معرفی فیلم، سریال و انیمیشن 🎞

راستی دوستان
من بخشی از معرفی ها رو کپی می کنم
هرچند سعی می کنم بیشتر خودم بنویسم تا کپی کنم
اما وقتی می نویسم خطای تایپی زیاد دارم،
فکر کنم هیچ متنی از من بدون خطای تایپی نبوده
خواستم بابت تموم اون خطاها عذر خواهی کنم

انیمیشن روح
Soul

soul-2020-poster-226x300

ساخته پیکسار
انتشار والت دیزنی پیکچرز
ایالات متحده سال ۲۰۲۰

جو گاردنر معلم موسیقی دبیرستان است. از شغل و زندگی یک نواختش راضی نیست. بالاخره فرصت نوازندگی در یک گروه موسیقی جاز بعنوان پیانیست رو پیدا می کنه اما، درست در زمانی که فکر می کنه به آرزوی زندگی رسیده اتفاقات جدید و عجیبی پیش میاد.
انیمیشن فوق العاده خوش ساخت و زیبا است.
برنده دو جایزه اسکار و دو جایزه گولدن گلوب
Soul_Poster

ریتم انیمیشن خیلی خوبه و برخی اون رو بهترین انمیسن سال می دونن
قطعا پیشنهاد می کنم، تلفظ ها عالی به لهجه امریکن و حداقل حوصله تون سر نمیره و خواهید خندید.

4 پسندیده


این انیمیشن کتاب هم داره و هردو دلپذیر :heart_eyes:، فکر کنم بودیکا خانم کتاب اشو تو زیبوک معرفی کردن. متاسفانه میخواستم انیمیشن رو بارگزاری کنم منتهی محدودیت داشت تا 107 مگ بیشتر نمیشه:unamused:

5 پسندیده

لیست جالبی از ده فیلم که مدت ها در ذهن می مونن

https://www.rahnamato.ir/2023/4/29/361875/۱۰-فیلم-بسیار-منحصربفرد-و-تاثیرگذاری-که-باید-ببینید/

3 پسندیده

من افسانه هستم
I am legend
فیلمی در ژانر پسا-آخرالزمانی
کارگردان: فرانسیس لارنس
نقش اول ویل اسمیت
محصول سال ۲۰۰۷ کشور ایالات متحده استودیو برادران وارنر
I_am_legend_teaser

:no_entry: اخطار احتمال لو رفتن بخشی از داستان
یک پیشرفت عظیم پزشکی، یک انقلاب پزشکی، تزریق ژن های جدید با ویروس به انسان ها. ژن های جدید انسان ها را توانمند تر، قوی تر، سالم تر و حتی از بیماری های مثل سرطان آزاد می کنند. اما چندی بعد معلوم می شود که این تغییرات دارد از کنترل خارج می شود. انسان ها کنترل رفتاری خود را از دست می دهند.
دکتر رابرت نویل محقق و دانشمند ارتش، آخرین انسان بازمانده در شهر نیویورک ایالات متحده است، شاید آخرین انسان بازمانده در دنیا
او و سگ نژاد ژرمن شپهردش روزها غذا تولید می کنند، نیازهای خود را تامین می کنند، تفریح می کنند، شکار می کنند و … شب ها در پناهگاه خود مخفی می شوند. تنهایی دکتر نویل بسیار جالب به تصویر کشیده شده.
در بین تمام فیلم های زامبی محور، تنها فیلمی بود که دوست داشتم (البته ژانر پسا آخرالزمانی را بسیار می پسندم، اما نه نوع زامبی محور آن را. به نظرم منطقی و عاقلانه نیست. اما این فیلم دلیل منطقی و علمی قابل قبولی برای شروع دارد و فیلم عاقلانه و منطقی پیش می رود و حتی برای حناقت ها هم می شود دلیل یافت)

4 پسندیده

مزایای گوشه گیر بودن
(The perks of being a wallflower)
محصول سال 2012

download

فیلم مزایای گوشه گیر بودن از روی کتابی به همین نام ساخته شده و داستان نوجوانی افسرده و تنها به نام چارلی را روایت می کند که به تازگی وارد دبیرستان شده و استرس و نگرانی زیادی دارد. او کم کم با پاتریک و خواهر ناتنی اش سَم (با بازی تحسین برانگیز اِما واتسون) دوست میشود و اتفاقات تازه ای برایش رقم می خورد. چارلی گاهی خاطراتی مبهم از دوران کودکی اش را به یاد می آورد، اما نمی تواند مفهوم آنها را درک کند و …

