در موضوع غرق شوید که کامل فراموش کنید که در حال خواندن یا گوش دادن به انگلیسی باشید. وقتی که این اتفاق رخ دهد یادگیری زبان بدون تلاش می شود.

خیلی آسان؟ خیلی سخت؟ یا درست؟

چگونه باید تصمیم بگیریم به چه چیزی گوش دهیم یا بخوانیم؟ اغلب دانش آموزانم نگران این هستند که چیزی را انتخاب کنند که بسیار آسان باشد. پیشنهاد من آن است که چیزی را انتخاب کنید که با کمترین سختی آن را متوجه شوید ولی کمی شما را به زحمت بیاندازد.

زبانشناسان این را ورودی قابل فهم به علاوه یک خطاب می کنند. این را به عنوان منابعی می خوانند که یک سطح از سطح فعلی شما بالا تر باشد. آنها این باور را دارند که دانش آموز زبان دوم را زمانی بهتر یاد میگیرند که در وضعیت کم استرس باشند و به موضوعی که مورد بحث است علاقه مند باشند.

راهی آسان برای فهم سختی یا آسانی موضوع نیاز به دیکشنری است. شما نیاز دارید که بخوانید و به موضوعی سریع گوش دهید، که فقط تعداد کمی لغات نامفهوم در هر صفحه وجود داشته باشد. چون شما بیشتر آن منبع را متوجه می شوید میتوانید معنی آن کلمات را بدون زحمت دادن به خود حدس بزنید. فقط ادامه دهید چون شما سر انجام به آن کلمات جدید بر خواهید خورد. وقتی که به آن بر خوردید شما حدسی دیگر یا حتی بهتر از قبلی، برای فهم آن کلمه خواهید زد. سر انجام شما مفهوم این واژه جدید را با لذت بردن از انگلیسی واقعی بدون نیاز به دیکشنری یاد میگیرید.

وقتی که شما به منابع واقعی انگلیسی گوش می دهید. انگلیسی واقعی ای را یاد می گیرید که آمریکایی ها، کانادایی ها، بریتانیایی ها و… استفاده می کنند. این روشی است که ما در حقیقت صحبت می کنیم. با جایگزینی این منابع با کتاب های درسی شما خود را برای ارتباطات واقعی آماده می کنید. وقتی که کسی به شما در خیابان سلام می کند شما متوجه آنها می شوید. وقتی که کسی از اصطلاحات مرسوم استفاده می کند، شما متوجه منظورشان می شوید. سرانجام شما کاملا متوجه برنامه های تلویزیونی و فیلم ها هم خواهید شد.
قانون شش مهم است: انگلیسی واقعی را یاد بگیرید.

یادگیری مکالمه طبیعی

در سن فرانسیسکو جایی که قبلا زندگی می کردم دانش آموزانی با نمرات بالا در امتحات انگلیسی و نمرات عالی در کلاس های انگلیسی ملاقات کرده بودم. با این حال وقتی که در کافه می نشستند نمی توانستند حرف مردم اطرافشان را متوجه شوند. آنها متوجه نمی شدند که مردم عادی آمریکایی چه می گفتند.

آنها به روش رسمی و آکادمیک آموزش داده شده بودند که تمرکز اصلیشان بر روی قواعد گرامری بود. فکر میکنم این اصل قضیه است.
مکالمات عمومی و مرسوم باید اولین چیزی باشد که یاد می گیرید. اولین نیاز شما برای ارتباط برقرار کردن با دیگران است. شما می خواهید که با مردم در کافه صحبت کنید. می خواهید دوست پیدا کنید و متوجه شوید که آنها چه می گویند. میخواهید که با همکارانتان هم صحبت شوید و می خواهید فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را متوجه شوید.

انگلیسی عمومی باید اولین چیزی باشد که شما یاد می گیرید. بعد از آن اگر نیاز داشتید بر روی انگلیسی آکادمیک تمرکز کنید.

برای کمک به شما ما یک مجموعه از مکالمات واقعی و بدون اکت را ضبط کرده ایم. اینها مکالمات واقعی با دوستان و خانواده و شریک تجاری هستند. ما در حال خواندن متن نیستیم. ما بازیگر نیستیم. شما انگلیسی واقعی ای یاد میگیرید که ما هر روز با هم استفاده می کنیم که شامل اصلاحات، فحش ها، شوخی ها، منابع فرهنگی و… می باشند.

شما کلمات فیلتری را نیز یاد میگیرد ( بطور مثال “ah” “um” “you know” “like” ) بخش هایی از انگلیسی که در کتاب های درسی قید نشده اند. شما ریتم طبیعی انگلیسی را می شنوید، شیوه ای که ما به عقب و جلو میرویم و شیوه ای ما از عبارات استفاده می کنیم و شیوه ای که در وسط حرف یکدیگر می پریم.

ما همه ی مکالمات را به متن تبدیل کرده ایم که شامل نکات ریزی اند که به توضیح اصطلاحات می پردازند که شما نمی توانید آنها را در یک دیکشنری پیدا کنید. ما این کار ها را انجام دادیم چون به این موضوع نیاز بود. در حقیقت بزرگترین نیازی است که اعضای ما دارند. دوستانم و من یک دوره از مکالمات را با متون و توضیحات ساخته ایم که می توانید در سایت www.learnrealenglish.com آن را پیدا کنید.

