آموزش صفر تا صد کار با اپلیکیشن زبانشناس

سلام دوست عزیزم. مرسی که اپلیکیشن زبانشناس رو نصب کردی. من اینجام تا بهت صفر تا صد اپلیکیشن زبانشناس رو یاد بدم. بدون هیچ‌گونه حرف اضافه‌ای، بریم سراغ اپلیکیشن.

وقتی وارد اپلیکیشن میشین، با یک تخم جغد رو‌به رو میشین‌ که کنارش سطح شما و تعداد لغاتی که باید یاد بگیرین تا وارد سطح بعدی بشین نوشته شده. با وارد شدن شما به سطح بعدی، جغد کوچولوتون از تخم بیرون میاد و هم بزرگتر میشه و هم قیافه‌اش تغییر می‌کنه.

زیر جغد ۷ تا دایره به نشانه‌ی ۷ روز هفته هست که بعد از گرفتن 15 امتیاز شناخت که امتیاز پیشفرض اپلیکیشن برای مطالعه روزانه هست، تیک زده میشن. به معنی این که شما مطالعه روزانه‌تون رو انجام دادین!

قسمت پایین 4 تا آیکون وجود داره.

آیکون شماره 1: آیکون “وضعیت” برای بخش آمار زبانشناس هست‌. وقتی وارد این بخش می‌شین می‌تونین به آمار زنجیره، لغات و لایتنر دسترسی پیدا کنین و ازشون برای پیدا کردن نقاط ضعف و قوتتون استفاده کنین. وقتی وارد این بخش میشین با صفحه‌ای به شکل زیر مواجه میشین:

image

از منوی تقویم شما میتونین روند کلی زنجیره مطالعاتیتون رو ببینید. طبق عکس بالا شما بهترین زنجیره مطالعاتی فردی رومشاهده می کنید که 453 روز به طور مداوم از اپ استفاده کرده و به یادگیری زبان انگلیسی پرداخته.

همانطور که در عکس بالا می‌بینید، مربع‌ها به رنگ آبی پر رنگ هستند. این به این معنیه که میزان مطالعه شما بالای یک ساعت هست. اما اگه میزان مطالعه شما کمتر از یک ساعت باشه، مربع‌ها آبی کم رنگ خواهد بود.
چهار آیکون دیگر داریم که شامل میدانم ، در حال یادگیری ، امتیاز و شنیدم است.

تب بعدی می‌دانم هست:

image

در تب میدانم تعداد لغاتی را که در برنامه بلد هستین رو نمایش میده. به عنوان مثال این کاربر 19800 لغت تو برنامه میدونه و به تعداد روزهایی که از برنامه استفاده شده تقسیم شده و میانگینی روزانه تقریبا 15 لغت رو در هر روز به دایره واژگان خود اضافه کرده.

تب بعدی در حال یادگیری هست:

image

تو منوی در حال یادگیری شما لغاتی رو که در حال یادگیری هستین و وارد لایتنر کردین رو مشاهده میکنید.

تب بعدی امتیاز هست:

image

تو منوی امتیاز براساس روند مطالعه شما در طول روز امتیازی گرفته میشه که در این قسمت نمایش داده میشن. این امتیاز حاصل جمع گوش دادن به درس‌ها، مرور لایتنر و مطالعه متن دروس بدون پخش صوت هست.

تب آخر هم شنیدم هست:

image

تو منوی شنیدن شما میتونین از میزان زمانی که روزانه به شنیدن انگلیسی اختصاص دادین آگاه شین.

آیکون شماره 2: آیکون “لایتنر” برای لایتنر زبانشناس هست. شما وقتی وارد این قسمت شدین می‌تونین لغاتی که داخل دروس هایلایت کردین رو یه جا داشته باشین و با سیستم پیشرفته‌ی زبانشناس اونا رو مرور کنین.