من این فیلمو خیلی دوست دارم و احساس خاصی بهم میده. انگار احساس میکنی بالاخره کسی تو این دنیا درکت میکنه و اینو با گوشت و پوستت لمس میکنی. نمیدونم، شاید دلیلش این باشه که زندگی نکرده آدمو نشون میده.
شاید بعضیها بگن که برخی از صحنه های فیلم متناسب با فرهنگ ما نباشه، ولی انسانیت زیبایی در این فیلم نمایش داده شده و اون حس همدردی و صمیمیت رو میشه در جای جای فیلم مشاهده کرد. مثلا اون صحنه که چارلی به سم میگه بهترین دوستش چند وقت پیش خودکشی کرده و سم و برادرش تصمیم میگیرند که به چارلی کمک کنند تا این خاطره بد رو فراموش کنه، واقعا زیبا و عمیق و تأثیرگذاره.

شاید جالب باشه بدونید که کارگردان این فیلم خود نویسنده کتاب بوده. (کتاب هم میتونید در بخش زیبوک زبانشناس به زبان اصلی مطالعه کنید.)

یکی از نکات جالب درباره فیلم اینه که موسیقی های زیبایی براش انتخاب شده، بطوری که آلبوم موسیقی این فیلم فروش چشمگیری داشت و محبوبیت زیادی رو به دست آورد. یکی از صحنه های زیبای فیلم که با موسیقی زیبایی هم همراهه اینجا به اشتراک میذارم:

موسیقی این ویدیو:

7 پسندیده

معرفی خوبی بود آقا مصطفی
ممنون :+1:t4:
می بینمش

3 پسندیده

خواهش میکنم. :rose: :pray:

1 پسندیده

مرسی:sweat_smile:
یه لیست بلند بالا دارم از لیست فیلم ها و کتاب ها.
این فصل تموم شه امیدوارم بتونم برم سراغشون:melting_face:

1 پسندیده

فصل گلابگیری تموم شه، خودم پایه تم:wink::melting_face:

1 پسندیده

راستش فیلم رو همون پریشب دانلود کردم ،رسیدم نیم ساعتشو ببینم:face_with_peeking_eye:
دو تا نیم ساعت دیگه مونده:grin:

1 پسندیده

چقدر تلخ بودش.
همیشه گفتم حرف زدن با آدما رو دوست دارم ولی عمیق که می شی می بینی هر کسی یه دردی تو سینه اش داره که حتی به عزیزترین کس اش هم نمی تونه بگه و اگه با تو درمیون بزاره، شاید نتونی هیچ کاری براش بکنی و این که نمی تونی براش حرکتی بزنی ،یه دردی میشه روی سینه تو .

حرفی ندارم. نمی دونم چی بگم ‌.

2 پسندیده

تلقین
سرآعاز
Inception
انتشار ۲۰۱۰ ایالات متحده
کارگردان کریستوفر نولان
دام کاب یک دزد اطلاعات از ذهن انسان ها است! او و تیمش افراد هدف رو می خوابانند و وارد ذهن شون میشن یا شاید بشه گفت ذهن اون رو وارد یک دنیای خیالی از ذهن معمار تیم خودشون می کنند و اطلاعات مورد نظرشون رو بدست میارن و سرقت می کنن.این عملیات ها به سفارش مشتریانی مثل سازمان های اطلاعاتی یا شرکت های بزرگ و ثروتمند انجام میشه. یک بار قراره از ذهن یک ثروتمند ژاپنی بنام سایتو اطلاعاتی رو سرقت کنند.
Inception_(2010)_theatrical_poster

6 پسندیده

فکر کنم حالا تنهاییم
I think we are alone now
دل تنها انسانی است که در یک شهر کوچک در آمریکا باقی مانده است. همه انسان ها به شکل عجیب و مرموزی مرده اند، به وضعیت های مختلف، حتی موقع تلوزیون نگاه کردن یا غذا خوردن. دل یک دورف (کوتاه قامت) است.
او هر روز خانه هایی را بازرسی می کند. چیزهای مورد نیازش مثل باطری و غیره را بر می دارد، اجساد را به وانتش منتقل کرده و خانه را ضد عفونی می کند. بعد می رود اجسادی که آن روز جمع کرده را خاک می کند.
تا اینکه یک روز یک دختر جوان به آن شهر می آید. اولین انسان زنده ای که دل بعد از مدت ها دیده است.

