3 نکته کاربردی برای تقویت لیسنینگ

یکی از چالشهای مرسوم زبان آموز تقویت لیسنینگ یا مهارت شنیداریه. امروز سه گام ساده یاد میگیریم که راحت مهارت شنیداریت بهتر شه.


سطح ویدئو: B1
لهجه: امریکن


:coffee:سلام دوستان! امیدوارم حال دلتون خوب باشه. تقویت لیسنینگ یه فرمول خیلی ساده داره:

:large_blue_diamond: به چیزی گوش کن که برات قابل فهم باشه: بارها و بارها به این موضوع اشاره شده که دوستان زور زدن دلیل بر تقویت زبان نیست. مغز ما به صورت طبیعی مطالبی رو جذب میکنه که برامون شنیدنش ساده و قابل فهم باشه. تا به حال شده مکالمات آکادمیک علمی رو تو زبان فارسی راحت متوجه بشی؟ آیا این یعنی زبان فارسیت ضعیفه؟ نه! این یعنی در اون قالب فعلا زوده به زبان گوش کنی. برای انگلیسی که زبان احتمالا دوم شماست هم این موضوع صادقه. پس به چیزی گوش کنید که حداقل 80 درصدش رو متوجه میشید.

:large_blue_diamond: فایلها کوتاه باشن: دلیل اصلی این مورد اینه که میخوایم در کمترین زمان ممکن بیشترین تکرار رو داشته باشیم چرا که تکرار مادر تسلطه. پس فایلهای کوتاه بهتر از فایلهای بلند هستند. نری بشینی یه فیلم یک ساعته ببینیا…

:large_blue_diamond: تمرکز داشته باش و فعالانه گوش کن: نری فایل رو پخش کنی واسه خودت یه کار دیگه کنی. مهمه که فایل رو خوب متوجه شی. به متن نگاه کن تا بهتر بتونی یاد بگیریش. بعد که راه افتادی متن رو بذار کنار و با تمرکز بشین و گوش کن. این کمک میکنه مهارت شنیداریت خیلی بهتر شه.

:question:چقدر روزانه به زبان گوش میکنی؟


ویدئو

لینک دانلود ویدئو


متن و ترجمه ویدئو

3 steps to improve your listening.pdf (70.2 کیلوبایت)


لینک ویدئو در تلگرام

لینک ویدئو در اینستاگرام

5 پسندیده