لطفا اشتباهات من رو تکرار نکنید

سلام دوستان عزیزم امروز تصمیم گرفتم داستان شکست ها و اشتباهات خودم در راه یادگیری زبان رو باهاتون به اشتراک بذارم

سی سالمه سال ۹۱ وقتی ۲۰ ساله بودم رفتم 《جهاد دانشگاهی》 ثبت نام کردم دو ترم (۶ماه) پیش رفتم و پیشرفت خوبی داشتم ولی به خاطر تداخل زمان کلاس ها با دانشگاه ادامه ندادم.

۲۳ سالم که شد تصمیم گرفتم دوباره 《جهاد دانشگاهی》 ثبت نام کنم امتحان فاینال همزمان شد با سفر کاریم و متاسفانه باز هم ارتباطم با زبان قطع شد.

۲۴ سالگی دوره فشرده (یکساله) 《آموزشگاه سفیر》 رو شروع کردم و تقریبا بعد از ۶ ماه دیدم کلاس به خاطر فشرده بودن خیلی جلوتر از منه و به خاطر بازدهی پایین رفتم دوباره 《جهاد دانشگاهی》 ثبت نام کردم ولی باز به دلایل شخصی یک ترم بیشتر نرفتم.

۲۶_۲۷ سالگی بود که با 《زبانشناس》 آشنا شدم نمیتونستم اعتماد کنم ولی به هرحال شروع کردم یادمه داستان جوجه اردک زشت و هملت و مکبث و چندتای دیگه رو نزدیک ۷۰_۸۰ بار گوش دادم ولی چون برنامه مشخصی نداشتم دوباره آموزش رو رها کردم.

۲۸ سالم که بود نرم افزار 《رزتا استون》 رو نصب کردم و شروع کردم ولی خیلی طول نکشید.

همون زمان شنیدم دوره 《نصرت》 خیلی خوبه دوره سه ماهه 《نصرت》 رو شروع کردم. بعد از سه ماه اعتماد به نفسم بیشتر شد. یادمه با توریست هایی که میدیدم شروع به مکالمه میکردم و خیلی برام لذتبخش بود.

در ادامه با چنل یوتیوب 《فرازبان》 آشنا شدم خیلی خوشم اومد احساس میکردم بالاخره راه رو پیدا کردم هر بار با وسواس زیاد میخواستم از اول شروع کنم و هیچ ویدئوی آموزشی رو از دست ندم که همین مسئله کمالگرایی باعث شد با فرازبان شروع کنم رها کنم شروع کنم رها کنم و این چرخه معیوب ادامه داشت

تو گوگل جستجو کردم و بعد از تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیدم که 《آموزشگاه ایران اروپا》 عالیه و باید ثبت نام کنم ولی باز رفتم 《جهاد دانشگاهی》 ثبت نام کردم این بار بعد از سه جلسه به نتیجه رسیدم که 《جهاد دانشگاهی》 مثل چند سال پیشش نیست و به شدت ضعف داره.

و اما بالاخره

یک روزی از روزها یاد اپ 《زبانشناس》 افتادم. نصب کردم و دیدم هرچی منبعه اینجا جمع شده و البته به خاطر کمالگراییم سردرگم شدم اما اینبار دیگه نمیخواستم بازنده باشم.

اومدم توی 《تالار زبانشناس》 همه تاپیک های مهم رو با کامنت ها خوندم تقریبا دو هفته هرروز این کارو میکردم با چند نفر ارتباط ذهنی خوبی برقرار کردم از جمله آقای کامبیز کشاورز @YoKambiz واقعا تاپیک های ایشون بهم انگیزه میدادن و خیلی از جواب هاشون توی کامنت ها باعث شد بتونم کمالگراییم رو مدیریت کنم

تصمیم بر این شد که با 《دوره انگلیسی پایه بدون تلاش》 شروع کنم درس اول رو کامل تا یک هفته تمرین کردم. عمیقا خوشحال بودم که زبانشناس رو پیدا کردم حالم به شدت خوب بود از این همه حس خوبی که بچه ها به هم میدن.

هفته دوم به جای رفتن به درس ۲ درس اول 《انگیسی قدرت》 رو شروع کردم دیدم متوجه میشم.

《دوره قدرت》 رو شروع کردم و الان که این تاپیک رو میذارم هفته سوم و درس سوم هستم و یک گروه خوب توی تلگرام تشکیل دادیم که چند نفرمون دوره رو باهم شروع کردیم

اینارو گفتم که اگر مشکلاتی شبیه به من داشتید و یا دارید تونسته باشم کمک کوچیکی کرده باشم

الان زنجیرم ۳۳ روزه شده و تصمیم دارم هر ماه توی همین جا برای انگیزه دادن به خودم هم که شده از تجربم توی این راهی که شروع کردم بگم.

ممنونم که تا اینجا با من همراه بودید
و برای بار هزارم ممنونم از مجموعه بزرگ زبانشناس❤

121 پسندیده

داش ارش تو گروه بیا امشب تمرین داریم :pray::stuck_out_tongue_winking_eye:

7 پسندیده

یه کم بی انگیزه شدم
این تاپیکم بیشتر واسه این بود که یه تکونی بخورم😂

7 پسندیده

ما رو دعوت نمیکنی :neutral_face: این چه وضعشه

4 پسندیده

گام بعدی شما الان اینه به خودتون قول بدید هر طور شده انگلیسی قدرت رو تموم کنید

از امروز تا هفت ماه آینده.

