بی خوابی از استرس زبان

از استرس زبان بی خوابی کشیدین؟
۴ صبحه و مغز مغشوشم اجازه خواب نمی ده
چه راهکارهایی برای استرس زبان داشتید؟
تلاشم نتیجه دلخواهم رو به ارمغان نمیاره

10 پسندیده

وااااای :joy::joy::joy:
آقای سبحانی @asobhani-lte :joy: یعنی عنوان این تاپیک شما رو دیدم، یهو زدم زیر خنده. :joy::joy::joy:
من تا الان داشتم زبان می خوندم، اومدم تالار یکم خستگی در کنم، این تاپیک شما منو نابود کرد! :joy::joy::joy:
پس چرا من استرس ندارم؟ حالا جدای از شوخی، من زبان رو برای خودم به صورت لذت توی رندگیم درآوردم. منم نیاز شدید به مدرک تافل دارم. ولی در این باره، اصلاً هیچ استرسی در من نیست. اصلاً وقتی با زبان مشغولم، همه استرس و غم و غصه های زندگیم رو فراموش می کنم.
کلاً ماها که از مغزمون زیاد کار می کشیم، خوابمون مختل می شه. نمونش من. من از اواخر کارشناسی، دیگه کم خواب شدم و دیگه خوابم درست نشد.
البته دوری مسیر دانشگاه هم بی تاثیر نبود. پنج ساعت مسیر رفت و برگشتم از خونه تا دانشگاه بود. ساعت پنج صبح باید بیدار می شدم. یعنی من تو این یازده سال، فرسوده شدم.

18 پسندیده

سلام

برای اینکه عجله می کنید و میخواید که راه صد ساله رو یک شبه برید
یادگیری زبان چیزی نیست که در مدت زمان کوتاه بشه انجامش داد و میشه گفت هیچوقت هم نمیشه به طور 100 درصد یادش گرفت.
توصیه میکنم در طول هر روز سعی کنید یک مقدار خییییییلی جزیی بهتر از دیروزتون باشید.
من حس میکنم عجله برای به سطح بالا رسیدن و همینطور کمال گرایی باعث استرس شما شده.

آهسته برید، اما پیوسته.

25 پسندیده

منم اوایل مثل شما شدم دلیلشم آقا فرزاد گفتن عجله کردن ، کل اطلاعات انگلیسی قورت دادن اونم یه شبه :grin:
:point_left: یک ساعت قبل خواب انگلیسی رو بزارید کنار، به جای زبان، آهنگ آرامبخش، پادکست فارسی گوش بدید اجازه بدید مغز شما آروم بگیره و برای خواب آماده بشه.
روز بعد با حال خوب و مغز آماده دریافت اطلاعات جدید باشه، به کارهاتون برسید کلی مطلب جدید بفرستید به حافظه اتون

11 پسندیده

سلام آقای سبحانی
نمیدونم با تکنیک مایندفولنس آشنا هستین یا نه، این تکنیک به آروم کردن ذهنتون کمک میکنه. گوگلش کنید کلی اطلاعات بهتون معرفی میکنه که موثرند.
بی خوابی خیلی وحشتناکه. من دو سال میانگین خوابم ۳ تا ۵ ساعت در شبانه روز بود و یادمه ۱ هفته تمام هم شبا اصلا نخوابیدم و روزم ۲ ساعت میخوابیدم :expressionless:
به استرستون بگین آخرش که چی، خودش درست میشه :grin::grin:

13 پسندیده

سلام
این تاپیک شما منو یاد جوونیای خودم انداخت
من زمانی که 14 سالم بود کلاس زبان میرفتم ولی چون مستاجر بودیم هر چند سال که خونمون روعوض میکردیم منم آموزشگاه زبانم عوض می شد و دوباره یا یه سطح پایین تر می افتادم یا کلا کتاب و متد و … عوض می شد
یه شب منم از استرس خوابم نبرد
این فکر افتاده بود تو سرم که اگه همون کتاب قدیمی رو الان ادامه داده بودم تا سال دیگه میرفتم سطح سطح تافل و ایلتس و خودم رو سرزنش می کردم که چرا ادامه ندادم و اینجوری شد و …
اون موقع من سنی نداشتم کسی هم از ناراحتی من خبر دار نشد که بهم بگه بچه جون اینکه تو زودتر کتاب تموم کنی و بررسی بالاتر مهم نیست مهم اینه که تو یاد بگیری
از مسیر یادگیری لذت ببرید واقعا زبان ارزش استرس نداره
راستش من از زبان بری پرت کردن حواسم از چیزای استرس زا استفاده می کنم

11 پسندیده

سلام
استرس از رخ‌دادن چه چیزی دارید؟ برای اینکه استرس‌تون از بین بره کافیه که بذارید اون اتفاق بیوفته… همین!

