سیکس پک به زبان انگلیسی + عکس، تلفظ، و مثال

تقریبا همگی عبارت سیکس پک، سیکس پک دخترانه یا سیکس پک پسرانه را شنیده‌ایم. با این حال ممکن است نتوانیم به درستی از این واژه در زبان انگلیسی استفاده کنیم. در این تاپیک به سراغ این عبارت می‌رویم تا با املای درست و موقعیت‌هایی که می‌توان از آن استفاده کرد را بهتر یاد بگیریم.

یکی از نکات بسیار جالبی که کمتر کسی در رابطه با عبارت سیکس پک یا همان Six Pack در زبان انگلیسی می‌داند؛ معنای اولیه این عبارت است. سیکس پک در سال 1949 و با باکس‌های 6 تایی نوشیدنی که محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده بودند به عبارتی رایج بین مردم تبدیل شد! مثلا جمله زیر را نگاه کنید:

In beer-drinking game, one takes a beer out of six-pack, shakes it, and mixes it up with the other beers.

ترجمه: در بازی نوشیدن آبجو، هر فرد یکی از آبجوها را از بسته 6 تایی بیرون می‌آورد، تکان می‌دهد و با دیگر آبجوها مخلوط می‌کند.

همانطور که می‌بینید عبارت سیکس پک در این جمله معنای بسته 6 تایی می‌دهد. معنایی که هیچ ربطی به تصور ما از سیکس پک دخترانه یا پسرانه‌ ندارد. البته ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود چرا که Six Pack در زبان انگلیسی معناهای دیگری نیز دارد. برای مثال، این عبارت در جمله زیر به معنای قایق‌هایی است که دربست اجاره می‌شوند و ظرفیتی 6 نفری دارند.

On six-pack charters you can choose your menue and the type of cruise you wish to take be it bay sailing or an ocean voyage.

این مثال‌ها را بررسی کردیم تا به این نتیجه برسیم که عبارت سیکس پک تنها به معنای عضلات شکمی شش تکه نیست. با این همه دنیای امروزی و محبوب شدن بدنسازی بین دخترها و پسرها باعث شده تا معنی قالب این عبارت همان عضلات شکمی را در ذهن ما تدایی کند. به جمله‌های زیر دقت کنید:

He is depicted as being six feet tall with rippling black hair, muscles, and a six-pack.

ترجمه: او با 6 فوت قد، موهای سیاه موج‌دار، عضلات و سیکس پک به تصویر کشیده شده است.

I see so many people doing sit-ups and all these crunches trying to get six-pack abs.

ترجمه: افراد زیادی را می‌بینم که با انجام دراز و نشست و کرانچ‌های مختلف برای رسیدن به عضلات شش تکه تلاش می‌کنند.

همانطور که می‌بینید عبارت Six Pack در هر دو جمله بالا به معنای عضلات شکمی به کار رفته است. حالا که با معانی مختلف این عبارت آشنا شده‌ایم می‌توانیم به سراغ تلفظ درست و املای صحیح آن برویم…

قطعا بعد از مشاهده تمام مثال‌هایی که در این تاپیک استفاده کردیم متوجه شده‌اید که سیکس پک در زبان انگلیسی به شکل Six-pack نوشته می‌شود. در رابطه با تلفظ صحیح هم می‌توانید به فایل‌های صوتی زیر گوش کنید!

------------------------- UK Pronounciation

------------------------- US Pronounciation

8 پسندیده