7 پسندیده

مجموعه ارباب حلقه ها
The Lord of the Rings
این مجموعه بر اساس کتاب ارباب حلقه هانوشته جی آر آر تالکین ساخته شده
کتاب ارباب حلقه ها یک کتاب نمادین و خردمندانه است، شخثیت ها، موجودات و اتفاقات استعاره و تمثیلی هستند و میشه ازشون چیزهای زیادی یاد گرفت. خود کتاب سخت، پیچیده است و خوندنش آسون نیست.
دیدن این مجموعه کمک می کنه با فضای کتاب آشنا بشیم و بتونیم اون رو تصور کنیم. همچنین حتی اگه کتاب رو نخونیم از خرد و داستان های کتاب استفاده کرده و چیزهایی یاد بگیریم.

این مجموعه با سه گانه ارباب حلقه ها شروع شد، سه فیلم فوق العاده با کارگردانی پیتر جکسون

1
The fellowship of the Ring

2
The Two Towers

3
The Return of the king
.

بعد از این سه گانه ارباب حلقه ها، سه گانه دیگری ساخته شد بنام سه گانه هابیت
The Hobbit
شامل:

1
An Unexpected Journey

2
The Desolation of Smaug

3
Thd Battle of the five Armies

الان هم که یک سریال ساخته شده.
برای دیدن این مجموعه پیشنهاد می کنم به همین ترتیبی که معرفی شد ببینید.
این فیلم ها پر از شخصیت های مختلف و جالب هستند. اگه دوست داشتین راجع به هر کدوم کلی اطلاعات در اینترنت هست.
ضمنا آقای تالکین زبان شناس بود و زبان هایی که در فیلم می بینید مثل زبان الف ها، اورک ها و غیره رو ایشون خودش درست کرده و زبان های کاملی هستند و میتونید یاد بگیرید! بخصوص الان زبان الف ها خیلی رایج و محبوب شده و از سرتاسر جهان افرادی هستند که به این زبان ها تسلط دارند!

6 پسندیده

ای بابا ، چرا پاکش کردی .
می خواستم بیام بگم اون موقع مشتری داشتم، فقط خوندم و رد شدم.

ولی چه باحال تحلیل می کنی ، کلا می ری تو عمق فیلم.
چیزی نگفتم دیشب چون حالم حسابی بد بود، دل درد و سردرد با هم از لحاظ روحی هم خسته .
این فیلم هم که درد داشت نور علی نور شد.

برداشت آزاد بکنم، آدما از اونی که نشون می دن بیشتر درد دارن. بیشتر فکر دارن و ما اینو هیچ وقت از نگاهشون نمی فهمیم. وقتی پا حرفشون بشینی اون موقع می بینی چقدر درونش با بیرونش فرق می کنه .
به قول همسرم ،درونم خودمو می سوزونه بیرونم مردم رو .
یکی بود من گاهی بهش غبطه می خوردم، این قدر فعال، یه بار نشستم پا حرفاش ، وسط حرفاش گفت چند بار می خواسته خودکشی کنه . دارم از افسردگیش حرف می زنم ،چیزی که من اصلا هیچ اطلاعاتی ازش نداشتم‌ و فکر می کردم آدما با رقص، پیاده روی و خوندن کتاب حالشون خوب میشه.

اون دختر تپله، افسردگی داشت و اون یکی نا اهل نه. هنر داشت، اعتماد به نفس ارائه اش رو نداشت.
اون یکی ، چون هیچ کسی رو نداشت رفته بود سمت اون کار ولی آخر فیلم گفت: من دیگه بی کس و کار نیستم‌ .می بینی اهمیت این که یکی بهت توجه کنی چیه؟؟؟
از تیکه تیکه های خاطراتش فهمیدم که پدربزرگه به مامانش هم رحم نکرده ولی نمی خواسته . مامانش شاد بود. مشکلی نداشت ، برای چی خودکشی کرد؟؟؟ چون از خودی خورد؟ چون باورش نمی شد ؟

و چرا توی این فیلم فقط به بدبختی زن ها پرداخت، یا اشاره اش به اقایون کمتر بود؟ چه اونی که رئیس مدرسه بود و توانمند، چه اون دختر ضعیف ؟؟

حالمو بد کرد برای این جنبه اش . یعنی مردها آسیب پذیر نیستن؟
البته که راس فیلم ،همون معلم، خیلی فکر می کرد ولی چون نمی تونست کاری کنه گریه می کرد.