(*البته بعضی اتفاقا اونقدر خطرناک و مهیب‌اند که نباید اتفاق بیوفتن، اما چیزی مثل زبان اونقدرا نمیتونه خطرآفرین باشه)

گاهی اوقات از ایده‌آل‌گرایی یا هر چیز دیگه ای، به وسواس میوفتیم که خودمون هم میدونیم خوب نیست…بهترین راهکار درمان این جور استرس‌ها و وسواس‌ها، اینه که بذاریم تا برخلاف ایده‌آل‌مون اتفاق بیوفتن

مثلا کسی که زیادی دوست داره همه چیز تر و تمیز باشه، باید سر تا پاش کثیف بشن تا بفهمه که با مثلا یه حموم رفتن و شستن لباس‌ها توسط ماشین لباسشویی (!) همه کثیفی ها از بین میرن، پس زیادی نگران نباش!
:wink:

12 پسندیده


جالب اینجاست یکیش بی انگیزگی هست کناریش استرس هست
به نظرم باهم تعامل کنید تا به تعادل برسید⁦🙏🏻⁩😅

10 پسندیده

واااااای :joy::joy::joy::ok_hand::ok_hand:
عالی بود :joy::joy::joy:
من یکی به شخصه نمی تونم با بی انگیزه ها تعامل کنم :joy::joy::joy::raised_hand::raised_hand::raised_hand:

8 پسندیده

⁦🙏🏻⁩‌😅 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

6 پسندیده

دارم یک قمار بزرگ روی زندگی و جوونی و آینده می کنم که خیلیش به موفقیت زبانم بستگی داره
با حرفای همتون موافقم اما زمان کمی در اختیار دارم‌
کمتر از دو ماه چون GRE هم در پیشه :fearful:
مرسی از همه شما به حرفاتون خوب فکر می کنم و اصلاح می کنم خودم رو

9 پسندیده

ان‌شاءالله که در همه زمینه‌های زندگی‌تون موفق باشید :hibiscus:

من معمولا در این جور مواقع دو تا کار رو انجام میدم که خیلی خیلی بهم انرژی میده و خیلی گذر زمان رو برام کند میکنه تا بتونم با خیال راحت به هدفم برسم:

۱. استراحت دادن به جسم و روان؛ مثلا یه روز رو‌بطور عمد بیخیال میشم و میرم کارایی که زیاد مربوط نیستن رو انجام میدم(جای شما بودم شاید یه کتاب فارسی میخوندم یا یه فیلم با دوبله فارسی میدیدم یا شاید از خونه میزدم بیرون میرفتم برا خودم میگشتم)

۲. (شاید این مورد رو دوست نداشته باشین ولی از این مورد بیشتر انرژی گرفتم تا مورد قبلی»») می‌شِستم یه گوشه‌ی خلوت و یکم قرآن میخوندم، یا به چندتا صوت قرآن گوش میدادم… این واقعاً روح و روان آدم رو جلا میده

منتظر خبرهای خوبِ دوماه دیگه‌تون هستیم :wink:

9 پسندیده

سلام
من دقیقا میفهمم شما رو،منم در حال انجام یه تغییر بزرگم،منم دارم قمار میکنم و دقیقا زمان کمی هم برا آزمون تافل و هم برا Gre دارم و مثل شما خیلی استرس دارم،اصلا درست حسابی شبها نمیخوابم ،همش فکر میکنم که میتونم موفق بشم یا نه،کلی مقاله انگیزشی میخونم، هر ماه مسافرت کوچولو میرم تا حال و هوام عوض شه، هر روز برنامه ریزی میکنم، ورزش میکنم،شنا خیلی ارومم میکنه،و اینکه نزارم افکار منفی ضربه فنی ام کنن،چون وقتی سراغم میان و درگیرم میکنن، چند روزی هم خواب ندارم هم کارایی، امیدوارم هم خودم و هم شما و کسایی که مثل ما هستن زودتر راه حل مناسبی برا رسیدن به ارامش بیشتر پیدا کنن.

8 پسندیده

اگه مثل من دچار اختلال اضطراب فراگیر هستید و استرستون بیشتر از حد معمول هست طوری که ترس از احتمال وقوع هر چیز کوچیک ناخوشایندی، تعادل زندگیتونو بهم میزنه و جسارت ریسک و امتحان و تجربه رو ازتون میگیره، در وهله ی اول نیاز به یه روانکاو خوب یا مطالعه در این خصوص دارید که کمکتون کنه دلایل اون اضطراب رو توی درونتون بشناسید و کنترل کنید و در مرحله ی بعد بهترین راه حل مواجهه با ترس هاتونه که چندان اسون نیست اما شدنیه.
سال گذشته بیش از شش ماه این استرس زبان بمن اجازه ی پیشرفت نمیداد و زندگیمو مختل کرده بود. هر چی بیشتر سعی میکردم کمتر نتیجه میگرفتم و حالم بدتر می شد. اما حالا دانشجوی اینترنشنالم و رشته ی مورد علاقه م رو دارم میخونم. زبانم پرفکت نیست اما با آرامش و حوصله هر روز بیشتر پیشرفت میکنم چون تونستم با ترس هام مواجه شم و به استرسم غلبه کنم.
میدونم گفتنش به اندازه ی انجام دادنش آسون نیست اما من تونستم و وقتی یکی میتونه کاری رو انجام بده، پس اون کار غیرممکن نیست. شما هم میتونید.

5 پسندیده

واقعا همینجوری است نباید در یادگیری زبان عجله کرد عجله در هر کاری نتیجه معکوس میدهد پله پله و آروم جلو برید و امیدتون به خدا باشد قطعا پیروزی با شماست متد ای جی را فراموش نکنید قوی ترین متد در جهان است

5 پسندیده