آیکون شماره 3: آیکون “پیام‌ها” قسمتی هست که اونجا مدیران زبانشناس به صورت خصوصی براتون پیام ارسال می‌کنن و می‌تونین از اونجا با کارشناسان زبانشناس در ارتباط باشید.

آیکون شماره 4: آیکون “تالار گفتگو” برای تالار زبانشناس هست که اینجا می‌تونین هر سوالی درباره اپلیکیشن و زبان انگلیسی داشتین بپرسین تا مربیان و کاربران دلسوز بهتون جواب بدن (که طبیعتا الان که اینجا هستین باهاش آشنایی دارین).

بریم سراغ آیکون‌های بالا

آیکون شماره 5: آیکون تنظیمات هست و در ادامه مقاله بیشتر در موردش توضیح میدم براتون.

آیکون شماره 6: آیکون آتیش بالا در وسط نشون میده که چند روز به صورت متوالی تونستین زبان انگلیسی بخونین یا به تعبیر دیگه، زنجیره یادگیری زبان انگلیسیتون چند روزه هست. این امکان باعث میشه که برای یادگیری زبان انگلیسی تشویق بشین و هیچ روزی رو بدون مطالعه زبان انگلیسی طی نکنین. ما کاربرانی رو داریم که زنجیره یادگیریشون ۲ سال شده! اگه میخواین بیشتر با زنجیره آشنا بشین، این ویدئو رو ببینید.

آیکون شماره 7: آیکون ستاره امتیاز شناخت هست. اگه بخوام یه توضیح کلی در مورد امتیاز شناخت بدم باید بگم که وقتی شما تو اپلیکیشن زبانشناس به درسی گوش میدین یا لغاتی رو یاد میگیرین و… بهتون بر اساس کاری که انجام میدین امتیاز داده میشه و وقتی به حدی که از قبل مشخص کردین میرسه، باعث میشه که زنجیره‌تون تکمیل بشه.

خب حالا بریم سراغ بخش اصلی اپلیکیشن یعنی دوره‌ها. شما با استفاده از گزینه “همه دوره‌ها” یا “افزودن درس” می‌تونین وارد این بخش بشین.

این بخش از اپلیکیشن شامل سه بخش زبانشناس، زیبوک و زوم هست.

بخش زبانشناس شامل:
دوره‌های آموزشی، پادکست، دروس وبسایت معتبر، محتوای اختصاصی تولید شده توسط تیم زبانشناس، و همچنین داستان‌های کوتاه یا بلند در سطوح مختلف مبتدی تا فوق‌پیشرفته

بخش زیبوک شامل:
مجموعه داستان‌ها، کتاب‌های آموزشی، رمان‌های متن اصلی و کلی کتاب جذاب دیگه میشه. یکی از ویژگی‌های مهم این بخش صوت و متن همزمان کتاب‌هاست.

بخش زوم شامل:
فیلم، سریال، انیمیشن، ویدئو کلیپ‌های آموزشی، دوره‌های تافل، آیلتس و GRE است. تمامی فیلم و انیمیشن‌های این بخش دارای زیرنویس انگلیسی و فارسی همزمان هستند‌.

حالا بریم در کنار هم یک دوره از زبانشناس رو انتخاب کنیم. به طور مثال دوره انگلیسی قدرت رو انتخاب می‌کنیم.

وقتی وارد دوره شدین، می‌تونین توضیحات و سطح دوره رو ببینین.

با گزینه “شروع مطالعه” میتونین وارد درس بشین.

در قسمت پایین آمار و اطلاعات درس نوشته شده.

بالا سمت چپ دو گزینه وجود داره که اولیش برای ثبت نظر درباره دوره هست و یه سه نقطه کنارش وجود داره که وقتی اونو بزنین پنجره‌ای به شکل زیر براتون باز میشه.

آیکون شماره 8: با گزینه‌ی دانلود، کل دروس دوره یکجا دانلود میشن.

آیکون شماره 9: با گزینه حذف فایل می‌تونین هر چیزی که دانلود شده رو حذف کنین.

