معرفی کتابهای زیبوک، فقط رحمت (Just Mercy) از برایان استیونسون

سلام و درود به دوستان.
برخی کتابها هستند که خواننده را به انسان بهتری تبدیل می کنند. کتاب فقط رحمت هم از این دسته کتابهاست، روایتی تکان دهنده از نابرابری و بی عدالتی در مورد انسانهای بیگناه و تلاش برای کاستن از این ظلم و ستم. کتابی بسیار الهام بخش که به همه دوستان مطالعه اش را توصیه میکنم.
در ادامه معرفی کوتاهی از این کتاب آورده شده است.

خلاصه کتاب
رمان «فقط رحمت» ،داستان زندگی پرفراز و نشیب برایان استیونسون (Brian Stevenson) وکیل حقوقی عدالت‌جو است که زندگی خود را وقف دفاع از فقرا، افراد حاشیه نشین, کسانی که به اشتباه محکوم شده‌اند، و زنان و کودکان بی‌دفاع کرده است. اگرچه این کتاب حاوی پرونده‌های افراد مختلف است، اما داستان اصلی آن درباره تلاش‌های استیونسون برای تأسیس سازمان بنیاد عدالت برابر (EJI) و رابطه‌اش با «والتر مک‌ملیان» است. والتر مک‌میلان مرد سیاه‌پوست بی‌گناهی است که در دهه‌ی 80 به جرم قتل یک زن سفید پوست، زندانی و پس از آن به اعدام محکوم شد. استیونسن در این باره توضیح می‌دهد که چگونه تعصب نژادی و احساس گناهکار بودن که منجر به محکومیت والتر می‌شود مستقیما با سابقه تبعیض نژادی و برده‌داری ارتباط دارد. استیونسن دفاع از پرونده «مک‌میلان» را برای لغو حکم به عهده می‌گیرد. استیونسون در جنگ خستگی‌ناپذیری که برای نجات زندگی « Walter McMillian» در پیش می‌گیرد با شبکه‌ای از تبعیض نژادی، مانورهای حقوقی و سیاسی و سابقه طولانی اذیت و آزار مواجه می‌شود.
کتاب Just Mercy در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و بلافاصله رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز را به خود اختصاص داد. کتاب فقط رحمت، جوایز متعددی از جمله مدال بهترین کتاب غیرداستانی «Carnegie»، جایزه‌ی «NAACP» و جایزه‌ی «کتاب‌هایی برای زندگی بهتر» را ازآن خود کرد. «CNN» در گزارشی آن را از تاثیرگذارترین کتاب‌های دهه برشمرد. نشریات مشهوری مانند «نیوورک تایمز»، «واشنگتن پست»، «گوی بوستون»، «سیاتل تایمز» و «Esquire» کتاب فقط رحمت را به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال برگزیدند. کتاب «فقط رحمت» حاصل نقد و بررسی سیستم قضایی آمریکا در دهه 80 است و در آن تاریخچه و سیر تکامل این سیستم را شرح می‌دهد. کتاب سیستمی را نشان می‌دهد که هدف آن حفظ امنیت و حقوق شهروندان است اما بی‌کفایتی و سو استفاده مسئولین آن را تبدیل به ابزاری ناعادلانه کرده است. در نتیجه این سیستم فاسد، افراد بسیاری قربانی مجازات‌های سنگین و حبس‌های طولانی مدت شده‌اند. در کتاب Just Mercy، «استیونسون» از تجربیات شخصی خود که شامل سال‌ها فعالیت به عنوان یک وكیل در محاکم قضایی آمریکا و بازدید از زندان‌ها بوده، استفاده کرده است. او تجربیات خود را به بحث و گفتگوی قدرتمندی درباره‌ی نابرابری اجتماعی و حقوقی، برده داری و میراث آن در سیستم دادرسی كیفری مرتبط می کند.

اقتباس از کتاب Just Mercy
فیلم Just Mercy، یک فیلم درام _حقوقی آمریکایی است که در سال 2019 به کارگردانی دستین کریتون (Destin Cretton) و بازی «جیمی فاکس» روی پرده سینماها رفت. حق ساخت فیلم به کمپانی فیلمسازی «برادران وارنر» تعلق دارد. فقط رحمت در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در ششم سپتامبر ۲۰۱۹ روی پرده رفت. این فیلم مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و جیمی فاکس، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بیست و ششمین دوره‌ی مراسم اهدای جوایز «انجمن بازیگران» شد.