======================
این تاپیک مربوط به درس «ششمین قاعده: کتابهای آموزشی را دور بریزید و به انگلیسی واقعی روی بیاورید» در اپلیکیشن زبانشناس است (دوره «کتاب گویا»، فصل «درس ۱۴»)

18 پسندیده

دوستان اگر کسی فایل وصوت این کتابهارو داره قرار بده تا همه استفاده کنیم ،چون aj چند جای دیگه‌ هم قبلا این سری کتابهارو معرفی کرده ولی من متاسفانه هرچقدر سرچ کردم صوت این کتابهارو‌ پیدا نکردم.

2 پسندیده

منم گشتم نبود
باید بسپاریش به @Farzad_Poodineh
معلوم نیس از کجا همون نسخه چاپی gousebump رو آورده بود
صوتی شم زحمتشو بکش :joy:

5 پسندیده

اینم فایل صوتیشون :joy:
Goosebumps صوت
Goosebumps متنی

فعلا اینارو بخون و گوش کن
خودشون 63 تا کتابن

اون دو تا سری دیگه سخت گیر میاد، بعدا سر فرصت پیداشون میکنم

8 پسندیده

آقا من اسمتو میزارم King Of Internet :joy:
برو سازمان اف بی آیی چیزی استخدام شو. استعدادت تو پیدا کردن چیزا یکم زیادی خوبه :joy:

9 پسندیده

خودمم نمیدونم چرا :joy:
ازون اول که با اینترنت آشنا شدم هر چی که خواستم پیدا کردم

7 پسندیده

دوستان این کتاب داستان های بیوگرافی رو میشه یه چند تا معرفی کنید @Farzad_Poodineh فکر کنم شما هم به این موضوعات علاقه داری اگه لطف کنی معرفی کنی ممنون میشم.

3 پسندیده

سلام
هزاران نفر تو زمینه های مختلف بیوگرافی دارن
فقط لب تر کن تو چه زمینه ای میخوای

من خودم تا حالا کتاب های
Alex Ferguson و
Mick Foley
رو خوندم

4 پسندیده

یه دونه باشی داداش ، کلآ تو زمینه موفقیت باشه آها این الکس فرگوسن خیلی خوبه مثل اینا خوبه کلآ داستان اینکه چطوری موفق شدن و …

مرسییییییییییییی

4 پسندیده

به این وبسایت هم یه سری بزنین.

6 پسندیده

چاکرم مشتی

Steve jobs
Malcolm X
BarackObama
Donald Trump
Bob Dylan
Adolf Hitler
Nelson Mandela

همه اینارو بخونی بمب اطلاعات میشی

اینجا می تونی همشونو دانلود کنی

8 پسندیده

واقعا دمت گرم :rosette::rosette:
راهی هست که بشه این صوتهارو‌ دانلود‌ کرد؟

2 پسندیده

فدات
آره داداش
با این سایت می تونی هر کدومو میخوای دانلود کنی (فقط تیک playlist فعال باشه و قسمت Audio رو علامت بزن)
دقیقا مثل عکس زیر:

اینم واسه تضمین:

8 پسندیده

https://ia800500.us.archive.org/24/items/DuneReadsGoosebumps/

این لینک مستقیم برای دانلود از سرور

8 پسندیده

این کتاباgoosebumps رو قبل داستانهای واقعی بخونیم یا بعدش من الان کودکانه رو تموم کردم شما چه پیشنهادی میکنین؟

1 پسندیده

اینا فرعین مهم نیست قبل یا بعد خونده شن
هم زمان بخونید.
داستان های واقعی تمرکز اصلیتون بشه در کنارش کتاب داستان بخونید
چه زمانی مناسبه واسه خوندن رو باید خودتون با نگاه کردن ب متون متوجه شید
اگه سختن بزارید واسه بعد
اگه خوبن مشکلی ندارید همین حالا بخونید
مهم دید و درک شماست

4 پسندیده

بله همون طور که آقا کامبیز گفتن، برای لذت بردن میشه این داستان ها رو در هر زمانی مطالعه کرد. اما دوره هایی مثل داستان واقعی، چون به هدف آموزشی ساخته شدن، طبیعتا سرعت یادگیری تون رو بالاتر میبرن و یادگیری انگلیسیتون هدفمند تر میشه.

3 پسندیده

@Farzad_Poodineh
@sara999
دستتون درد نکنه :pray::tulip:

3 پسندیده

عالی بودند من دیدم و استفاده کردم

1 پسندیده

آفرین آفرین آفرین . با خوندن این مقاله چقدر هیجان زده شدم برای روزی ک بتونم انگلیسی قدرت و کتاب خوانی و آهنگ و … رو استارت بزنم . چقدر خوشحالم بخاطر پشتیبانی و حمایتها و زحمات بچه های زبانشناس (کارشناسان محترم :smiley:) .
:wilted_flower:شما کم نظیرید شایدم بی نظیر :wilted_flower:

1 پسندیده