چند سوال در مورد یادگیری زبان انگلیسی

سلام می تونید از مجموعه های ای جی هوگ استفاده کنید. سه تاشون تو نرم افزار زبان شناس هست و لهجشونم آمریکایی هستش

شما باید یه معادله رو در نظر بگیرید، نمیشه هم وقت نداشته باشید و هم کمتر از یکسال مسلط شید.
در حال حاضر میتونم حدس بزنم سطح شما متوسطه. فرض میگیریم B1

برای رسیدن به تسلط در کمتر از یکسال باید روزی بالای 5 ساعت وقت بزارید.

برای بهتر مدیریت زمان هم میتونید از زمان های مرده در کنار زمان ازادتون استفاده کنید.

این یه پروسه طولانی مدته و باید بگم لهجتون دقیقا به بومی زبان نخواهد رسید ولی میتونید تا حد قابل قبولی پیشرفتش بدید مثلا 90 تا 95 درصد.
برای این کار باید زیاد به زبان و لهجه مورد نظر گوش بدید و این کار رو به صورت عمیق انجام بدید. از تکنیک سایه استفاده کنید. یا می تونید pause بزنید و دقیقاً گفته هاشون رو تکرار کنید.
ضمناً باید وقت بزارید لهجه یکسال براش کافی نیست و خبر خوب اینه اهمیتی نداره تو یه سال لهجتون شبیه بومی زبان ها بشه. اولویت اول باید زبان باشه. به مرور سال به سال ماه به ماه لهجتون بهتر خواهد شد.

داستان های کودکانه چون محصول کمپانی British Council لهجشون بریتانیائه، البته فصل سوم همون مجموعه کودکانه آمریکایی هستش.
و 90 درصد آیتم های داخل زبانشناس از لهجه آمریکایی پیروی می کنند.

به ذهن برای آداپته شدن با زبان فرصت بدید. تنها توصیه مناسب همینه. به مرور که گوش میدید آشنا میشید.

با توجه به اینکه من از یادگیری آکادمیک متنفرم و هیچ علاقه ای بهش ندارم اینو میسپارم به دوست و استاد عزیز @mostafa.mohammadrezaee
ایشون در زمینه آکادمیک می تونن بهتر راهنماییتون کنند.

و ضمنا از مقالات داخل سایت و همینطور تالار که در تگ language_learning_tips میشه پیداشون کرد غافل نشید.

این مقالات ایده گرفته شده از بهترین زبان آموزان دنیا هستند.

6 پسندیده

من فکر می کنم گفتی ها رو کامبیز جان عرض کردند. جدا توصیه می کنم به بند بند مطالبی که نوشته اند براتون دقت کنید و بارها بخونیدش و یک جا نگهش دارید و بعدها هم، بارها بهش مراجعه کنید.
من زمانی که زبان رو شروع کردم، گرون ترین کلاس های حضوری و آنلاین رو تجربه کردم و هیچکدوم حقیقت رو بهم نگفتن. اونا می خواستمد به هر ترتیب شده، با دادن امید واهی، فقط هزینه ی کلاس رو به من تحمیل کنند.
اما من هم می تونم کمی در زمینه ی آزمون های استاندارد مثل تافل و آیلتس راهنمایی تون کنم.

این جمله یک پارادکس بزرگه. اما احتمالا منظورتون اینه که دنبتل یک روش بهینه هستید که بتونید بیشترین بازده رو از وقت کمی که دارید دربیارید. من بهتون همین زبانشناس رو پیشنهاد می کنم. با توجه و عمل به مقالاتی که آقای کامبیز بهشون اشاره کردند.

خوشبختانه امروزه آموزش های بسیار کارآمدی وجود داره. روش تکنیک سایه علاوه بر فلونسی، لهجه ی شما رو هم ارتقا میده. علاوه بر اون در وبسایت ریچل انگلیش، یک پکبج کامل رایگان در این زمینه به اشتراک گذاشته شده.

شما باید به تمام لهجه ها گوش بدهید. برای آزمون ها لازمه. برای زندگی واقعی که مسلما لازمه. گوش دادن تاثیری بر لهجه ی شما نداره. تکنیک سایه و تمرین اصلاح لهجه بر مهارت لهجه ی شما تاثیر می گذارند. سعی کنید از همین ابتدا، خودتون رو عادت بدهید به درست تقلید کردن. من هم تاکید می کنم که با پکیج های آقای ای جی هوگ کار کنید و سعی کنید روش بیان، لهجه و همه چیز ایشون رو تقلید کنید.

اول شما باید سطح دقیقتون رو به ما بگید. بعد هم بفرمایید که روزی چند ساعت میتونید وقت بگذارید؟
این تست رو انجام بدید و نتیجه اش رو بفرستید.

بستگی داره برای کجا و برای چه کاری بخواهید. مثلا برای تحصیل در آمریکا تافل بسیار مهم تر از آیلتس است. اما برای مهاجرت به انگلستان، آیلتس خیلی خیلی مهم تر است.
اما در کل فرقی بین آنها نیست. شما اگر مهارت زبان داشته باشید، ظرف یک یا حداکثر چند ماه، می توانید نمره ی معادل را در آزمون دیگر بگیرید. مهم اینست که اول زبان یاد بگیرید. تافل و آیلتس فقط آزمون هستند.

6 پسندیده