اهدافت را تغییر بده؛ قسمت دوم؛ پادکست آقای ای جی

psychology_of_learning
language_learning_tips
اهدافت را تغییر بده؛ قسمت دوم؛ پادکست آقای ای جی
0.0 0

#1

سلام ، تصمیم‌ گرفتم از این به بعد برای تمرکز هرچه بیشتر روی ساختار جملات، پادکستهایی رو که احساس میکنم به درد این فروم میخوره ترجمه کنم و اینجا قرار بدم(البته بیشتر روی مفهوم تمرکز میکنم تا ترجمه لغت به لغت)

اسم این پادکست هم هست “اهدافت را تغییر بده” از آقای aj hoge که فکر میکنم برای کسانی که تازه شروع به یادگیری زبان کردن میتونه خیلی مفید باشه
البته طبق معمول اول آقای aj ی ذره سیستم مدارس رو میکوبه :grinning:

ما برای رسیدن هرچه زودتر به نتیجه توسط مدرسه و جامعه شرطی شده ایم.
مدرسه به طور ویژه به ما یک دروغ را آموزش میدهد
و آن دروغ این است که ما بعد از گذراندن ترم ها و تست ها مدرکی میگیریم که نشان دهنده تسلط ما بر روی موضوعاتی است.
اما این یک نمایش خنده دار است، یک نمایش خنده دار در تمامی موضوعات.
در واقع مدارس معمولی(رسمی) یک مکان خیلی ضعیف برای تسلط بر یک موضوع یا مهارت است.
من مدرک لیسانس خودم را در رشته روزنامه نگاری اخذ کردم و با غرور فارغ التحصیل شدم.
من ترم های روزنامه نگاری را تقریبا با بهترین نمرات گذراندم و فکر میکردم که مباحث این رشته را خوب میدانم،اما به محض فارغ التحصیلی متوجه شدم که تقریبا هیچ چیز درباره نوشتن و روزنامه نگاری نمیدانم.
چندین سال بعد برای گرفتن فوق لیسانس در رشته مددکاری به دانشگاه برگشتم و بعد از گذراندن کلاسها ، تستها و آنالیز مباحث تئوری سرسام آور در باره مددکاری اجتماعی ، یک دوره اینترنی internship
برای کمک به نوجوانانی که مورد آزار و بی توجهی قرار گرفته بودند داشتم، بعد از یک هفته متوجه شدم که هیچ ایده ای درباره اینکه چکار باید بکنم ندارم ، مدرک فوق لیسانس من هیچ دانش یا تئوری کاربردی ای به من نداد.
هرچیزی که من به عنوان مددکار اجتماعی یاد گرفتم در شغلم بود.
در حقیقت مدرسه جای خوبی برای یادگیری نیست.
زندگی جایی است که شما یاد میگیرید و این یادگیری یک پروسه دائم العمری است ، پایانی وجود ندارد، هیچ فارغالتحصیل شدنی در کار نیست ، هیچ کدام از رکوردها ونمره ها دائمی نیستند‌.
یادگیری واقعی ، مهارت واقعی ، تسلط واقعی ، حاصل پروسه ای است که تونی رابینز آنرا CANI(CONSTANT AND NEVERENDING IMPROVEMENT )
می نامد و نام ژاپنی آن KAIZEN است.
حقیقت این است _ یادگیری بی پایان
ببشتر زبان آموزان ، هنوز در ذهنیت مدارس گیر افتاده اند ، آنها فکر می کنند که اگر ترم های زیادی بگذرانند مدرک خواهند گرفت و آن مدرک اثبات کننده مهارت در صحبت کردن آنهاست و سپس سعی می کنند با یک بومی زبان صحبت کنند و آن زمان متوجه می شوند که مدرکشان بی فایدست.
بسیاری از زبان آموزان یک ذهنیت فارغ التحصیل شدن دارند و فکر میکنند که اگر به اندازه کافی سخت درس بخوانند در یک سال یا دوسال یا پنج سال و… آنها در پایان از انگلیسی فارغالتحصیل خواهند شد و به پایان خواهند رسید.
اما هیچ فارغ التحصیل شدنی وجود ندارد.
من یک بومی زبان ۳۸ ساله هستم و هنوز سعی در بهبود بخشیدن توانایی صحبت کردنم دارم ، من هنوز روی گیرا بودن سخنرانیم کار میکنم وهمچنین سعی در تقلیل دادن واژه های پرکننده(filler) ای که استفاده میکنم هستم (مثل Uhm , you know و .‌‌…)
به عنوان نویسنده من هنوز پیشرفت های زیادی برای ساختن دار ، نیاز به گسترش وضوح و قدرت نوشتن خود هستم و هنوز در حال یادگیری لغات جدید هستنم.
و نکته اصلی این است که همیشه به توانایی خودم در انگلیسی بهبود خواهم بخشید ، هیچ وقت تمام نخواهم کرد ، هیچ وقت فارغالتحصیل نخواهم شد ، یادگیری انگلیسی یک پروسه مادام العمر است.
هیچ خط پایانی وجود ندارد ، تنها بهبود مرتب و بی پایان به اندازه کل زندگی وجود دارد.
روش CANI با برداشتن فشار میتواند به انگیزه شما کمک کند ، بسیاری از زبان آموزان به جای تلاش برای پذیرفتن ذهنیت CANI یادگیری را مثل یک مسابقه می بینند آنها نا امیدانه سعی در رسیدن به خط پایان با بیشترن سرعت ممکن هستند .
در باره خط پایان نگران نباشید در عوض، هر هفته مطمئن باشید که مقدار خیلی کمی پیشرفت کرده اید
ممکن است تعداد کمی اصطلاح یاد بگیرید یا ممکن است مقدار کمی توانایی شنیداری و تلفظ خود را افزایش دهید .
نیازی نیست که پیشرفتتان ناگهانی و زیاد باشد ، پیشرفت های کوچک و حتی خیلی نا چیز تا زمانی که ثابت و بی پایان‌باشند کافی هستند.
من این مقاله را با یک چالش به پایان می برم.
برای چند ماه آینده شما را به چالش فراموش کردن اهداف رسیدن به خط پایان دعوت می کنم ، امتیازات TOEFL و TOEIC را فراموش کنید ، مدرک و رتبه را فراموش کنید ، هر ایده (فکر) از به پایان رساندن انگلیسی را فراموش کنید.
در عوض برای چند ماه آینده پیشرفت ثابت و بی پایان را هدف خود قرار دهید.
با خود تصمیمم بگیرید که هر هفته پیشرفت خیلی کوچکی در مهارت انگلیسی خود خواهید ساخت ، و هر هفته این کار را انجام خواهید داد.
ثابت ، منسجم و بی پایان
پ ن: آقای @hnaseri پاسخ دادن به پیام های خصوصی حداقل کاریه که میتونی انجام بدی