آیکون شماره 10: با استفاده از گزینه ویرایش می‌تونین اگه اشکالی توی بخش توضیحات دوره دیدین، رفعش کنین و برای ما بفرستین.

آیکون شماره 11: گزینه “لایتنر این بخش” رو اگه بزنین، کلماتی که شما از داخل این دوره وارد لایتنر کردین رو براتون نشون میده.

آیکون شماره 12: با استفاده از‌ گزینه انتقال فایل می‌تونین فایل‌های دانلود شده رو به دیگر حافظه گوشیتون انتقال بدین.

آیکون شماره 13: توی قسمت پایین آمار حافظه اشغالی رو توی یه نمودار نشون میده.

حالا به عنوان مثال وارد یکی از دروس میشیم.

آیکون شماره 14: این گزینه مربوط به تالار زبانشناس است که اگه سوال یا مشکلی مرتبط با درسی که داخلش هستین دارین، می‌تونین با لمس کردنش مستقیما وارد تاپیک اون درس بشین.

آیکون شماره 15: این گزینه‌ برای فعال و غیر فعال کردن زیرنویس فارسی و انگلیسی یا فعال کردن همزمان جفتشون به کار می‌ره.

آیکون شماره 16: گزینه تنظیمات اسکرول (بالا پایین رفتن) متن هست و به کمک این گزینه میتونین اسکرول رو روی خودکار و دستی تنظیم کنین.

آیکون شماره 17: دکمه جلو انداختن

آیکون شماره 18: دکمه ادامه یا نگه داشتن

آیکون شماره 19: دکمه برگشتن به عقب

آیکون شماره 20: این دکمه اگه فعال باشه درس بعد از تموم شدنش تکرار میشه به صورت خودکار.

در قسمت پایین هم دکمه‌ی عقب، جلو و پخش و نگه داشتن ویدئو وجود داره. در کنار این موارد گزینه‌ای‌ وجود داره کبا فعال کردنش، صفحه همزمان با صدا پایین میره و اگه می‌خواین خودتون دستی این کار رو انجام بدین باید این گزینه رو غیر فعال کنین.

اگه قسمت پایین رو به سمت بالا بکشین، می‌تونین به قسمت دلخواهتون تو درس برین و از سمت راست سرعت صوت رو تنظیم کنین.

خب حالا بریم سراغ متن درس. کلماتی که آبی هستند،‌ کلماتی هستند که شما برای اولین بار باهاشون مواجه شدین و باید مشخص کنید که اون‌ها رو بلد هستین یا نه. این کار از طریق لمس‌کردن کلمه صورت می‌گیره.

اگه کلمه رو بلد هستین، بعد از این که کلمه رو لمس کردین، گزینه “میدانم” رو انتخاب میکنین تا رنگ کلمه از بین بره‌. اگه کلمه رو هم نمی‌دونین می‌تونین گزینه “اضافه به لایتنر” رو انتخاب کنین تا کلمه به لایتر اضافه و هایلایت بشه‌. اگه پس از انتخاب کلمه هیچ کدوم از گزینه‌ها رو انتخاب نکنین، زیر کلمه مورد نظر خط کشیده میشه و به عنوان کلمه‌ای در نظر گرفته میشه که بلدش نیستین تا بعدا بتونین تکلیفش رو مشخص کنین.

یا این که می‌تونین فقط کلماتی که بلد نیستین رو انتخاب‌کنین و در انتهای درس با استفاده از‌ گزینه “واژه‌های آبی باقی مانده را می‌دانم”، باقی واژه‌ها رو به می‌دانم تغییر بدین.

image

برای این که بتونین معنی کلمات داخل درس رو ببینین، کافیه که پس از کلیک روی کلمه، صفحه رو بالا بکشین و پس از نصب دیکشنری‌های مورد نظرتون، معنیش رو به راحتی ببینین. می‌تونین با لمس آیکون یادداشت هم هر توضیحی که نیاز دارین بنویسین برای کلمه مورد نظرتون.

