I Have a Dream 💞 مارتین لوتر کینگ

:headphones: رؤیایی دارم (به زبان انگلیسی)

:small_orange_diamond:رؤیایی دارم (I Have a Dream) نام یک سخنرانی مشهور ۱۷ دقیقه‌ای از مارتین لوتر کینگ است که در ۲۸ اوت ۱۹۶۳ ایراد شد.

:small_orange_diamond:لوترکینگ رهبر سیاهپوست جنبش حقوق مدنی ایالات متحده آمریکا بود و در این سخنرانی از آرزوی خود برای آزادی و برابری انسان‌ها می گوید. او که جوان‌ترین فردی است که جایزه صلح نوبل را دریافت کرده ۵ سال پس از این سخنرانی ترور شد.

:small_orange_diamond:بخشی از ترجمه این سخنرانی:

نگذاریم در دره‌ی ناامیدی غوطه‌ور شویم. خطاب من امروز با شماست، دوستان من، اگرچه با دشواری‌های امروز و فردا رودررو هستیم، اما من هنوز هم رویایی دارم.

من امروز رویایی دارم!

رویای من اینست که سرانجام روزی دره‌ها بالا خواهند آمد و تپه‌ها و کوه‌ها پایین خواهند رفت، ناهمواری‌ها هموار خواهند شد و ناراستی‌ها راست؛ جلال خداوند آشکار خواهد شد و همه ابنای بشر با هم به تماشای آن خواهند نشست.

این امید ماست. این باوری است که با خود به جنوب می‌برم. با این باور ما خواهیم توانست از کوه‌های ناامیدی سنگ امید بتراشیم. با این باور خواهیم توانست هیاهوی ناسازگاری کشورمان را به همنوایی زیبایی از برادری بدل کنیم. با این باور خواهیم توانست با هم کار کنیم، با هم دعا کنیم، با هم مبارزه کنیم، با هم به زندان رویم، با هم از آزادی دفاع کنیم، مطمئن از اینکه سرانجام روز آزادی مان فراخواهد رسید. :rose::rose:

26 پسندیده

آخرشم باید اضافه کنیم و هر چند در این ایام با هم حبس خانگی می کشیم اما روزی نوید آزادی بخش سلامتی را خواهیم شنید و بیش از پیش قدر با هم بودن را خواهیم دانست :heart:

10 پسندیده

دقیقا :revolving_hearts::revolving_hearts::revolving_hearts::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::clap::clap::clap::hibiscus::sunflower::blossom::tulip::rose::bouquet::rosette::cherry_blossom::white_flower:

5 پسندیده

اگه دنبال سخرانی های افراد مورد علاقه تون هستید اونم با طراحی زیرنویس بزرگ و عالی به کانال کانال English Speeches یوتوب ملحق شید و آرشیو مورد علاقه تون برای pchycologyو real English Material به عنوان auxilary itemsدوره زبان آموزی تون تهیه کنید… عین بنزین سوپر همونطور که ای جی میگه برای انجین ماشین مسابقه ای روشش که طراحی کرده…
من خودم از دیدن سخرانی استیو جابز در جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه آستن فورد هیچ وقت خسته نشدم… بارگذاری Screenshot_20200417_190625_com.google.android.youtube.jpg…

6 پسندیده

من برا خودم آرشیو خفنی دارم

2 پسندیده

اینو گفتم دلم تنگ شد دارم دوباره میبینم… یه نگاهی هم به بقیه… با بعضی ویدئو های یوتوب مورد علاقه م گریه کردم شما چطور

2 پسندیده

Just 3 sories:
Connecting the dots-Love & Lost- Death

2 پسندیده

https://youtu.be/1i9kcBHX2Nw

2 پسندیده

سلام دوست گرامی :tulip::rose::hibiscus::sunflower::blossom:شب بهاریتون سرشار از بارش رحمت الهی :tulip::rose::hibiscus::sunflower::blossom:سپاس از معرفی کانال ها خیلی زحمت کشیدیند و لطف کردیند حتما سرمیزنم سپاس و تشکر :tulip::rose::hibiscus::sunflower::sunflower::blossom:

