زبان‌شناسی 🤔 !؟

Hi guys

بنده تا این لحظه در رابطه با فعل به مشکل برنخوردم . با کمک ترنسلیت های اپلیکیشن زبانشناس ، جمله را ترجمه کردم .

فعل یا کارواژه به بخشی از سخن گفته می‌شود که نمایانگر کار انجام شده یا یک رویداد یا یک حالت باشد . (مانند خواندن ، بردن ، پلاسیدن ، زیستن ، بودن) .

تا ایجا را درک می‌کنم . ولی با خواندن پنج مفهوم فعل در زبان فارسی و ساختمان فعل و جزئیات را نمی‌توانم درک کنم (مفهوم را نمی‌گیرم) ولی روزمره مورد استفاده قرار می‌دهم .
شاید در زبان گم شده‌ام ؟ زبان چنان گسترده شده است ، تکامل یافته است که زبان چگونه عمل می‌کند ، از چه ساخت‌هایی تشکیل شده است و… به کنار که با ندانستن موضوع ، مبحث غرق شده‌ام (اگر منظور من را درک کنید) .
یکی از دلایل اصلی ، کم‌هوش بودن هست که اندک مطالعه هم ندارم ولی به لطف زبانشناس ، بیشتر خواهد شد .
شاید باید از اول شروع به مرور کردن کنم ؟
از کجا آغاز کنم ؟

در ویکی‌پدیا تا شروع به خواندن فعل ، به اسم مصدر برخورد کردم . نمی‌دانم اسم مصدر چیست .
در این مدت پیشرفت در زبان انگلیسیم را مشاهده کردم . نگرانی من از آینده است . از اینکه نتوانم از مهارت رایتینگ استفاده کنم .

آیا برای یادگیری ، سایتی به‌ استثناء ویکی‌پدیا با متد ساده و مثال وجود دارد ؟

آیا برای فرا گرفتن زبان انگلیسی حتماً باید واژه ، اصطلاح ، دستور زبان ، فعل ، زمان‌ها ، حرف اضافه ، نشانه‌ها و دیگر موارد را یاد بگیرم ؟

من به شخصه فارسی را به‌خوبی می‌خوانم و می‌نویسم . آیا با عدم موارد بالا برای فرا گرفتن زبان انگلیسی هم صادق است ؟

Thanks

8 پسندیده

سلام یکم سوالاتتون رو نامفهوم پرسیدین ولی اگه اشتباه نکرده باشم سوالتون اینه که بدون دونستن دستور زبان فارسی میشه انگلیسی یاد گرفت یا نه؟
قطعا بله، خیلی از دوستان تالار هستن که اصلا گرامر کار نمیکنن چه برسه دستور زبان فارسی و در درک و فهم انگلیسی هم مشکلی ندارن
زبان یه توانایی ذهنیه و این توانایی تو همه وجود داره، ذهن ما خودش الگوهای زبانی رو تجزیه و تحلیل میکنه و درک میکنه کجا باید ازش استفاده کنه فقط لازمش اینه که به اندازه کافی خودمون رو درمعرض زبان قرار بدیم.
همین که میگید تو زبان پیشرفت داشتید خیلی عالیه صبور باشید و بازم ادامه بدید و بعدا میتونید تمریناتی رو برای بالا بردن مهارت نوشتاریتون انجام بدین و مطمئن باشید تو این قسمت هم پیشرفت میکنید.
به نظرم من فعلا تمرکزتون رو روی مطالعه کردن بزارید از کتاب های سطح خیلی ساده شروع کنید و درگیر جزییات نباشید سعی کنید دایره لغاتتون رو بالا ببرید و کم کم سرعت مطالعه تون رو زیاد کنید
مطمئن باشید زیاد مطالعه کردن روی مهارت نوشتاریتون هم تاثیر میذاره
اگه سوال دیگه ای هم هست و من جا انداختم بپرسید

7 پسندیده

ایییول :hushed::smiley: چ خوب توضیح دادی عزیزم :blush::clap::rose:
خوشم اومد :star_struck::star_struck:

5 پسندیده

Hi

بله

دقیقاً سوال من همین است که ندانستن قوانین یا دستور زبان یا هر مواردی در رابطه با زبان فکرم را آزار می‌دهد . به همین دلیل شروع به مرورِ فعل کردم ، تا حدودی پیش رفتم و ذهنم قفل شد.
در ذهنم برگشتم به عقب یعنی از اول شروع کنم (در ذهنم دیدم را عوض کردم زبان را از فاصله دور از بُعدی دیگر تماشا کردم) .
زبان را در مرورگر سرچ کردم با زبان‌شناسی مواجه شدم ‌با مرور بخش کوتاهی از صفحه باز هم ذهنم قفل شد . دلیلش هم این‌که با ورود و خواندن معدود خط صفحه‌ با دسته‌بندی‌ها و صفحه‌های دیگر روبه‌رو خواهم شد .