خب حالا برگردیم به صفحه اول تا منوی کناری رو براتون توضیح بدم که با زدن آیکون بالا سمت راست ظاهر میشه.

گزینه اول منو، پروفایل هست که شما می‌تونین اونجا اطلاعات کاربری شامل ایمیل، شماره تلفن و نام‌کاربری رو مشاهده کنین.

گزینه بعدی “مدیریت اشتراک” هست. شما اینجا می‌تونین اشتراک مورد نظر خودتون رو تهیه کنین‌‌. این اشتراک می‌تونه حرفه‌ای یا طلائی باشه‌ که ویژگی هر کدوم اونجا نوشته شده. اگه نمیدونی که کدوم اشتراک برات بهتره روی اینجا کلیک کن و اطلاعات بیشتری درباره اشتراک‌های زبانشناس به دست بیار.

گزینه بعدی تنظیمات هست که خودش هم دارای ۵ گزینه است.

تنظیمات عمومی:
گزینه اول بخش تنظیمات، “تنظیمات عمومی” هست. وقتی وارد این بخش شدین می‌تونین حداقل میزان مطالعه روزانه‌تون رو تنظیم کنین. به طور پیش فرض این گزینه روی 15 است. یعنی وقتی شما 15 امتیاز شناخت می‌گیرین، زنجیره شما تکمیل میشه. گزینه بعدی محل پیش فرض ذخیره اطلاعات دستگاهه که می‌تونین انتخاب کنین دروسی که دانلود کردین کجا ذخیره شه. و با استفاده از پوسته برنامه می‌تونین تم برنامه رو به رنگ‌های کاهی و تیره در بیارین.

پخش کننده درس:
بخش دوم تنظیمات، “پخش کننده درس” هست که وقتی واردش میشین، گزینه اول اسکرول خودکار هست که اگه تیکش باشه به این معنیه متن با صدا هماهنگ میشه. اگه تیک ذخیره آخرین محل پخش باشه به این معنیه که وقتی شما وسط درسی به بیرون از برنامه میرین و دوباره برمیگردین، درست از جایی ادامه میدین که مونده بودین. گزینه بعدی اولویت پخش محتواست که بهتره روی همون فیلم باشه اما می‌تونین روی صوت هم تغییر بدین. دو گزینه بعدی اندازه قلم متن درس، فاصله خطوط متن درس رو می‌تونین به دلخواه تغییر بدین. گزینه بعدی سرعت پخش قابل انتخابه که می‌تونین به دلخواه سرعت مورد نظرتون رو اضافه کنین. گزینه بعدی سرعت پخش پیش فرضه که بهتره روی یک باشه اما می‌تونین به دلخواه تغییرش بدین. با زدن تیک گزینه “پخش خودکار محتوای بعدی” میتونین بدون وقفه یادگیریتون رو ادامه بدین. و در نهایت اگه اسکرول دروس براتون مشکل داره میتونین با زدن گزینه “بهبود چشمک زدن در زمان اسکرول” این مشکل رو رفع کنید.

لایتنر:
خب حالا بریم به سراغ توضیحات تنظیمات بخش لایتنر. گزینه اول پیشفرض تلفظه که می‌تونین لهجه تلفظ رو از بین آمریکایی یا بریتانیایی انتخاب‌ کنین. گزینه بعدی “زبان پیشفرض معنی” هست که می‌تونین انتخاب‌کنین فارسی باشه یا انگلیسی. هر کدوم را که انتخاب کنین موقعی که روی کلمه‌ای در داخل دروس کلیک می‌کنید، اول اون معنی رو میاره.
گزینه بعدی لهجه متن به گفتاره که می‌تونین لهجه‌اش رو از بین آمریکایی یا بریتانیایی انتخاب‌ کنین.
گزینه بعدی تنظیمات موتور متن به گفتاره که با لمس کردنش وارد این تنظیمات توی گوشی خودتون میشین و می‌تونین سرعت، زبان و.‌‌… رو انتخاب‌ کنین. توی گزینه آخر هم که “موتورهای متن به گفتار قابل نصب” هست، لینک دانلود موتور نصب به‌گفتار گوگل قرار گرفته که اگه احیانا نصب نداشتین، از اونجا دانلود کنین.

