پیشنهاد برای ریدینگ و لیسنینگ

سلام دوستان.
میخواستم بدونم برای بهتر شدن ریدینگ و لیسنینگ شما پیشنهادی دارید؟ من امتحان تافل دارم. ممنونم

3 پسندیده

سلام دوست عزیز
ما برای تقویت لیسنینگ باید یه چیز رو در نظر بگیریم و اون فشرده شنویه. اینکه ما یه صوت انگلیسی رو بزاریم پخش شه و هیچ دقتی بهش نکنیم فایده ای نداره، چرا که ما داریم گسترده شنوی میکنیم.
اما فشرده شنوی یعنی اینکه شما یه مطلب کوتاه رو بر میدارید، متنشم موجوده. با متن قشنگ میشینید میخونیدش. هر چی بلد نیستید دیکشنری میزنید و در میارید. بعد همون فایل صوتی رو بارها و بارها وبارها گوش میدید تا حسابی مسلط بشید.
اینجوریه که هم دایره لغاتتون بهتر میشه و هم واقعا درک شنیداریتون افزایش پیدا میکنه.
برای اطلاعات بیشتر در این رابطه میتونین کلیپ زیر رو ببینین و در صورتی که با این موضوع موافق هستین سطحتون رو در زبان بفرمایین که دقیقا بهتون بگیم چه دوره هایی در اپلیکیشن زبانشناس میتونه در این زمینه به شما کمک کنه.

https://www.instagram.com/tv/B3H2FoyAVxI/

در مورد مهارت ریدینگ هم تمامی درس‌های زبانشناس دارای راهنمای متنی است که از آن میتوان برای ارتقای مهارت‌های خواندن استفاده نمود. همچنین در خلال درسها، کتاب‌های جذاب و آموزنده‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد که علاوه بر ارتقای درک مطلب، نکات آموزنده‌ی زیادی نیز درون خود دارند. خواندن این درس‌ها بهترین روش برای یادگیری لغات انگلیسی است.

7 پسندیده

خیلی ممنونم از توضیحاتتون. خیلی مفید و کامل بود. من سطحم متوسط هست.

2 پسندیده

خواهش میکنم بانو

با توجه به مواردی که مطرح کردین به نظرم دوره‌های داستان واقعی و انگلیسی قدرت در اپلیکیشن زبانشناس خیلی برای شما مناسب هست. روش خوندن این دو دوره رو به طور خلاصه در ادامه توضیح میدم.

برای هر درسی که شروع میکنین بایستی ابتدا یکی دو دور اول خوندن درس رو برای تعیین لغاتی که میدونین، و هایلایت لغاتی که نمیدونین، اختصاص بدین و بعد

برای دوره ی داستان واقعی:
استراتژی های تقویت مکالمه بایستی برای درسنامه های اصلی این پکیج پیاده سازی بشه. علی الخصوص تکنیک سایه بایستی روی هر سه سرعت درسنامه های اصلی پیاده سازی بشه.

توضیحات این استراتژی ها در لینک زیر اومده:

دیگر درسنامه ها به صورت سوال جوابی هست که مکالمه و درک مطلب و گرامرتون قوی بشه. خوندنشون به این صورته که هر سوالی پرسیده میشه شما بایستی به سرعت قبل از گوینده جواب بدین.

برای دوره ی انگلیسی قدرت:
درسنامه اصلی رو تا تکنیک سایه پیش ببرین
درسنامه لغات رو چند بار با خیال راحت گوش بدین و درسنامه داستان کوتاه و دیدگاه رو میتونین هر پنج استراتژی تقویت مکالمه رو پیاده سازی بفرمایین.

البته بین این دو دوره یکی انتخاب بشه، من پیشنهاد میکنم از هر کدوم درس اولش رو ببینید و بسنجین که کدوم براتون جذابتره و دوس دارین دنبالش کنید با همون به عنوان دوره اصلی شروع کنید، راهنمای نحوه مطالعه هر کدوم هم در دو لینک زیر گفته شده، با هر کدوم شروع کردین طبق توضیحات راهنما عمل کنید

پس تا اینجا منبع اصلی تون رو پیدا کردین که مثلا در روز براش 2 ساعت زمان میزارین (تایم رو هدف تون و تایمی که میخواین بهش برسین تغییر میکنه و کم و زیاد میشه) حالا وقتشه در کنارش منابع فرعی هم سطح هم بخونید، در انتخاب منبع فرعی ( کتاب، پادکست، دوره، فیلم و…) توجه کنید منبعی انتخاب بشه که بتونید متوجهش بشید. نه خیلی سخت نه خیلی آسون. منبع قابل فهم باشه ولی یه کوچولو اذیت کنه.
بخوایم درصد بدیم میگیم ۸۵ تا ۹۰ درصدش رو بفهمید.
اینجوری ذهن شما به بهترین شیوه ممکن میتونه با مطلب ارتباط بگیره و پیشرفت کنه.

و نکته آخر اینکه هیچوقت از تایم منبع اصلی تون برای منبع فرعی نزنید، یعنی چی؟ یعنی ما گفتیم برای منبع اصلی 2 ساعت وقت بزارین، یک ساعت بهش اضافه کنید و روی یک منبع فرعی هم سطح هم در کنارش کار کنید

4 پسندیده

خیلی ممنونم از وقتی که گذاشتید. بسیار عالیه. ممنونم. به همین روش شروع میکنم.

2 پسندیده