3 پسندیده

من کلا اهل آرشیو کردن نیستم برام هرچیزی لحظه ای ست بعد دیدن یا خواندن پاک میکنم حتی اهنگ هم روی گوشیم یا کامپیوتر ندارم هرچیزی رو آنلاین از اینترنت سرچ میکنم و میبینم و گوش میکنم و تمام اما خیلی سالهای دور اهل ارشیو کردن بودم بعد از ۱حادثه باعث شد تمام فایلهام از بین بره دیگه چنین کاری نکردم ولی خوب که ارشیو خوبی داریند میتوانید در تالار هراز چندگاهی مایل بودیند ۱قسمتش رو قرار بدهید که ماهم استفاده کنیم :blush::blush::blush::blush::blush::rose::rose::hibiscus::blossom::blossom::cherry_blossom::bouquet::bouquet::bouquet::white_flower::rosette::tulip::rose::rose::hibiscus::sunflower::sunflower::blossom::sunflower::cherry_blossom::bouquet::rosette::rosette::white_flower::tulip::rose::hibiscus::sunflower:

2 پسندیده

سلام میترا خانوم امید وارم حالتون عالییی باشه
واقعا بینظیر بود عالییییی :fireworks::fireworks::fireworks::fireworks::fireworks:
یک جمله زیبا و پر معنی :confetti_ball::confetti_ball::confetti_ball::confetti_ball::confetti_ball:
موفق باشین و سربلند :rose::rose::rose::rose::rose::rose:
به امید روزای بهترو بهتر
:afghanistan::heart::iran:

2 پسندیده

سلام به روی ماهتون جناب @HasanNoori1382 گرامی :tulip::rose::hibiscus::sunflower::sunflower::blossom:شب بهاریتون سرشار الطاف الهی :blossom::sunflower::hibiscus::rose::tulip:ارادت :blossom::sunflower::rose::tulip::tulip::bouquet::bouquet::cherry_blossom::white_flower::white_flower:

3 پسندیده

یعنی هیچ فیلم یا سخنرانی و یا برنامه ای و یا کتابی نبوده که از دیدنش سیر نشید و فقط اونارو آرشیو داشته باشید… . نههههههههههه

3 پسندیده

سلام جناب @richardghk بزرگوار :rose::hibiscus::sunflower::blossom::tulip::cherry_blossom::bouquet::rosette:عصرتان سرشار از انوار خورشید تابان :rose::hibiscus::sunflower::blossom::blossom::tulip:متاسفانه خیر من کلا هیچ آرشیوی ندارم بالاتر گفتم ۱بار آرشیو گرانبهای داشتم براثر حادثه ای از بین رفت از آن زمان به بعد بهیچ عنوان هیچ فایلی را نگه نمیدارم هرچه بخواهم می روم در اینترنت میبینم یا می شنوم اما فایلی را نگهداری نمی کنم :blush::blush::blush::blush::blush::rose::hibiscus::sunflower::sunflower::blossom::cherry_blossom::bouquet::rosette::rosette:از شما عذرخواهی میکنم باچند روز تاخیر پیامتان را پاسخ گفتم :pray::pray::pray::pray::pray::pray::rose::hibiscus::hibiscus::sunflower::sunflower::sunflower:

3 پسندیده

خب حیف نیست؟! ، یکی از دوستام مهندس الکترونیکه میگه درحوزه الکترونیک باید 3تا بک آپ نگهداریم برای زندگی هم میگه این قانون بکار ببریم.

2 پسندیده

خب دیگه نشد و الان هم زیاد در قید و بند این چیزها نیستم :blush::blush::blush::blush::rose::hibiscus::sunflower::blossom::tulip::tulip:

3 پسندیده