منبع معرفی کتاب

لینک معرفی کتابهای زیبوک

7 پسندیده

معرفی بسیار خوبی بود
متشکرم :pray:t4:

1 پسندیده

خواهش میکنم آقا بهزاد :pray:

1 پسندیده

ببخشین آقا مصطفی
من یه مشکلی اخیراباکتاب خوندن توزیبوک برام پیش اومده واونم اینکه باصدای بعضی خواننده هااصلانمیتونم ارتباط بگیرم.
قبلاکافی بودکتابیودوست داشته باشم اصلابرام مهم نبودصدای گوینده ونوع خوندنش.
ولی الان مثلازندگینامه مالکوم ایکس رودارم میخونم ولی تحمل شنیدن صدای گوینده هه روندارم
شماکه اینهمه کتاب خوندین باهمچین مشکلی روبروبودین هیچوقت؟
راه حلی دارین؟
ممنون میشم ازپاسختون


اون پیاموپاک میکنم دیگه ازتاپیک موسیقی

2 پسندیده

سلام.
بله کاملا درک میکنم و خودم این مشکل رو داشته و دارم.
اتفاقا همون کتاب مالکوم ایکس رو که اشاره فرمودید من هم برام غیرقابل تحمل بود و همراه با دو کتاب دیگه در بخش تعمیرات زبانشناس درخواست کردم که دوستان اگر امکانش هست راویشون رو تغییر بدن.

2 پسندیده

چه جالب.خب پس من تنهانیستم.
میدونین چیه؟معمولا سعیم براینه که زوم نکنم روصداهای افراد،چون میگم این یه قابلیتیه که هیچکس توش دخالتی نداره وافرادبانوع صداشون متولدمیشن.
امابنظرم هرصدایی مناسب هرکاری نیست.خصوصا واسه audio book ها
تواین کتاب مالکوم ایکس انگارایشون فقط میخواسته بخونه بره یجورایی اهمیت نداشته انگارمثل یه کارسربازکردن واسش بوده وتندتندفقط خونده رفته.نظرم اینه.
درهرصورت ممنونم ازتوجه و پاسخگویی تون.

2 پسندیده

گمان کنم بخاطر اینکه این مدت کتاب های بیشتری گوش کردیم
بعضی از اونها خیلی خوب بودن
بخاطر این روایت بد رو بهتر تشخیص میدیم

1 پسندیده

سلام.
دیروز خانم کارگر در تاپیک درخواست کتاب به بنده اطلاع دادن وویس کتاب زندگی مالکوم ایکس جایگزین شده. گفتم این خبرو به شما هم بگم.

2 پسندیده

سلام آقامصطفی
حالتون خوبه؟خوشحالم که برگشتین به تالار.
خیلی ممنونم ازلطفتون.
بزرگوارین.
الان من بایدکتابوحذفش کنم ودوباره دانلودکنم واسه استفاده ازصوت جدید؟درسته؟

2 پسندیده

خوبم، ممنونم از لطف شما :pray:

بله به نظرم.

2 پسندیده

فقط خانم کارگر گفتن که فصل اول و آخر در وویس جدید نبود و به ناچار این دو فصل همون وویس قبلیه. ولی بقیه کتاب خوشبختانه اصلاخ شده.

3 پسندیده

اتفاقا همون معرفی باعث شد خوندن کتاب کلبه عمو تام رو شروع کنم

2 پسندیده

سلام یه فیلم براساس این داستان ساختن که خیلی قشنگ است .
@mostafa.76
این کتاب من درخواست دادم که در زیبوک بذارن ولی خودم هنوز نخواندمش
و نمیدانستم تو زیبوک گذاشته شده

2 پسندیده

سلام ممنونم از شما. :pray:

راستی در یکی از تاپیکهای موسیقی فیلم Manchester by the sea رو معرفی کرده بودین چند روز پیش دیدم و خیلی خوب بود. خواستم ازتون بابت معرفی این فیلم تشکر کنم. :pray:

2 پسندیده