آنالیز کامل و دانلود دوره‌های انگلیسی Effortless English + راهنمای استفاده
#2

سلام و تشکر از تاپیکی که زدین.
میگم چقدر خوب میشه یکیم پیدا شه پادکستای ای جی رو که متن ندارند رو متن انگلیسیشو پیاده کنه :joy: اصلا منظورم اقا فرزاد نیست اصلا

من دقیقا همین درس از بسته قدرتم و واقعا از درسش خوشم اومد.

ممنون بازم


#3

خسته نباشی برادر :clap:
دمه شما گرم :grin:

بنده خدا درگیره انتقال سروره. فک کنم بابت همون وقت نکرده جواب بده.


#4

انجام دادنش که کاری نداره
اما فایده ش چیه؟


#5

خوب بود امیر آقا :sunglasses:

خسته نباشی


#6

خب جنبه اموزشیش واسه افرادی که سطحشون پایینه و هنوز با خیلی از کلمات اشنا نیستن میتونه بره بالا من خودم وقتی گوش میدم خیلی شده لغاتی که به کار برده رو اشنا نبودم و چون متنی هم نداره دیگه خیلی رو گوش دادنش زوم نمیکنم رد میشم.
البته این نظر منه ممکنه واقعا سودی نداشته باشه


#7

از پارسال ای جی دیگه متنی برای پادکست ها وشو هاش ارائه نداده گفته گرون در میاد.
تا قبل اونو میشه از سایتش دانلود کرد.


#8

@kambiz_mbi
@farzad_torment
@nasim_yas
خواهش میکنم🙏
انجام وظیفه بود


#9

سپاس گذارم
واقعا خوب بود…مطالبی که ارائه دادی واقعا وصف حال الان من و امثال منه…فقط مدرکو بگیرم…تافلمو بگیرم راحتم شدم…


#10

خواهش میکنم :pray:
خوشحالم که براتون مفید بوده


#11

سلام، دست شما درد نکنه آقا امیر حسین مطالب بسیار مفید بود…
واقعا هم کار مدارس یک دروغ بوده.من تازه متوجه شدم که توی دوره تحصیل چقد اشتباهات تلفظی وارد ذهنمون شده و حالا هم با کلی سختی ودشواری باید اونارو درستشون کنیم…
منتظر مطالب مفیدتون هستیم…


#12

خواهش میکنم

علاوه بر این چیزی که شما فرمودی بدترین چیزی که مدارس در ذهن ما به جا گذاشته حس مقایسه ای هست که همیشه در هر کاری سعی میکنیم خودمون رو با دیگران مقایسه کنیم


#13

سلام…بله کاملا درست میفرمائید،بخشی ازاین قضیه هم باز برمیگرده به همون سیستم اشتباه آموزشی مدارسمون که از همون ابتدا سرکلاس درس دانش آموزا اغلب باهم مقایسه میشن ومتاسفانه خیلی از توانمندیها واستعداد ها سر همین قضیه مقایسه سرکوب میشن واعتماد بنفس ها وخود باوریها از بین میره وبعدها هم خود شخص بطور ناخواسته مدام در حال مقایسه خودش با دیگرانه…البته جدیدا تاحدودی این قضیه بهتر شده وتوی مدارس تاکید میشه دانش آموزا اصلا نباید نسبت بهم مقایسه شن…من گاهی مقالاتی راجع به سیستم آموزش در کشورهای پیشرفته مثل ژاپن میخونم واقعا بعدش سردرد میگیرم که اونا چقدر حساب شده واصولی دارن پیش میرن ومتاسفانه ما هنوز یه سیستم آموزش اصولی هم نداریم…


#14

امير جان، كارت عالي بود. دست مريزاد.
اين جمله توي كتاب اثر مركب دارن هاردي به تفصيل مورد بررسي قرار گرفته. اگه وقت داريد، حتماً پيشنهاد مي كنم مطالعه بفرماييد.


#15

خواهش میکنم
بله این کتاب رو چندسال پیش مطالعه کردم و یکی از بهترین کتابهای موفقیته که تا به حال مطالعه کردم