موفق باشید دوست من :cherry_blossom:

38 پسندیده

زنده باد . آفرین ب استمرار و مداومت و پشتکار شما . فکر کنم تمام فراز و نشیبهایی ک طی کردید برای این بود ک استوار و محکم تر ، راه مقصدی ک در پیش گرفتید رو طی کنید . هر روز یک قدم ، شایدم دلتون خواست و جهشی رفتید جلو ، کسی چ میدونه . برای خودتون ، خوش بدرخشید :star:

9 پسندیده

ممنونم آقا کامبیز عزیز❤
حتما همینطوره با اینکه به دوره های دیگه هراز گاهی سرک میکشم ولی با خودم عهد بستم فقط برای ارضای حس کنجکاوی این کار رو کنم و تا دوره قدرت تموم نشده دوره دیگه ای رو شروع نکنم (البته غیر از کتاب داستان که مکمل محسوب میشه)

10 پسندیده

مرسی از انرژی مثبت و ابراز لطفتون❤
گاهی به خاطر این ده سال حسرت میخورم اما اغلب به این فکر میکنم شاید نیاز بوده که این مسیر پرپیچ و خم رو طی کنم تا مسیر جدیدی که شروع کردم رو بیشتر و قویتر باور داشته باشم.

8 پسندیده

از ی طرف خوشحالم که اقلا من تنها نیستم با این سردرگمیا …انگار این مشکل همگانیه … از ی طرف واقعا باعث ناراحتیه که خیلی وقتا ،بهترین تایممون از دست دادیم به خاطرش
خوبی این برنامه اینه باتمام سر در گمی هامون بهمون یاد داد ادامه بده ی روزم فکر این که امروز بیخیالش بشی به سرت نزنه تا به نتیجه مطلوب برسی …
منم با افتخار حدواا ۱۶۵ روز زنجیرمه :sunglasses:
اقا ارش امیدوارم موفق باشین تو این راه

16 پسندیده

گاهی برای به دست آوردن باید هزینه داد شاید با از دست دادن زمان هزینه 《مسیر درست》 رو پرداخت کردیم

بعید میدونم چیزی بتونه جلوی راهمو بگیره💪

چقدر عالی امیدوارم همینطور پرقدرت ادامه بدین
ممنونم ازتون خانم زرگل🙏

7 پسندیده

دوست عزیز این تاپیک کجاست؟

4 پسندیده

سلام شما الان در همین تاپیک هستید :hibiscus:
@saman145

4 پسندیده

چقدر زیاد هستیم که به این نقطه رسیدیم و متن رو میخوندم انگار خودم نویسنده ش بودم

10 پسندیده

سلام و درود
این مشکل بی انگیزه بودن و عصبی شدن قبلا خودم خیلی باهاش درگیر بودم اما الان ۵۰ روزه با زبانشناس متوالی دارم مطالعه میکنم شده روزی یکساعت که زنجیره م ادامه دار بشه و الان دوره پایه ای انگلیسی بدون تلاش رو دارم میخونم در کنارش نیمچه داستان ها و داستان کودکانه. چندین ساله روش های متفاوتی رو برای یادگیری زبان امتحان کردم همه نصفه موند و زنجیره ای مطالعه نداشتم اما الان کلا کتاب هایی که داشتم کنار گذاشتم و بدون دغدغه و استرسی دارم هر روز یکساعت مطالعه میکنم. اما برنامه ریزی من به چه صورته البته برای من حس راحتی داره شاید اشتباه هم باشه. من کلا سه ماه فقط تمرکزم رو مهارت شنیداری هست با دوره های دروس پایه که بعد تموم شد انگلیسی قدرت هست بعد از سه ماه شروع مهارت خواندن هست و در کنارش شنیداری رو هم دارم تا اینجا شد ۶ ماه بعد از این شروع مهارت speaking هست در کنار مهارت شنیداری و خواندن و بعد اون هم نوشتاری بعد از این دیکه سراغ اموزش های تخصصی آیلتس میرم، چون من عجله ای دیگه ندارم برای یادگیری، دلیلش این هست که الان ۵۰ روز دیگه خوندن روزانه یک ساعت زبان برام شده عادت، حال دلیل این برنامه ریزی من بخاطر این بود که مهارت شنیداری و خواندن باعث میشه دیتا رو داخل ذهنم وارد کنم و بعد این مهارت های صحبت کردن و نوشتاری خروجی هست. در پایان هم این نکته رو بگم برنامه بلند مدت هست ش و شاید نزدیک یک سال و نیم زمان ببره و امیدوارم نتیجه اش رو بگیرم‌، البته اگه عمری باشه تا اونموقع. در پناه حضرت حق.

14 پسندیده

ممکنه من رو هم وارد گروهتون کنین؟

4 پسندیده

دقیقا مشکل خیلیامون هست
موفق باشید دوست عزیز

4 پسندیده

به نظرم یکی از رموز موفقیت عجله نداشتنه
من خودم از زمانی که تصمیم گرفتم صبوری کنم و آهسته و پیوسته پیش برم اضطراب و نگرانیم کمتر شده و در نتیجه کیفیت و بازدهی بیشتر شده
امیدوارم مسیری که شروع کردید نتایج خوبی براتون داشته باشه

10 پسندیده

بله حتما لینک گروه👇
https://t.me/+SLvW-HOHRwk1N2Vk

1 پسندیده

جالب بود . منم بعضی از این اشتباهاتو داشتم :expressionless::woozy_face:
موفق باشین

3 پسندیده

سلامت باشید
اشتباه همیشه هست و خواهد بود امیدوارم درس از اشتباه هم همواره بعدش برامون داشته باشه

1 پسندیده