وسط سر و صدا دارم تایپ می کنم. احتمال ویرایش این متن هست.

نهایت یه چیزی بگم:
اگه کسی ته چاه هم باشه ،با کلی مشکل ، می تونه خودشو نجات بده به شرطی که بخواد. (دختر نااهله)فقط باید بگرده راهشو پیدا کنه و تنها اون راهی که می ره راه اصلی نیست. نشد، بپیچه یه جای دیگه، یه چیز دیگه
رو امتحان کنه.

2 پسندیده

Blade Runner

محصول کمپانی برادران وارنر ۱۹۸۹ ایالات متحده
کارگردان ریدلی اسکات
ژانر علمی تخیلی

داستان در آینده رخ میده. انسان در خارج از زمین هم دنیاهایی برلی زندگی ساخته. بنظر میاد طبیعت در کل زمین از بین رفته باشه، هیچ اثری از گیاهان و طبیعت در این فیلم نیست.
انسان ها برای جنگیدن، کار سخت در شرایط خطرناک و سخت و غیره ربات هایی آدم واره ساخته اند که بهشون ریپلیکانت میگن. ریپلیکانت ها ساخت اتحادیه تایرل هستند و قابلیت های بیشتری نسبت به انسان های معمولی دارند، هم در جسم و هم در ذهن. وجود ریپلیکانت ها روی کره زمین ممنوعه. ریپلیکانت های فراری و یا از رده خارج شده توسط نیروهای ویژه ای بنام بلید رانر بازنشسته می شوند (در واقع کشته می شوند. این اصطلاح بازنشستگی رو خود نیروها بکار می برند، شاید میخوان از زشتی و پلیدی کارشون کم کنن)
شش ریپلیکانت یک شاتل دزدیده اند و به کره زمین آمده اند. تمام ۲۳ سرنشین شاتل کشته شده اند. یک بلید رانر خوب مسئول تحقیق میشه اما اونم کشته میشه. دکارد یک بلید رانر قدیمی و کاربلد که اخراج شده دوباره به کار فراخوانده میشه.

فیلم قشنگ و خوش ساخته. صحنه آرایی ها عالیه. موسیقی فیلم هم کار ونجلیس مشهوره.نتیجه فیلم بسیار موفق بود و جز صد فیلم برتر جهان طبقه بندی شد.
عکس زیر سکانس مشهوری بنام اشک های زیر باران از اواخر فیلمه
Blade_Runner

در ادامه این فیلم، بلید رانر دوم هم ساخته شد.

Blad Runner 2049

2017، ایالات متحده
کارگردان دنی ویلنوو
یک ربات پیشرفته آدم واره بنام کی در اداره پلیس بعنوان بلید رانر کار می کنه. اون هم مسئول بازنشسته کردن بلید رانرهای فراری، خارج از کنترل یا از رده خارج شده است. در این میان اما اتفاقات خاصی رخ میده و کی رازهایی رو می فهمه.
دومی هم خوب بود، اما اولی یه چیز دیگه است.

قرار شد در آینده سریالی هم بر این اساس ساخته بشه.

4 پسندیده

از لیست های معرفی فیلم کلا خوشم میاد، این دو تا لیست به جهت معرفی فیلم هایی که می شناختم خوب اومد

لیستی از چهل اثر ماندگار تاریخ سینما از بین برندگان جایزه اسکار (لیست خیلی خوبی بود و تمام فیلم هایی که نعرفی کرده ارزش دیدن دارند)

.
لیستی از چهل و پنج فیلم برتر ژانر جنگی

https://techrato.com/2023/05/07/best-war-movies-in-the-history-of-cinema/?unapproved=218466&moderation-hash=c37d68b803216ca8d620226c81a52cb7#comment-218466

.

2 پسندیده

و باز هم واو ، ساچ واو :clap::clap::clap:

2 پسندیده

داخل زبان شناس داره؟

1 پسندیده