نگرانی من از این است که روزی برسد و کم بیارم و از طرفی دیگر ، فارسی را به خوبی می‌نویسم می‌خوانم .
حالا که فارسی را به‌خوبی می‌نویسم و می‌خوانم از این متد که انگلیسی را بدون این موارد پیش ببرم تردید دارم با وجود قدم‌هایی که در پیشرفتِ زبان انگلیسی مشاهده کردم .

بله با گفته شما موافقم .

تشکر بابت پاسخ خوبتان .

Thanks

6 پسندیده

خیلی ها هستن که درک خیلی خوبی تو انگلیسی دارن ولی وقتی میخوان درباره موضوعی شروع به نوشتن به انگلیسی کنن خیلی براشون سخته و اصلا فکر نکنید که این فقط مشکل شماست.
قوی شدن تو مهارت نوشتاری تمرین و زمان لازم داره و همونطور که گفتم شما فعلا نگران این موضوع نباشید.
نمیدونم فعلا دارید رو کدوم بسته کار میکنید ولی همه تمرکزتون روی همون باشه و درس به درس برید جلو یکم بعد کتابخوانی هم تو برنامه خودتون بزارید و هر روز به انگلیسی مطالعه داشته باشید، به ذهنتون اعتماد کنید به اندازه کافی ورودی اطلاعات در اختیارش قرار بدید خودش میدونه چطوری الگوهای زبانی رو تجزیه و تحلیل کنه.
من به هوش و استعداد اعتقادی ندارم چه دانشمندا و چه کسایی که سواد ندارن همشون وقتی میمیرن که بیشتر از 90درصد مغزشون رو استفاده نکردن پس اصلا فکرشم نکن کسی که تو یه کاری موفق بوده چیزی داشته که شما نمیتونی هیچ وقت به دستش بیاری، همه چیز برمیگرده به تلاش ما، چیزی که بیشترین تاثیر رو روی نتیجه داره تلاش و پیوستگی ما تو مسیر رسیدن به اون هدف هست، مسیر شما درسته بهش شک نکن با حس خوب برو جلو حتما نتیجه تلاش هاتو میبینی
موفق باشید

8 پسندیده

سلام
دقیقا صحبت @anahitassff درست هست
شما به مرور زمان و کاملا ناخود آگاه میتونید از فعل و اسم و فاعل و مصدر و … استفاده کنید
زمانی را به یاد بیاورید که 5 ساله بودید و می توانستید فارسی صحبت کنید در حالی که نه می دانستید فعل و قید و مصدر و … چیست
خیالتون راحت باشه که بعد از مدتی به صورت نا خود آگاه می توانید از همه اینها استفاده کنید
من خودم نتیجه اش را دیدم شما هم می توانید :wink:

6 پسندیده

درست

تا این لحظه از قوانین زبان انگلیسی پیروی کردم و نتیجه خوبی مشاهده کردم . طبق گذشته با صبر متعهد خواهم ماند .

درست

مدتی است داستان‌های بچگانه را به اتمام رساندم بعد نیمچه داستان‌ها را آغار کردم .

داستان شماره سه نیمچه داستان‌ها را به‌تازگی به اتمام رساندم .

I want you to listen to the stories

@anahitassff
@3tare

Thanks

4 پسندیده

خیلیم عالی :ok_hand:

شنیدم خوب بود و به مرور بهتر هم میشه
همیشه سعی کنید صداتون رو ضبط کنید و خودتون چند بار بهش گوش کنید و اشکالاتتون رو یادداشت کنید و در ویس بعدی بهتر عمل کنید.
هر چند وقت یبار هم ویستون رو به اشتراک بزارید چون گاهی ما خودمون متوجه اشتباهاتمون نمیشیم و کمک گرفتن از بقیه میتونه خیلی مفید باشه

2 پسندیده