نوتفیکیشن:
قسمت بعدی بخش تنظیمات، نوتفیکیشن هست که وقتی واردش میشین با گزینه “نمایش نوتفیکیشن زنجیره” روبه‌رو میشین می‌تونین انتخاب کنین که آیا این نوتفیکیشن‌ها برای شما ارسال بشن یا نه و این که زمان ارسالش رو هم تنظیم کنین یا بذارین خودکار بمونه.

قوانین و سیاست‌ها:
با کلیک روی این گزینه میتونین قوانین و سیاست‌های استفاده از اپلیکیشن زبانشناس رو بخونین.

خب برگردیم دوباره به منوی اصلیمون.

شما می‌تونین با‌استفاده از‌ گزینه “با نظر خود ما را حمایت کنید”، نظرتون رو درباره اپلیکیشن زبانشناس تو گوگل پلی یا اپ استور ثبت کنین. با استفاده از‌ گزینه بعدی می‌تونین اپلیکیشن زبانشناس رو با دوستاتون به اشتراک بذارین.

گزینه‌های بعدی هم‌ به ترتیب کانال تلگرام، اینستاگرام، درباره زبانشناس و خروج هستن که نیازی به توضیح دادن ندارن.

امیدوارم که تونسته باشم کمکتون کنم. اگه بازم هرگونه سوالی داشته باشید، می‌تونین به پشتیبانی زبانشناس پیام بدین تا راهنماییتون کنن. حالا می‌تونی بری و با قدرت یادگیری زبان انگلیسیت رو شروع کنی. آرزوی بهترینارو دارم واست رفیق.

26 پسندیده

سلام خیلی عالی و جامع بود و خیلی دقیق توضیح داده بودید ممنون :100::art:

4 پسندیده

عالی بود :star2:
متشکرم
:deciduous_tree: :four_leaf_clover:

3 پسندیده

فوق العاده بود ممنونم :rose:

3 پسندیده

خواهش می‌کنم تکمیلتر هم میشه :rose::rose:

3 پسندیده

خواهش می‌کنم بهزاد جان :rose::blue_heart:

3 پسندیده

خواهش می‌کنم لطف دارین :rose::rose:

2 پسندیده

سلام یک سوال چرا زبان نرم افزار رو نمیشه تغییر داد .چرا یه نرم افزار آموزش زبان باید فقط فارسی باشه چرا نمیشه انگلیسی بشه

3 پسندیده

لطف داری علیرضا جان ممنونم

2 پسندیده
3 پسندیده

@samirashiiri1

خواستم یه نفر تگ کنم درست شد دوستان یا اشتباهه؟

باید قبل از آیدی این @ رو بذارین. من براتون اصلاحش کردم

1 پسندیده

مرسی عزیزجان

2 پسندیده

مرسی مهرنوشم .کامل خوندمشون😍

2 پسندیده

عالی بود من کانا خوندم و شروع کردم اپلیکیشنو:heart:

چه جالب . زنجیره ساختن چجوریه ؟
من درمورد جعبه لایتنر چیزهایی شنیدم این کدوم مدلشه ؟

زنجیره ساختن به این صورته که شما هرروز طبق تایمی که مشخص کردید رو زبان میخونید.
مثلا ۲۰ دقیقه در برنامه مشخص کردم که هرروز بیست دقیقه رو زبان بخونم و زنجیره من ساخته بشه.
زنجیره می‌تونه: کتاب خوندن، گوش دادن، مرور لایتنر باشه.

تو لینک زیر بهتون نشون دادیم عملکرد لایتنر چطوره

2 پسندیده

سلام
لطفا چند تا تم اضافه کنید